    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 12 Apr 2017 01:18:48 -0700 (PDT)
    <9...@g...com>
    <76sb9wmls9my.haqmxvhw00vl$.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Latająca butla
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 12 kwietnia 2017 16:50:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > A tu nie ma bariery kapitalu ?

    Jak to w życiu: jest wiele barier. Tylko trzeba mieć jasność kto te bariery tworzy,
    kto znosi, kto mówi jedno, a robi drugie, kto jawnie, kto po cichu, z jakich pobudek,
    kto na tym korzysta, kto traci itd.

    > Co z tego, ze zaprojektuje nowy
    > samochod, jesli nie bedzie mnie stac na prototyp, na budowe fabryki,
    > na siec sprzedazy ... i korporacja moze spac spokojnie, przyjmujac
    > czasem takich wynalazcow na audiencje.

    Ilość kasy typu VC uspokaja mnie jednak że znalezienie finansowania jest dużo
    łatwiejsze niż wiedzy i doświadczenia.

    > A przyczyna nie jest tu inna? Ze na uczelniach w wiekszosci nie znaja
    > sie na osiagnieciach/potrzebach przemyslu, wyloza podstawy obslugi
    > narzedzia, ale jak zniego wyciagnac zysk, to niekoniecznie sami
    > wiedza, wiec i nie naucza.

    No ale ten stan ma swoją przyczynę. Czasem konkretne działania, czasem zwykłe
    zaniechanie. Jak słyszę lament przemysłu "uczelnie przysyłają nam analfabetów" to
    jest to głównie skutek bezczynności tego przemysłu. Brak inicjatyw, a potem kwik i
    panika. No ale to trzeba by się było porozumieć, zawiązać jakąś inicjatywę, a z kim
    tu panie gadać jak kapitału społecznego brak. Kiedyś (pamiętam!) inżynierowie z
    Klimoru mieli gościnne wykłady w Chłodniczaku, czyli lokalnym technikum. A to były
    czasy kiedy cała firma miała 5 linii telefonicznych. Teraz każdy ma po dwie komórki w
    kieszeni. I nie da się dogadać.