  • 21. Data: 2011-09-08 08:54:17
    Temat: Re: Laserowe światłą
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 8 wrzesień (czwartek), gdy o godzinie 8:29
    *Andrzej Lawa* naskrobał(a):

    czyli mamy już czarną dziurę:)

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-09-08 08:53:31

  • 22. Data: 2011-09-08 08:56:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2011 08:54, Heraklit pisze:

    > czyli mamy już czarną dziurę:)

    W dziurach związanych z drogami jesteśmy jako kraj mocni.

    Dziury w drogach.

    Dziury w budżetach.

    A sporo ma także dziury w progach ;) (czekam w kolejce do spawania)

  • 23. Data: 2011-09-08 17:39:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:j49le4$5nk$2@usenet.news.interia.pl...

    > to nie ma takich? :o

    Sa,
    http://www.spencersonline.com/product/black-light-la
    ser-one/

    J.

  • 24. Data: 2011-09-08 17:47:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:j47rhg$18i9$1@news2.ipartners.pl...
    > Mozna tez zrobic laser RGB (sa juz trzy kolory) i mieszac.
    > Biale moze z tego bedzie..

    Nie trzeba mieszac.
    To juz chyba z pol wieku temu zrobili pierwszy bialy laser - w
    dobrze dobranym gazie generowaly sie trzy skladowe naraz.

    J.

  • 25. Data: 2011-09-08 17:52:43
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *J.F.* napisał(-a):

    > Sa,
    > http://www.spencersonline.com/product/black-light-la
    ser-one/

    Trochę inny model w akcji http://www.youtube.com/watch?v=WLC_vD-T-Ks
    Tylko ile on ma wspólnego z czernią? ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 26. Data: 2011-09-08 22:00:16
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 07 Sep 2011 11:14:44 +0200, Big Jack napisał(a):

    > W wiadomości
    t.pl *Robert_J*

    > Że ja durny na to nie wpadłem :D Ale już kiedyś chyba byłem bliski, bo
    > wykoncypowałem że jakby do silnego źródła światła dać czarny filtr, to
    > będzie nam świecił ciemnością ;)
    Spóźniłeś się. Podobny pomysł widziałem w latach 80tych w "Młodym
    Techniku" (na marginesie - dalej się ukazuje i ma sporo z dawnego
    klimatu) w dziale "Pomysły genialne, zwariowane i takie sobie". Tyle że
    tam była żarówka od razu świecąca czarnym światłem.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 27. Data: 2011-09-09 00:58:03
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    1...@n...neostrada.pl

    > hehe :D dobra, inaczej zapytam, jakiego filtru używają, żeby po przejściu przez
    > niego światło było barwy białej? :D

    Używają luminoforu który "aktywowany" światłem niebieskim emituje inny kolor.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 28. Data: 2011-09-09 01:02:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 7 Sep 2011 09:22:20 +0200, Big Jack napisał(a):

    > Jaki filtr barwi światło na kolor biały? Albo inaczej, co jest wycinane
    > z pierwotnego światła LED-ów, że później ich swiatło jest białe?

    Nic nie jest wycinane, jest dokładane. Biała dioda to trzy diody* robiące
    za triadę RGB, oko widzi białą barwę (pi razy drzwi)

    * - najczęściej jednak cztery, bo któreś tam świecą słabiej więc dają dwie,
    chyba zielone, ale dokładnie nie pamiętam
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 29. Data: 2011-09-09 08:59:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.09.2011 01:02, Waldek Godel pisze:

    > Nic nie jest wycinane, jest dokładane. Biała dioda to trzy diody* robiące
    > za triadę RGB, oko widzi białą barwę (pi razy drzwi)

    Zależy od konstrukcji - są i takie, które de facto świecą w
    ultrafiolecie, ale luminofor "przetrawia" na białe widzialne.

  • 30. Data: 2011-09-09 09:29:01
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    arross.net.pl
    *Jaroslaw Berezowski* napisał(-a):

> [...]
    > klimatu) w dziale "Pomysły genialne, zwariowane i takie sobie". Tyle
    > że tam była żarówka od razu świecąca czarnym światłem.

    O widzisz. Może i ja się wtedy na to nadziałem i sama idea gdzieś się
    zagnieździła w podświadomości i po latach odezwała się. BTW, pamietam że
    był tam taki dział (nie pamiętam nazwy, a może to ten sam) gdzie ktoś
    podawał pomysł, a jak ktoś znalazł go wcielonego w życie, to dostawał
    nagrodę rzeczową. No i zdarzyło się, że ktoś zaproponował żeby w
    stacjonarnych radiach antenę ferrytową robić regulowaną - chodziło o
    obracanie jej. Co i słuszne było, bo układ mebli wymuszał ustawienie
    radia nie zawsze dające dobry odbiór na falach długich i średnich. W
    momencie publikacji tego pomysłu miałem już jego ślad, bo u kolegi
    widziałem radio, chyba nawet polskie, z lat może 50' a może 60' w którym
    antenę dało się obracać o 90st, co jeśli wziąć pod uwagę działanie
    anteny w dwóch kierunkach zapewniało odbiór z dowolnego kierunku.
    Niestety, przez wrodzone lenistwo nie zgłosiłem tego i skutkiem tego
    nagrody (obligatoryjnej w przypadku znalezienia śladu pomysłu) nie
    dostałem.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675