-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeder.news-service.com!postnews.google.com!news1.google.com!npeer01.iad.
highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.i
ad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neos
trada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smolik
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Lewoskret jak to jest?
Date: Thu, 8 Apr 2010 09:00:12 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 126
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1004080841110.3996@quad>
References: <ho8atn$sli$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<s...@k...sail-ho.pl>
<Pine.WNT.4.64.1003251746540.3788@quad>
<s...@k...sail-ho.pl>
<Pine.WNT.4.64.1004061911020.1620@quad>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<Pine.WNT.4.64.1004062234100.1620@quad>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1270712447 18545 83.15.167.123 (8 Apr 2010
07:40:47 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Apr 2010 07:40:47 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <1...@i...dyndns.org.invalid>
X-X-Sender: moj@quad
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271325
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 7 Apr 2010, 'Tom N' wrote:
>>> To samo powiesz o pieszym na przejściu -- no bo zignorował czerwone i wlazł
>>> -- ma pierwszeństwo, bo jest na przejściu?
>
> Uff...
> Sorry Gotfryd, ale napisałeś się, i podsumowałeś jak wyżej. W efekcie
> zniknąłeś swoja dziurę :D
Hm... odnoszę wrażenie, że część niejasności bieże się z niezrozumienia
różnicy "ma pierwszeństwo" i "może jechać" (tudzież "nie ma pierwszeństwa"
i "nie może jechać").
Ale ewidentnie pytałeś, czy pieszy na pasach ma pierwszeństwo (nawet
jeśli wtargnął).
>> Mam pytania:
>> - czy widziałeś DOKŁADNIE takie skrzyżowanie, jak z rysunku
>
> Ba, automagicznie znikam znaki dotyczące pierwszeństwa i widzę tylko światła
> (oraz zważam na przepisy obowiązujące, gdy one działają) i to co się dzieje
> na skrzyżowaniu :D
Nie pytam o teorię.
Pytam czy widziałeś (i gdzie) skrzyżowanie ze światłami i bez znaków.
Sądzę że domniemanie owej "automagiczności" to właśnie domniemanie,
wynikłe ze stosowania innych przepisów, a *nie* z litery prawa.
Inaczej mówiąc: "jeśli przyjąć, że wszystkie skrzyżowania są zbudowane
zgodnie z przepisami". A tu mi kaktus, jeśli można tak przyjąć; równie
dobrze można przyjmować że wszyscy przestrzegają nakazu używania
migaczy tudzież przestrzegają ograniczeń prędkości.
>> - czy przypadkiem sprawdzałeś kiedy w przepisach o stawianiu znaków,
>> czy wolno dać światła na nieoznakowanym skrzyżowaniu
>
> W związku z powyższą dolegliwością dotyczącą znikania znaków, oraz Twoim
> wyartykułowanym zaszyciem dziury
Dziury polegającej na *BRAKU PIERWSZEŃSTWA* w przypadku obecności
wyłącznie świateł, ale bez znaków, w żaden sposób nie "zaszyłem".
To, że ktoś:
- może przejechać obok zielonego
- w razie wypadku może zostać przyjęte domniemanie że nie był winien
...oraz:
- ktoś inny nie może przejechać obok czerwonego
- w razie wypadku może zostać uznany winnym
nie jest tożsame z wynikaniem istnienia pierwszeństwa dla "zielonego".
W przypadku znaków jest (co znakomicie upraszcza sprawę szukania
winnego), dla przypadku bez znaków - nie widzę przepisu.
Odnoszę wrażenie, że per analogiam ;) podatków, stoisz na pozycji
człowieka który mówi "czy to 0% VAT, czy zwolniony, czy nie podlega,
to mi żadna różnica, bo i tam żadnej kwoty VAT nie zapłacę".
Z p. widzenia niepodatnika VAT faktycznie różnica jest tylko
w literze prawa - ale mi *właśnie* o tę różnicę chodzi.
O *brak* przepisu zmieniającego pierwszeństwo w tym (być może
niedopuszczalnym prawnie, ale jak wiemy to co innego niż "niemożliwym
fizycznie") przypadki!
> Nic nie przemycałem -- dlatego podałem przykład z testów z tramwajem, który
> pomimo braku znaków stracił uprawnienia z ustawy.
Wtedy sprawa jest prosta - jest przepis, jest utrata pierwszeństwa.
Ale pozostałe pojazdy pod ten przepis nie podlegają.
>> Nie ma znaków - nie ma czego "zniknąć", zaś do zasad żadnej
>> relacji nie ma, pośrednia wzbudza co najmniej wątpliwości (patrz
>> wyżej)
>
> No ale właśnie w podanym przykładzie z testu nie ma znaków, a wyraźnie jest
> zniknięcie pierwszeństwa
Nie, co najwyżej odpowiedzi z testu coś podobnego sugerują.
(pomijam przypadek z tramwajem i być może inne przypadki, dla których
*ISTNIEJĄ* przepisy *LITERALNIE* uchylające pierwszeństwo).
O błędach w testach różnych już chyba było? ;)
> Pierwszy przepis w rozporządzeniu, drugi w PoRD -- ale jeśli jedzie na to ja
> nie mam czasu i niech sobie jedzie.
Za to sąd ma później dwa lata na rozstrząsanie, czy kierujący w pół
sekundy podjął prawidłową decyzję.
Dura lex...
>> No, tośmy są zgodni, że na wnioskach opartych o pytania, to można
>> sobie pogdybać ;)
>
> Ba :D
:)
> Świadomość kierujących jest taka, że w ubiegły czwartek za motorem
> policyjnym z włączonymi sygnałami błyskowymi jechało jakieś 20 pojazdów --
> na CB aż huczało, że "jedzie na bombach", jakoś nie miałem obiekcji
> wyprzedzać, włącznie z wyprzedzeniem na obszarze zabudowanym tego
> podrobionego uprzywilejowanego...
No. A wałkowanie nawet pozornie "nieważnych bo nie mam czasu"
przypadków na .samochody powinno poprawić ten stan :)
>> IMHO - o ile dobrze podejrzewam, i przepisy nie przewidują budowy
>> skrzyżowań z sygnalizacją ale bez znaków - to pytania są "uproszczone"
>> w sposób niedopuszczalny.
>> Ale jak rzekłem: nie chce mi się przekopywać... jak ktoś wie, niech
>> napisze.
>
> Dlaczego nie przyjąć, że pytania odzwierciedlają to co chciał ustawodawca
> przekazać -- "zniknij" znaki dotyczące pierwszeństwa
Bo w razie czego okazuje się, że intencje ustawodawcy bada sie dopiero
na dalszych pozycjach priorytetu.
Najpierw sprawdza się literę prawa - to co ustawodawca zapisał, a nie
to co chciał zapisać.
Nawet MF się parę razy na tym przejechał, i o dziwo - NSA właśnie takie
rozumowanie przyjmował.
> i zwróć uwagę na przepisy szczególne (np. tramwaj)
Toć mówię, że od wszystkich przypadków które *SĄ* uregulowane należy
się odtentegować. Idzie o "przypadek ogólny", dla którego regulacji
*NIE MA*.
A przynajmniej ja nie widzę (i ponawiam prośbę o wskazanie, jeśli
ktoś zna)
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.10 22:23 Tom N
- 10.04.10 11:03 Gotfryd Smolik news
- 10.04.10 10:44 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800