  • Data: 2016-02-19 09:38:07
    Temat: Re: Ledy "same" swiecą- chyba już było;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    >Konsekwencje są dwie: bardziej gorące
    >włókno świeci jaśniej, czyli przetwarza energię z większą
    >sprawnością. Druga jest taka, że dość gwałtownie maleje
    >trwałość. Tak więc żarówki o tej samej mocy można mieć
    >rozmaite. Tu widać jak bardo mylą się ci, co wierzą w tzw.
    >"spisek żarówkowy" mający ograniczyć żywotność. Porozuminie
    >między firmami zapewne jakieś było, ale sprowadzające się
    >do ustalenia, że nie będziemy robili żarówek o marnej
    >sprawności, za to długowiecznych.

    Wierzysz w to ? Na pewno sie umowili ze nie beda robic zbyt trwalych,
    bo nie zarobia.
    Ewentualnie ubrali w ladne slowa "amerykanskie stowarzyszenie
    producentow zarowek zaleca trwalosc 1000h, albowiem jest ona optymalna
    z uwagi ..." i juz nikt nie moze skarzyc w sadzie :-)

    Nawiasem mowiac - to kiedys przeliczylem koszty przyjmujac
    wspolczynniki z wiki i mi wyszlo ze optymalna trwalosc to jakies 300
    h.

    To bylo przy obecnych cenach pradu i niedawnych cenach zarowek - jak
    sie umawiali moglo byc inaczej :-)

    >A nade wszystko nikt nie
    >będzie próbował podkopać konkurencji reklamą "nasze żarówy
    >świecą trzy razy dłużej niż ich".

    Ale mozna przeciez zareagowac "a nasze swieca dwa razy jasniej" :-)

    J.