  • Data: 2016-02-19 11:12:41
    Temat: Re: Ledy "same" swiecą- chyba już było;)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Jakies takie dane pamietam, chyba nawet gorsze.

    > No to skad te 0.5% ? :-)

    Na przykład z wielokrotnego odbicia. Albo po prostu z grubszego szkła.

    > Philips przestal robic zarowki matowe, ale zobacz np swietlowki
    >
    > http://www.philips.pl/c-p/8727900844481/tornado-auto
    matic-spiralna-swietlowka-energooszczedna
    > Spiralna 15W - 900 lm
    > http://www.philips.pl/c-p/8718291682646/softone-swie
    tlowka-energooszczedna
    > w matowej bance 15W - 810 lm
    >
    > http://www.philips.pl/c-p/8718291680086/economy-spir
    alna-swietlowka-energooszczedna
    > spiralna 20W - 1220 lm
    > http://www.philips.pl/c-p/8711500830159/softone-kuli
    sta-swietlowka-energooszczedna
    > w matowej kulce - 1140 lm

    Jak patrzę na kule ze świetlówkami w środku, to nie jest ta sama delkatna
    mgiełka, jaka była na szkle żarówki. Ktoś projektując to ma przeważnie na
    uwaze założony efekt estetyczny, o sprawnoć już tak nie dba.

    > No, ja tam przyznaje, ze sprawnosc zarowek jest tragiczna i wstyd
    > tego uzywac.
    > Chyba ze zima w Estonii, gdy ogrzewanie i tak jest pradem :-)

    Sporo ludzi w takich miejscach mieszka (my też się łapiemy, niektórzy
    przynajmniej). I wstyd jest instalować w Finlandii grzejniki elektryczne
    tylko dlatego, że się zastąpiło żarówki droższymi i gorszymi świetlówkami.

    > Sam dawno wiekszosc zastapilem swietlowkami ... a teraz reszte LED.

    Ja włąściwie wszystkie dawno temu zastąpiłem halogenami. Teraz niektóre
    z nich mogę zastąpić LED-ami.

    --
    Jarek