  • 11. Data: 2009-12-07 12:39:58
    Temat: Re: Leica M9, polski test
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Krzychu pisze:

    > Ja myślę że to taki specjalny zabieg artytstyczny czyli stylizacja na
    > zdjęcia robione komórką. Takie komórkowe street foto ;-)

    Na jakimś forum (zapomniałem jakim) gość podał zdjęcia, trochę mu nie
    wyszły. najbardziej podobała mi sie odpowiedź "Widzę, że kupiłes nową
    komórkę, gratuluję" (sens ten, słów nie pamiętam - śmiałem sie do rozpuku)

  • 12. Data: 2009-12-07 12:48:38
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 2009-12-07 12:04, photoPex pisze:
    > Test Leica M9 w warszawskich warunkach.
    >
    > Część pierwsza:
    >
    > http://piotrkoszczynski.blogspot.com/2009/12/leica-m
    9.html

    > i druga:
    >
    > http://piotrkoszczynski.blogspot.com/2009/12/leica-m
    9-drugie-wrazenie.html

    > Zapraszam.

    W jakim to języku jest napisane? Bo nasz ojczysty przewiduje dość bogaty
    zestaw polskich znaków do powszechnego użycia.

    Ciekawe, kiedy popularne dzienniki przestaną się przejmować polską
    ortografią i interpunkcją.

    "Książka o fotografowaniu" też byłaby pewnie łatwiejsza w odbiorze gdyby
    była napisana w takiej formie.

  • 13. Data: 2009-12-07 12:58:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Dez., 12:32, " photoPex" <p...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Chyba za bardzo nie wiesz o czym piszesz.
    > Autor testu jest cenionym fotografem współpracującym z czołowymi polskimi
    > dziennikami i magazynami. Łącznie z National Geographic.

    bardzo mozliwe.
    moze byl na bani.

    a o czym ja pisze to doskonale wiem , gdyz pisze o tym co zobaczylem.
    fatalne zdejcia fatalnie skadrowane , jakby osoby dopiero co
    zaczynajacej.
    Nie oceniam zdejc na podstwie nazwiska lecz na podstawie tego co
    widze.

    dalej nie wnikalem i nie czytalem.

    tak jak nie wchoze do restauracji jesli na wejsciu jest juz brudno
    ( nawet gdyby kuchnia miala byc dobra ) tak nie przegladam testu ,
    ktorego autor odwala byle jak zdjecia.

    beletrystyke n.t. aparatu to sobie moge sam ulozyc albo wymyslec.

  • 14. Data: 2009-12-07 13:21:31
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Chyba za bardzo nie wiesz o czym piszesz.
    > Autor testu jest cenionym fotografem współpracującym z czołowymi polskimi
    > dziennikami i magazynami. Łącznie z National Geographic. Międzyinnymi jego
    > prace można zobaczyć na najlepszym polskim portalu o fotografii streetowej
    > snaps.pl.  Używa systemu Leica już od kilkunastu lat. Leica to aparat z
    > tradycjami fotografii analogowej i właśnie świetnie widać to na przykładowych
    > zdjęciach. Jeśli nie masz o czymś pojęcia to nie powinieneś się wypowiadać.

    O JA PIE....
    Chyba robię lepsze foty, moja żona komórą też - totalna porażka!

    Pozdrawiam
    Les

    PS.
    Nie wiecie na jaki mail NG mam pisać, żeby zostać tak cenionym
    fotografem

  • 15. Data: 2009-12-07 13:22:20
    Od: "babinicz" <b...@e...pl>

    Użytkownik " photoPex" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przykładowych
    > zdjęciach. Jeśli nie masz o czymś pojęcia to nie powinieneś się

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Niestety odnoszę podobne wrażenie co XX YY.
    Generalnie to straszna "uryna" .
    Dorabianie ideologii, powoływanie się na NG jest lekką przesadą.

    babinicz

  • 16. Data: 2009-12-07 13:28:05
    Od: f...@a...pl

    Dnia 07-12-2009 o 12:14:01 XX YY <f...@g...com> napisał(a):

    9.html

    9-drugie-wrazenie...

> [...]
    > fotografujacy nie potrafi zrobic prawidlowo zwyklego kadru.
    >
    > To tak jakbym wypowiadal sie n.t np jakosci kuchni francuskiej , a w

    Zdjęcia są surowe ale nie ma w nich takiego lamu jak mu przypisujesz,
    widać co wyciąga aparat bez obróbki, co tutaj dużo szukać..... jak się im
    dłużej przyjrzysz to widać że nie są takie bez sensu....
    --
    FKV

  • 17. Data: 2009-12-07 13:41:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Dez., 14:28, f...@a...pl wrote:

    -m9.html

    -m9-drugie-wrazenie...

    > Zdjęcia są surowe

    surowe to ladnie powiedziane

    z surowego drewna robione sa haty goralskie i dobrze sie w nich
    mieszka .
    wewnatrz pachne drewnem i zywica.

    te zdjecia pachna mi dyletanctwem.

    nie zamierzam szczegolowo uzasadniac - kazdy to widzi .

  • 18. Data: 2009-12-07 13:46:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Dez., 14:41, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > surowe to ladnie powiedziane
    >
    > z surowego drewna robione sa haty

    chaty

  • 19. Data: 2009-12-07 13:51:24
    Od: f...@a...pl

    Zgadza się test nie jest jakiś powalający, jak napisałem, zdjęcia są
    surowe , szkoda że nie ma możliwości ściągnięcia źródła i zerknięcia na
    jakość w kropie bo widać po nich że robione w raczej trudnych warunkach, z
    chęcią przyjrzałbym się szumom itp lub samemu powyciągał coś z rawa ...

    --
    FKV

  • 20. Data: 2009-12-07 14:30:36
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Autor testu jest cenionym fotografem współpracującym z czołowymi polskimi
    > dziennikami i magazynami. Łącznie z National Geographic.

    Niech sobie pracuje nawet dla NASA... Wypadaloby jednak, zeby chociaz
    potrafil odpowiedni balans bieli ustawic, ze o ekspozycji nie wspomne.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat