  • Data: 2010-04-22 02:20:02
    Temat: Re: Legalne wyścigi uliczne ?
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21.04.2010 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:

    > Od strony formalnej być może organizator jest czysty, bo ten twierdzi że
    > nie jest to wykorzystanie drogi w sposób szczególny, a zawodnicy będą
    > jechać zgodnie z przepisami.
    >
    > Natomiast sam pomysł jest skrajnie nieodpowiedzialny - czego by
    > organizator w regulaminie nie napisał, skończy się to tak że nastoletni
    > (lub niewiele ponad to), weekendowi motocykliści, wbiją zęby w
    > kierownice swoich ścigaczy i mając przed oczami 10000zł będą robić wiele
    > głupich rzeczy.

    Naprawdę uważasz że "wszyscy" są szaleni, i nie trzymani za mordę
    natychmiast się pozabijają?

    > Pewnie nie wszyscy, ale jestem przekonany że wielu takich się znajdzie.
    > Ja widzę co się dzieje naokoło amatorskich imprez samochodowych - nawet
    > bez pomiaru czasu jak się ludzie zjeżdżają i rozjeżdżają po imprezie.
    > Więc mogę sobie wyobrazić jak będzie wyglądał taki przejazd w warunkach
    > pomiaru czasu.

    Czas pokaże, takie imprezy mają długą tradycję, czasem tragiczną też,
    tutaj główna nagroda jest dość symboliczna, ledwo 10x wpisowe i to
    bez paliwa, nie licząc pozostałych kosztów. Sądzę że jeśli ktoś
    pojedzie w tej impresie po nagrodę, a nie dla frajdy to jest szalony i w
    dodatku zupełnie nie umie liczyć.

    > Zresztą to jest cały problem na rajdach amatorskich - tak zrobić trasę
    > (pomimo że zamknięta i z prędkościami zazwyczaj poniżej 100km/h) żeby
    > była bezpieczna, nawet dla ludzi zupełnie zielonych, którym na linii
    > startu adrenalina tak skacze że na trasie nie odpuszczą aż się o coś nie
    > rozbiją.

    Zamknięte trasy, różnorakie zabezpieczenia, itp. potęgują wrażenie
    bezpieczeństwa. Zwłaszcza tego o które ktoś inny zadbał więc ja nie
    muszę.

    > W tym wypadku IMO można się spodziewać tragedii - wielogodzinny wyścig,
    > w ruchu drogowym dla amatorów. Bardzo dziwię się tym którzy temu
    > patronują i w dodatku ktoś to ponoć ubezpieczył (chociaż akurat praktyka
    > w tego typu imprezach jest taka że za straty płaci uczestnik z własnego OC).

    Takie imprezy są dosyć popularne, nawet u nas. Tyle że są zwykle
    organizowane wśród znajomych i trup się wcale gęsto nie ściele, IMHO
    w ogóle nie występuje.

    > Od czasu do czasu odbywają się takie imprezy (raczej nieoficjalne i nie
    > o takie nagrody) samochodami. Wypadki też się wtedy zdarzają, tyle że
    > jadąc samochodem, zwłaszcza że często mają przynajmniej minimalne
    > wyposażenie typu kubły i pasy, to szanse na wyjście cało z wypadku są
    > dużo większe niż jadąc motocyklem.

    Też tak kiedyś miałem, że jak sobie kupię "bezpieczne auto" to będę
    bezpieczny.

    To chyba pierwsza tak "głośna" i ogólnie dostępna tego typu impreza u
    nas. Sam trzymam kciuki za uczestników i organizatorów, aby się udała.

    Kiedyś siłami tej grupy obył się cwaniak race, czy jakoś tak, i co?
    Ogólne poczucie zagrożenia zamordowało w jedynym słusznym celu tą
    zabawną imprezę?

    --
    kakmaratgmaildotcom