  • 31. Data: 2012-03-31 18:37:08
    Temat: Re: Odp: Odp: Leasing - paranoja :(
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Mar 2012, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > No to wiem.
    > Ale megrims twierdzi, że dotyczy do KAŻDEGO auta, a nie tylko nowych.
    > Dlatego nie bardzo wierzę.

    ...już posłałem (nim doczytałem), ale dla porzadku - bo wg ustawy
    o VAT "nowy" wcale nie jest przeciwieństwem "używanego".

    Definicje sa odrębne i jedyna zablokowana możliwosc to "nowy
    i używany", poprzez zapis o 6 miesiacach w jednym i "pół roku"
    w drugim przypadku, pozostałe ("nowy i nieużywany", "nienowy i używany",
    "nienowy i nieużywane") spokojnie sa osiagalne, zas zwolnienie
    przy sprzedaży jest zależne od "używany" a nie od "nowy"!

    BTW, OT: - korzystajac z okazji, to w odniesieniu do watku w którym
    Robert nie dowierza literze przepisów, przykład prawidłowo
    sporzadzonego przepisu - dodam, że ta "prawidłowosc" ma zródło
    w fakcie, że dowolne niedopatrzenie litery lub przecinka
    zostałoby wykorzystane na milionowe kwoty (sprawdzone przez
    fiskusa w praktyce), zas w sprawie przepisu o wyjazd chodzi
    co najwyżej o rzadkie przypadki kiedy ktos się zabije a do
    tego 'przecież inni będa uważać' więc kto tam by się przejmował.

    Ad rem:
    +++
    10) nowych œrodkach transportu - rozumie się przez to[...]:
    a) pojazdy ladowe [...specyfikacja...]
    [...i teraz clou...]
    za moment dopuszczenia do użytku pojazdu lšdowego uznaje się dzień,
    w którym został on pierwszy raz zarejestrowany w celu dopuszczenia
    do ruchu drogowego lub w którym po raz pierwszy podlegał on obowišzkowi
    rejestracji w celu dopuszczenia do ruchu drogowego w zależnoœci od tego,
    która z tych dat jest wczeœniejsza;
    jeżeli nie można ustalić dnia pierwszej rejestracji pojazdu lšdowego
    lub dnia, w którym podlegał on pierwszej rejestracji, za moment
    dopuszczenia do użytku tego pojazdu uznaje się dzień, w którym został
    on wydany przez producenta pierwszemu nabywcy, lub dzień, w którym
    został po raz pierwszy użyty dla celów demonstracyjnych przez producenta,
    ---

    ...i teraz do porównania:
    +++
    1. na drogę z [...] z drogi niebędšcej drogš publicznš oraz [...]
    ---

    Bez zastrzeżeń, bez uwag (o znakach, zródłach wiedzy itede).
    Tak po prostu.
    Nie ma znaków - ma ustapić.
    (oczywiscie pamiętam, której wersji się trzymasz :))

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2012-03-31 18:51:31
    Temat: Re: Leasing - paranoja :(
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Mar 2012, Potocki Passion & Adventure wrote:

    > nowej umowy - leasing zwrotny. Podmiotowi nie powiązanemu z umową leasingu
    > Finansujący nie może sprzedać przedmiotu za niższą wartość niż rynkowa.

    Scislej rzecz biorac, może, tylko strony zamieszane w transakcję zapłaca
    nie mniej niż przy zwyczajnej sprzedaży a narażaja się na łupnięcie
    dodatkowo interwencja USu.
    Wczesniej po prostu zapis był khm... "wystarczajaco niejasny", aby
    sporo leasingobiorców pozwalało sobie na naruszanie przepisów w oparciu
    o brak reakcji USów (IMHO, jakby USy bardzo chciały, to niewykluczone
    że wszyscy oni oberwaliby podatkiem z odsetkami, również dochodowym
    z tytułu "czesciowo nieodpłatnego swiadczenia"). No, moze z wyjatkiem
    jednoosobowych DG dokonujacych wykupu osobiscie (nie na firmę), bo
    tam kiks (w ustawie) chyba był poważniejszy - uzależniał podatek
    od osoby, a nie od przeznaczenia.

    > Mając powyższe na uwadze bezzasadny jest Pana zarzut, że Pekao Leasing
    > chce podwójnie zarobić na tym samochodzie."

    Dobrze gada.

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2012-03-31 20:17:35
    Temat: Odp: Leasing - paranoja :(
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Niewiele już takich rzeczy zostało: z powszechnie znanych
    > tylko paliwa, usługi gastronomiczne i hotelowe (czyli to, co w rozumieniu
    > fiskusa dotyczyło by zaspokajania potrzeb osobistych), ale nie o to
    > chodzi.
    > Pisałeś o zakupie "na umowę" dla potrzeb DG.

