  • 1. Data: 2010-04-21 20:04:08
    Temat: Legalne wyścigi uliczne ?
    Od: CUT <C...@C...pl>

    http://sinner.com.pl/strony/infernal/start.html

    Czy wyścigi uliczne są w Polsce legalne?

  • 2. Data: 2010-04-21 21:02:14
    Temat: Re: Legalne wyścigi uliczne ?
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    CUT wrote:
    > http://sinner.com.pl/strony/infernal/start.html
    >
    > Czy wyścigi uliczne są w Polsce legalne?

    chyba nie czytałeś :)

    1. to nie sa wyścigi
    2. regulamin mówi:
    "Warunkiem uczestniczenia w imprezie są regulacje prawne obowiązujące na

    terytorium RP a w szczególności dopuszczenie motocykli do ruchu na drogach na

    terytorium RP."

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 3. Data: 2010-04-21 21:15:07
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-04-21 21:02, Katanka pisze:

> [...]
    > "Warunkiem uczestniczenia w imprezie są regulacje prawne obowiązujące na
    >
    > terytorium RP a w szczególności dopuszczenie motocykli do ruchu na

    1. Nazwa mówi sama za siebie: "Infernal Moto Race"
    2. Jednym z kryteriów przyznawania punktów jest czas dojazdu do punktów
    kontrolnych.

    Jeśli coś wygląda jak kaczka, porusza się jak kaczka, gdacze jak kaczka,
    to choćby nazywali ją osłem to nadal będzie kaczką.

  • 4. Data: 2010-04-21 21:30:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Apr 2010 20:04:08 +0200, CUT wrote:
    >http://sinner.com.pl/strony/infernal/start.html
    >Czy wyścigi uliczne są w Polsce legalne?

    Regulaminu nie czytasz.
    "1. Infernal Moto Race (zwany również "imprezą") - sportowy event
    motocyklowy, polegający na pokonaniu trasy, pomiędzy punktami
    kontrolnymi, do miejsca finału.
    Infernal Moto Race nie jest wyścigiem, oraz nie jest rajdem"

    I pare innych, np
    "2. Uczestnik Infernal Moto Race zobowiązuje się do przestrzegania
    zasad określonych w regulaminie a w szczególności do przestrzegania
    przepisów ruchu drogowego na terytorium RP."

    9h na przejazd Sopot-Poznan-Warszawa .. to sie chyba da zrobic
    legalnie.

    J.

  • 5. Data: 2010-04-21 21:37:35
    Temat: Re: Legalne wy?cigi uliczne ?
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-04-21 21:30, J.F. pisze:

> [...]
    > przepisów ruchu drogowego na terytorium RP."
    >
    > 9h na przejazd Sopot-Poznan-Warszawa .. to sie chyba da zrobic

    Doczytaj do końca.

    "6. Zwycięzcą zostanie uczestnik który nie tylko dojedzie do mety jako
    pierwszy ale... "

    Wpisowe 1000zł, nagroda 10000zl, 50 motocykli.

  • 6. Data: 2010-04-21 21:41:20
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *CUT* wrote in <news:4bcf3e17$1@news.home.net.pl>:
    > http://sinner.com.pl/strony/infernal/start.html
    > Czy wyścigi uliczne są w Polsce legalne?

    http://miniurl.pl/streetlegal

    p,R

  • 7. Data: 2010-04-21 22:07:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Apr 2010 21:37:35 +0200, CUT wrote:
    >"6. Zwycięzcą zostanie uczestnik który nie tylko dojedzie do mety jako
    >pierwszy ale... "
    >
    >Wpisowe 1000zł, nagroda 10000zl, 50 motocykli.

    tradycja nakazuje wyplacic druga i trzecia nagrode, do tego dwa
    noclegi, ognisko integracyjne, zabawa do rana .. lista sponsorow
    dluga.

    J.

  • 8. Data: 2010-04-21 22:26:33
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "CUT" <C...@C...pl> napisał w wiadomości

    > 2. Jednym z kryteriów przyznawania punktów jest czas dojazdu do punktów
    > kontrolnych.

    a liczy sie "wlasciwy" czas (jak w dojazdach na OSy), czy najkrótszy (jak
    na OSie)?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 9. Data: 2010-04-21 22:28:42
    Od: CUT <C...@C...pl>

    > a liczy sie "wlasciwy" czas (jak w dojazdach na OSy), czy najkrótszy
    > (jak na OSie)?

    W regulaminie napisano: "6. Zwycięzcą zostanie uczestnik który nie tylko
    dojedzie do mety jako pierwszy ale... "

  • 10. Data: 2010-04-21 22:54:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    CUT pisze:
    > http://sinner.com.pl/strony/infernal/start.html
    >
    > Czy wyścigi uliczne są w Polsce legalne?

    Od strony formalnej być może organizator jest czysty, bo ten twierdzi że
    nie jest to wykorzystanie drogi w sposób szczególny, a zawodnicy będą
    jechać zgodnie z przepisami.

    Natomiast sam pomysł jest skrajnie nieodpowiedzialny - czego by
    organizator w regulaminie nie napisał, skończy się to tak że nastoletni
    (lub niewiele ponad to), weekendowi motocykliści, wbiją zęby w
    kierownice swoich ścigaczy i mając przed oczami 10000zł będą robić wiele
    głupich rzeczy.

    Pewnie nie wszyscy, ale jestem przekonany że wielu takich się znajdzie.
    Ja widzę co się dzieje naokoło amatorskich imprez samochodowych - nawet
    bez pomiaru czasu jak się ludzie zjeżdżają i rozjeżdżają po imprezie.
    Więc mogę sobie wyobrazić jak będzie wyglądał taki przejazd w warunkach
    pomiaru czasu.

    Zresztą to jest cały problem na rajdach amatorskich - tak zrobić trasę
    (pomimo że zamknięta i z prędkościami zazwyczaj poniżej 100km/h) żeby
    była bezpieczna, nawet dla ludzi zupełnie zielonych, którym na linii
    startu adrenalina tak skacze że na trasie nie odpuszczą aż się o coś nie
    rozbiją.

    W tym wypadku IMO można się spodziewać tragedii - wielogodzinny wyścig,
    w ruchu drogowym dla amatorów. Bardzo dziwię się tym którzy temu
    patronują i w dodatku ktoś to ponoć ubezpieczył (chociaż akurat praktyka
    w tego typu imprezach jest taka że za straty płaci uczestnik z własnego OC).

    Od czasu do czasu odbywają się takie imprezy (raczej nieoficjalne i nie
    o takie nagrody) samochodami. Wypadki też się wtedy zdarzają, tyle że
    jadąc samochodem, zwłaszcza że często mają przynajmniej minimalne
    wyposażenie typu kubły i pasy, to szanse na wyjście cało z wypadku są
    dużo większe niż jadąc motocyklem.