  • 31. Data: 2011-09-10 01:18:45
    Temat: Re: Laserowe światłą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Sep 2011, Waldek Godel wrote:

    > Nic nie jest wycinane, jest dokładane. Biała dioda to trzy diody* robiące
    > za triadę RGB, oko widzi białą barwę (pi razy drzwi)

    Takie były pierwsze rozwiązania i takie rozwiązania mają zastosowania
    tam gdzie stosuje się "sterowanie kolorem", z jednej strony do odbioru
    przez oko niemal doskonałe, z drugiej - do oświetlenia (ze względu
    na widmo i skutki w postaci metameryzmu) raczej nie bardzo.

    Ale wysokowydajne diody oświetlające bazują na świeceniu luminoforem
    przynajmniej w części widma, tak jak świetlówki.
    Efektem jest ciągłe i dość "gładkie" widmo, tyle że mocno pofalowane
    w dwa lub trzy duże fale.

    > * - najczęściej jednak cztery, bo któreś tam świecą słabiej więc dają dwie,
    > chyba zielone, ale dokładnie nie pamiętam

    Kiedyś, wtedy dawali niebieskie, bo technologia była słaba :)

    Można przejrzeć archiwa np. foto.cyfrowa na okoliczność "LED"
    razem z "widmo", "charakterystyka", "ciągłość", "białe" i tak dalej,
    albo zajrzeć do parametrów technicznych białych LEDów :)
    Losowe próbki:
    https://groups.google.com/group/pl.rec.foto.cyfrowa/
    browse_thread/thread/a0d33e356d21b214/a7a734e664eb2a
    82
    https://groups.google.com/group/pl.rec.foto.cyfrowa/
    browse_thread/thread/be49510a56833394/167aa9ad295a81
    ec

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2011-10-29 17:29:09
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Big Jack <a...@b...zz> napisał(a):

    > W wiadomości
    t.pl

    > Że ja durny na to nie wpadłem :D Ale już kiedyś chyba byłem bliski, bo
    > wykoncypowałem że jakby do silnego źródła światła dać czarny filtr, to
    > będzie nam świecił ciemnością ;)

    Są takie filtry. Pokrywa się nimi na przykład świetlówki UV. Normalnie taka
    świetlówka sporo świeci światłem widzialnym. UV jest tylko kilka procent. Jak
    puścić takie światło przez specjalny filtr czarny to UV przechodzi prawie w
    całości a z widzialnego zostaje tyle że w ciemnym pomieszczeniu ledwo widać
    zarys lampy. Praktycznie nie da się tym widzialnym światłem nic oświetlić. Za
    to wszystko co dookoła świeci w świetle UV daje niesamowite efekty. W sklepie
    Cyber Dog w Londynie widziałem coś takiego. Wychodzi że czarne światło jest.

  • 33. Data: 2011-10-30 17:26:53
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *kogutek* napisał(-a):

    > Wychodzi że czarne światło jest

    Chcesz powiedzieć, że jak się je zapali, to robi się ciemno?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 34. Data: 2011-10-31 00:12:23
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Big Jack <a...@b...zz> napisał(a):

    > W wiadomości
    zeta.pl

    > Chcesz powiedzieć, że jak się je zapali, to robi się ciemno?

    Raczej że nie robi się widno. Podobny efekt uzyskasz włączając w nocy
    przepaloną żarówkę.