    Może być zakup na fakturę zw, chodziło o to żeby żaden czepialski nie
    czepiał się słówek.
    Ale jak widać, zawsze znajdzie się chętny.

  • 34. Data: 2012-03-31 20:21:30
    Temat: Odp: Odp: Leasing - paranoja :(
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > 1. Zwalnia się od podatku:
    > [...]
    > 2) dostawę towarów używanych [...pod warunkiem zakupu bez prawa do
    > odliczeń...]
    > [...]
    > 2. Przez towary używane, o których mowa w ust. 1 pkt 2, rozumie się
    > ruchomooci, których okres używania
    > przez podatnika dokonujšcego ich dostawy
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > wyniósł co najmniej pół roku po nabyciu prawa do rozporzšdzania
    > tymi towarami jak właociciel.

    W tym zagwiazdkowanym nie było rozumiem nic, co by się przydało do tego
    przypadku (w sensie zmieniło sens przepisu)?

  • 35. Data: 2012-03-31 20:23:36
    Temat: Odp: Odp: Odp: Leasing - paranoja :(
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > on wydany przez producenta pierwszemu nabywcy, lub dzień, w którym
    > został po raz pierwszy użyty dla celów demonstracyjnych przez producenta,

    Tą definicję właśnie pamiętam, ale jak rozumiem nie ma zastosowania do vat.

  • 36. Data: 2012-03-31 21:17:44
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-31 13:38, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:

    > Czyli co, niezależnie czy nowy, czy stary, jak kupisz od kogoś auto na
    > umowę, dla potrzeb DG, a potem chcesz go sprzedać przed 6 miesiącami to
    > musisz naliczyć VAT?
    > Tak absurdalne, że aż nie wierzę.....

    Nie. Dotyczy to aut, które były kupione przez firmę leasingową i które
    były leasingowane przez leasingobiorcę. Leasingobiorca otrzymywał
    faktury VAT od firmy leasingowej i odliczył 6000 PLN podatku VAT.

    Po wykupie i zarejestrowaniu auta na siebie dopiero po 6 miesiącach
    można sprzedać takie auto ze stawką zwolnione (nie mylić 0% bo to
    co innego). Jak kupisz auto na umowę (nie na fakturę VAT gdzie
    odliczałeś VAT) to będzie zwolnione zawsze, bo nie odliczałeś
    VAT bo go nie było.

  • 37. Data: 2012-03-31 22:50:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > co innego). Jak kupisz auto na umowę (nie na fakturę VAT gdzie
    > odliczałeś VAT) to będzie zwolnione zawsze, bo nie odliczałeś

    Nooo, to by zmieniało postać rzeczy.
    Ale nie bardzo zgadza się z przepisem, który cytował Gotfryd.

    P.S.
    Dla aut z odliczonym 6000 (lub 60%) Vat dodatkowo jeszcze musisz skorygować
    vat odliczony.

  • 38. Data: 2012-04-01 17:50:35
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:4f76e934$0$1220$65785112@news.neostrada.pl...

    > Pytanie kiedy, podobno z końcem 2010 roku coś się zmieniło. Dokładnie co?
    > Cytuję Pana z Pekao Leasing:

    Dokładnie 23.12.2010 dokonałem cesji

  • 39. Data: 2012-04-12 10:28:32
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-03-26 16:23, J.F pisze:
    > Nie rozumiem tego i zastanawiam się dlaczego inna firma nie może
    > zwyczajnie skończyć płacić za mnie raty. Czyżby Urzędy Skarbowe miały
    > tutaj jakiś udział?
    >
    > Do pewnego stopnia maja - nie chcialo sie normalnie kupic na kredyt i
    > splacac raty, to teraz zachodzi pytanie dlaczego leasingodawca ma auto
    > o wartosci np 40 tys zl wynajmowac po stawkach jakby bylo warte np 20
    > tys zl ? Ktos tu chyba oszukuje US :-)
    >
    > Poza tym w interesie urzedu jest zebys ty zostal z tym autem, a druga
    > firma wylizala drugie nowe, w ten sposob panstwo otrzyma najwiecej
> [...]

    Ok :) Sprawa zakończona. Auto się spodobało tak bardzo jednemu Panu, że
    pomógł mi go wykupić od firmy leasingowej. Przelał do nich kasę, a
    resztę dopłaci mi przy odbiorze samochodu (w sobotę).

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 40. Data: 2012-04-12 10:29:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4f8691ee$0$1302$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Ok :) Sprawa zakończona. Auto się spodobało tak bardzo jednemu Panu, że
    > pomógł mi go wykupić od firmy leasingowej. Przelał do nich kasę, a resztę
    > dopłaci mi przy odbiorze samochodu (w sobotę).

    I za ile w końcu kupuje (w sensie czy leasing zarobił drugi raz) ?
    Zacząłeś wątek, to go dokończ.