eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLewoskret jak to jest?Re: Lewoskret jak to jest?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder.news-service.com!postnews.google.com!news1.google.com!npeer01.iad.
    highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.i
    ad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neos
    trada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Lewoskret jak to jest?
    Date: Thu, 8 Apr 2010 09:00:12 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 126
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1004080841110.3996@quad>
    References: <ho8atn$sli$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1003251746540.3788@quad>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1004061911020.1620@quad>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <Pine.WNT.4.64.1004062234100.1620@quad>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1270712447 18545 83.15.167.123 (8 Apr 2010
    07:40:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Apr 2010 07:40:47 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <1...@i...dyndns.org.invalid>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271325
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 7 Apr 2010, 'Tom N' wrote:

    >>> To samo powiesz o pieszym na przejściu -- no bo zignorował czerwone i wlazł
    >>> -- ma pierwszeństwo, bo jest na przejściu?
    >
    > Uff...
    > Sorry Gotfryd, ale napisałeś się, i podsumowałeś jak wyżej. W efekcie
    > zniknąłeś swoja dziurę :D

    Hm... odnoszę wrażenie, że część niejasności bieże się z niezrozumienia
    różnicy "ma pierwszeństwo" i "może jechać" (tudzież "nie ma pierwszeństwa"
    i "nie może jechać").
    Ale ewidentnie pytałeś, czy pieszy na pasach ma pierwszeństwo (nawet
    jeśli wtargnął).

    >> Mam pytania:
    >> - czy widziałeś DOKŁADNIE takie skrzyżowanie, jak z rysunku
    >
    > Ba, automagicznie znikam znaki dotyczące pierwszeństwa i widzę tylko światła
    > (oraz zważam na przepisy obowiązujące, gdy one działają) i to co się dzieje
    > na skrzyżowaniu :D

    Nie pytam o teorię.
    Pytam czy widziałeś (i gdzie) skrzyżowanie ze światłami i bez znaków.
    Sądzę że domniemanie owej "automagiczności" to właśnie domniemanie,
    wynikłe ze stosowania innych przepisów, a *nie* z litery prawa.
    Inaczej mówiąc: "jeśli przyjąć, że wszystkie skrzyżowania są zbudowane
    zgodnie z przepisami". A tu mi kaktus, jeśli można tak przyjąć; równie
    dobrze można przyjmować że wszyscy przestrzegają nakazu używania
    migaczy tudzież przestrzegają ograniczeń prędkości.

    >> - czy przypadkiem sprawdzałeś kiedy w przepisach o stawianiu znaków,
    >> czy wolno dać światła na nieoznakowanym skrzyżowaniu
    >
    > W związku z powyższą dolegliwością dotyczącą znikania znaków, oraz Twoim
    > wyartykułowanym zaszyciem dziury

    Dziury polegającej na *BRAKU PIERWSZEŃSTWA* w przypadku obecności
    wyłącznie świateł, ale bez znaków, w żaden sposób nie "zaszyłem".
    To, że ktoś:
    - może przejechać obok zielonego
    - w razie wypadku może zostać przyjęte domniemanie że nie był winien
    ...oraz:
    - ktoś inny nie może przejechać obok czerwonego
    - w razie wypadku może zostać uznany winnym
    nie jest tożsame z wynikaniem istnienia pierwszeństwa dla "zielonego".
    W przypadku znaków jest (co znakomicie upraszcza sprawę szukania
    winnego), dla przypadku bez znaków - nie widzę przepisu.

    Odnoszę wrażenie, że per analogiam ;) podatków, stoisz na pozycji
    człowieka który mówi "czy to 0% VAT, czy zwolniony, czy nie podlega,
    to mi żadna różnica, bo i tam żadnej kwoty VAT nie zapłacę".
    Z p. widzenia niepodatnika VAT faktycznie różnica jest tylko
    w literze prawa - ale mi *właśnie* o tę różnicę chodzi.
    O *brak* przepisu zmieniającego pierwszeństwo w tym (być może
    niedopuszczalnym prawnie, ale jak wiemy to co innego niż "niemożliwym
    fizycznie") przypadki!

    > Nic nie przemycałem -- dlatego podałem przykład z testów z tramwajem, który
    > pomimo braku znaków stracił uprawnienia z ustawy.

    Wtedy sprawa jest prosta - jest przepis, jest utrata pierwszeństwa.
    Ale pozostałe pojazdy pod ten przepis nie podlegają.

    >> Nie ma znaków - nie ma czego "zniknąć", zaś do zasad żadnej
    >> relacji nie ma, pośrednia wzbudza co najmniej wątpliwości (patrz
    >> wyżej)
    >
    > No ale właśnie w podanym przykładzie z testu nie ma znaków, a wyraźnie jest
    > zniknięcie pierwszeństwa

    Nie, co najwyżej odpowiedzi z testu coś podobnego sugerują.
    (pomijam przypadek z tramwajem i być może inne przypadki, dla których
    *ISTNIEJĄ* przepisy *LITERALNIE* uchylające pierwszeństwo).
    O błędach w testach różnych już chyba było? ;)

    > Pierwszy przepis w rozporządzeniu, drugi w PoRD -- ale jeśli jedzie na to ja
    > nie mam czasu i niech sobie jedzie.

    Za to sąd ma później dwa lata na rozstrząsanie, czy kierujący w pół
    sekundy podjął prawidłową decyzję.
    Dura lex...

    >> No, tośmy są zgodni, że na wnioskach opartych o pytania, to można
    >> sobie pogdybać ;)
    >
    > Ba :D

    :)


    > Świadomość kierujących jest taka, że w ubiegły czwartek za motorem
    > policyjnym z włączonymi sygnałami błyskowymi jechało jakieś 20 pojazdów --
    > na CB aż huczało, że "jedzie na bombach", jakoś nie miałem obiekcji
    > wyprzedzać, włącznie z wyprzedzeniem na obszarze zabudowanym tego
    > podrobionego uprzywilejowanego...

    No. A wałkowanie nawet pozornie "nieważnych bo nie mam czasu"
    przypadków na .samochody powinno poprawić ten stan :)

    >> IMHO - o ile dobrze podejrzewam, i przepisy nie przewidują budowy
    >> skrzyżowań z sygnalizacją ale bez znaków - to pytania są "uproszczone"
    >> w sposób niedopuszczalny.
    >> Ale jak rzekłem: nie chce mi się przekopywać... jak ktoś wie, niech
    >> napisze.
    >
    > Dlaczego nie przyjąć, że pytania odzwierciedlają to co chciał ustawodawca
    > przekazać -- "zniknij" znaki dotyczące pierwszeństwa


    Bo w razie czego okazuje się, że intencje ustawodawcy bada sie dopiero
    na dalszych pozycjach priorytetu.
    Najpierw sprawdza się literę prawa - to co ustawodawca zapisał, a nie
    to co chciał zapisać.
    Nawet MF się parę razy na tym przejechał, i o dziwo - NSA właśnie takie
    rozumowanie przyjmował.

    > i zwróć uwagę na przepisy szczególne (np. tramwaj)

    Toć mówię, że od wszystkich przypadków które *SĄ* uregulowane należy
    się odtentegować. Idzie o "przypadek ogólny", dla którego regulacji
    *NIE MA*.
    A przynajmniej ja nie widzę (i ponawiam prośbę o wskazanie, jeśli
    ktoś zna)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: