  • Data: 2016-02-19 11:20:03
    Temat: Re: Ledy "same" swiecą- chyba już było;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:
> [...]
    matic-spiralna-swietlowka-energooszczedna
    tlowka-energooszczedna

    alna-swietlowka-energooszczedna
    sta-swietlowka-energooszczedna

    >Jak patrzę na kule ze świetlówkami w środku, to nie jest ta sama
    >delkatna
    >mgiełka, jaka była na szkle żarówki.

    Ja tam tej delikatnej mgielki nie pamietam, raczej biala kula.
    Ale moze jakies takie delikatne widziales - np sa "reflektory matowe".

    >Ktoś projektując to ma przeważnie na
    >uwaze założony efekt estetyczny, o sprawnoć już tak nie dba.

    Trudno powiedziec - moze nie dba, bo swietlowka z natury malo pradu
    zuzywa, a moze wlasnie dba, skoro juz sie przestawilismy na oszczedne
    myslenie.

    >Ja włąściwie wszystkie dawno temu zastąpiłem halogenami. Teraz
    >niektóre
    >z nich mogę zastąpić LED-ami.

    Te "zarowki halogenowe" w takiej cenie, ze sie nie oplacaja :-)
    A oszczednosci duzych nie wnosza - to jest moze 20%, a nie 80 ...

    J.