    From: "Big Jack" <a...@b...zz>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Laserowe światłą
    Date: Fri, 9 Sep 2011 09:29:01 +0200

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/gfjnj8-9ch.ln1@news.y
    arross.net.pl
    *Jaroslaw Berezowski* napisał(-a):

    > Spóźniłeś się. Podobny pomysł widziałem w latach 80tych w "Młodym
    > Techniku" (na marginesie - dalej się ukazuje i ma sporo z dawnego
    > klimatu) w dziale "Pomysły genialne, zwariowane i takie sobie". Tyle
    > że tam była żarówka od razu świecąca czarnym światłem.

    O widzisz. Może i ja się wtedy na to nadziałem i sama idea gdzieś się
    zagnieździła w podświadomości i po latach odezwała się. BTW, pamietam że
    był tam taki dział (nie pamiętam nazwy, a może to ten sam) gdzie ktoś
    podawał pomysł, a jak ktoś znalazł go wcielonego w życie, to dostawał
    nagrodę rzeczową. No i zdarzyło się, że ktoś zaproponował żeby w
    stacjonarnych radiach antenę ferrytową robić regulowaną - chodziło o
    obracanie jej. Co i słuszne było, bo układ mebli wymuszał ustawienie
    radia nie zawsze dające dobry odbiór na falach długich i średnich. W
    momencie publikacji tego pomysłu miałem już jego ślad, bo u kolegi
    widziałem radio, chyba nawet polskie, z lat może 50' a może 60' w którym
    antenę dało się obracać o 90st, co jeśli wziąć pod uwagę działanie
    anteny w dwóch kierunkach zapewniało odbiór z dowolnego kierunku.
    Niestety, przez wrodzone lenistwo nie zgłosiłem tego i skutkiem tego
    nagrody (obligatoryjnej w przypadku znalezienia śladu pomysłu) nie
    dostałem.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675