  • 21. Data: 2009-12-07 14:42:43
    Temat: Re: Leica M9, polski test
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Chyba za bardzo nie wiesz o czym piszesz.
    > Autor testu jest cenionym fotografem współpracującym z czołowymi polskimi
    > dziennikami i magazynami. Łącznie z National Geographic...

    Dla mnie wniosek z testu jest taki - nawet zawodowiec zawodowym sprzętem
    potrafi zrobić gniota. Mało to odkrywcze, ale zawsze coś...

    --
    Lol

  • 22. Data: 2009-12-07 14:58:41
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 2009-12-07 14:41, XX YY pisze:

    > surowe to ladnie powiedziane
    >
    > z surowego drewna robione sa haty goralskie i dobrze sie w nich
    > mieszka .

    Kapelusze góralskie? Górale mogą mieszkać co najwyżej w chatach.

    > wewnatrz pachne drewnem i zywica.
    >
    > te zdjecia pachna mi dyletanctwem.
    >
    > nie zamierzam szczegolowo uzasadniac - kazdy to widzi .

    Twój język ojczysty jest... surowy.

  • 23. Data: 2009-12-07 15:05:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w
    >osoby pokazujace zdjecia testowe na takim poziomie powinny dostac
    >dozywotni zakaz brania aparatu do reki.
    >coz za zawrtosci merytorycznej mozna oczekiwac od takiego testu
    >jesli
    >fotografujacy nie potrafi zrobic prawidlowo zwyklego kadru.

    Ale w zasadzie i wyjatkowo w tym przypadku ... co ma kadr do testu
    aparatu ?

    No chyba ze aparat sam kadruje :-)

    >To tak jakbym wypowiadal sie n.t np jakosci kuchni francuskiej , a
    >zyciu nie ugotowalem ani jednej zupy.

    Jak to mawiaja - nie musze byc kucharzem zeby wiedziec ze zupa byla
    za slona ..

    J.

  • 24. Data: 2009-12-07 15:23:07
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Test Leica M9 w warszawskich warunkach.
    >
    > Część pierwsza:
    >
    > http://piotrkoszczynski.blogspot.com/2009/12/leica-m
    9.html

    > i druga:
    >
    > http://piotrkoszczynski.blogspot.com/2009/12/leica-m
    9-drugie-wrazenie.html

    > Zapraszam.

    Poszperłem sobie trochę i mój wniosek jest taki.
    Tak jak Leica zapoczatkowała rozkwit fotografii kliszowej tak go właśnie
    definitywnie zamknęła. Ten aparat (M9) ma wszystkie aparaty pod sobą. Totalna
    prostota plus duża matryca. Czekam na ruską podróbę;)

    pozdrawiam
    marek

  • 25. Data: 2009-12-07 16:05:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Dez., 16:23, "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    wrote:

    m9.html

    m9-drugie-wrazenie...

> [...]
    > definitywnie zamknęła. Ten aparat (M9) ma wszystkie aparaty pod sobą. Totalna
    > prostota plus duża matryca. Czekam na ruską podróbę;)

    ladne podsumowanie

    i nic lepszego do tej pory nie wymyslono niz pokretlo czasow na
    korpusie , przyslony na obiektywie
    ostrosc pierscieniem na obiektywie ew. AF jak w contaxie.
    problem paralaxy celownika nie istnieje , gdyz w krytycznych
    momentach pozostaje LV

  • 26. Data: 2009-12-07 16:27:32
    Od: StaM <a...@g...com>

    On 7 Gru, 15:58, Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    wrote:

    > Kapelusze góralskie? Górale mogą mieszkać co najwyżej w chatach.
    >
    > Twój język ojczysty jest... surowy.
    >
    > --
    > Andrzej Libiszewski; "I must rule with eye and claw -- as the hawk among lesser
    birds."

    Przeciez sie poprawil... jastrzebiu.

  • 27. Data: 2009-12-07 16:32:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Dez., 17:27, StaM <a...@g...com> wrote:
> [...]

    przeczytaj nastepny post.
    jestem szybszy.

  • 28. Data: 2009-12-07 17:22:55
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    XX YY pisze:
    [...]
> [...]
    > ostrosc pierscieniem na obiektywie ew. AF jak w contaxie.
    > problem paralaxy celownika nie istnieje , gdyz w krytycznych

    Cyfrowa Leica nie ma LV. Które - masz rację - rozwiązałoby problem
    paralaksy, i w ogóle celowania przy skrajnych ogniskowych.

    Ale to nie błąd, to zaleta (w nieśmiertelnych słowach Kena Rockwella):

    "Thank goodness, the M9 has no mode to put moving images up on the rear
    LCD as you shoot. This would be inconceivably stupid for the LEICA
    photographer, even if popular with lesser men. The LEICA photographer's
    attention never leaves his subject, and certainly would never be fixed
    on an LCD while out shooting."

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 29. Data: 2009-12-07 17:30:24
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Dez., 18:22, Jan Rudziński <j...@g...pl> wrote:
    > Cześć wszystkim
    >
    > XX YY pisze:
    > [...]

    nie ma .napisalem tak ogolnie , podobnie jak o AF - tez nie ma.

    tzn powazny zarzut jaki stawiano celownikom lunetkowym - paralaksa
    ( zreszta rozwiazany niezbyt elegancko ramka w celowniku , contax mial
    lepsze rozwiazanie ) bylby w takich aparatach w krytycznej sytuacji
    ( np makro ) rozwiazany.

  • 30. Data: 2009-12-07 17:34:01
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "photoPex" napisał
    > Test Leica M9 w warszawskich warunkach.

> [...]

    A gdzie ten test ?
    Tam gdzieś jest nawigacja do testu, której ja nie potrafię znaleźć czy to
    wszystko ?

    adam