  • Data: 2017-04-07 03:32:32
    Temat: Re: Latająca butla
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 6 kwietnia 2017 21:52:28 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Nic mi nie wiadomo o jego wcześniejszych związkach z Polską.
    > Może jakiś pradziad przyjeżdzał wcześniej szabelką robić.

    > Ja widziałem tylko bałagan, nic mi nie wiadomo o tym, by kradli.
    > Kradli gdzie indziej, nawet osioł w tym nie przeszkodził.

    Dla osoby niezwiązanej z przemysłem, każde przedsiębiorstwo produkcyjne wydaje się
    bałaganem. "Walające się wszędzie po placu odpady" to mogą być materiały do
    produkcji, w jakiś tam sposób zorganizowane.

    Te wióry o których ja pisałem to też tylko pozornie obraz bajzlu. Akurat tego nie da
    się uniknąć, chyba że przy założeniach wykluczających doskonałą większość tego typu
    firm. Nawet w Korei, gdzie niewykwalifikowana siła robocza jest bardzo tania i każda
    firma ma szlaban i stróża na bramie, wióry metalowe są wszędzie, włącznie z biurami
    kierownictwa. Można to zamiatać do woli, zawsze się coś uczepi buta a potem odczepi
    gdzieś indziej.

    Szwedzi problem kradzieży rozwiązali po szwedzku. Zamontowali zasieki na płocie,
    podłączone do prądu. Było tam trzech Polaków, jednego dnia umówiliśmy się, ubraliśmy
    w pasiaste ubrania i zrobiliśmy sobie zdjęcie przez te zasieki. Przyzwyczajony do
    brytyjskiego podejścia, myślałem że nas wywalą z roboty, ale Szwedzi jak to Szwedzi,
    nie przejęli się żadnymi tam konotacjami.