-
1. Data: 2011-09-07 08:48:02
Temat: Mercedes A klasa.
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Chcę kupić drugie autko do jazdy tylko po mieście.
Widziałem ładnego mercedesa A klasa ale z silnikiem 1,6. To za dużo jak na
wózek na zakupy dla żony.
Jaki apetyt ma ten silnik w trybie mijeskim?
Czy są jakieś wady w sensie wadliwości jakiegoś podzespołu, albo dostęności
lub kosmicznej ceny?
Jaka jest żywotność tego silnika?
Marek
-
2. Data: 2011-09-07 09:37:56
Temat: Re: Mercedes A klasa.
Od: Robson <r...@...pl>
> Czy są jakieś wady w sensie wadliwości jakiegoś podzespołu, albo
> dostęności lub kosmicznej ceny?
Droga w naprawie skrzynia automatyczna - w przypadku uszkodzenia np.
czujnika Halla (jest ich z 6 lub 7), trzeba wymienić cały sterownik. Do
kupienia za ok. 6 kzł.
R
-
3. Data: 2011-09-07 17:33:03
Temat: Re: Mercedes A klasa.
Od: "uciu" <g...@i...pl>
autem jezdzi się beznadziejnie - cholernie sztywne zawieszenie, w ogole nie
komfortowe - już wózek na zakupy w markecie lepiej jezdzi.-> przejedz się
problematyczna napraw bo silnik nie jest pod maską a pod autem...
cholernie drogie części
nie rób tego żonie, no chyba, że jej nie lubisz:)
uciu
-
4. Data: 2011-09-07 21:28:29
Temat: Re: Mercedes A klasa.
Od: Karol Y <k...@o...pl>
> Chcę kupić drugie autko do jazdy tylko po mieście.
> Widziałem ładnego mercedesa A klasa ale z silnikiem 1,6. To za dużo jak
> na wózek na zakupy dla żony.
> Jaki apetyt ma ten silnik w trybie mijeskim?
> Czy są jakieś wady w sensie wadliwości jakiegoś podzespołu, albo
> dostęności lub kosmicznej ceny?
> Jaka jest żywotność tego silnika?
Za te same pieniądze, kup jej coś większego.
--
Mateusz Bogusz
-
5. Data: 2011-09-08 00:00:36
Temat: Re: Mercedes A klasa.
Od: kamil <k...@s...com>
On 07/09/2011 20:28, Karol Y wrote:
>> Chcę kupić drugie autko do jazdy tylko po mieście.
>> Widziałem ładnego mercedesa A klasa ale z silnikiem 1,6. To za dużo jak
>> na wózek na zakupy dla żony.
>> Jaki apetyt ma ten silnik w trybie mijeskim?
>> Czy są jakieś wady w sensie wadliwości jakiegoś podzespołu, albo
>> dostęności lub kosmicznej ceny?
>> Jaka jest żywotność tego silnika?
>
> Za te same pieniądze, kup jej coś większego.
>
Po co komu duży samochód do miasta?
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
6. Data: 2011-09-08 05:59:16
Temat: Re: Mercedes A klasa.
Od: Karol Y <k...@o...pl>
>> Za te same pieniądze, kup jej coś większego.
>>
>
> Po co komu duży samochód do miasta?
Nie napisałem, że większy to znaczy kombi czy van. Zamiast do puszki,
można wsiąść do hatchbacka, będzie więcej, wygodniej, równie łatwo przy
parkowaniu, a nikt nadal nie rzuci, że wozimy powietrze.
Zamiast A-klasa, Smartów i innych dupereli dla samobójców, to ja wsiadam
na motor - przynajmniej więcej frajdy, a z parkowaniem jeszcze łatwiej.
Jak auto, to minimum hatchback, żeby to sens miało.
--
Mateusz Bogusz
-
7. Data: 2011-09-08 07:43:09
Temat: Re: Mercedes A klasa.
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-09-07 09:37, Robson pisze:
>> Czy są jakieś wady w sensie wadliwości jakiegoś podzespołu, albo
>> dostęności lub kosmicznej ceny?
>
> Droga w naprawie skrzynia automatyczna - w przypadku uszkodzenia np.
> czujnika Halla (jest ich z 6 lub 7), trzeba wymienić cały sterownik. Do
> kupienia za ok. 6 kzł.
>
> R
>
Potwierdzam. Te sterowniki padają przy przebiegu 160-200 kkm.
I na rynku wtórnym nie ma ich, a jak są, to już zepsute albo
takie, które zaraz się zepsują.
Tam układ sterownika nie jest na obwodzie drukowanym (normalne
układy scalone i elementy dyskretne na laminacie, ale struktury
krzemowe od razu są przyklejone do porcelanowej podstawy.
Stosowane są twarde luty ze względów "ekologicznych" z mniejszą
ilością cyny/ołowiu. Cały ten sterownik jest zalany przeźroczystym
silikonem i zalany olejem w skrzyni. Zmiany temperatury powodują,
że cały element pracuje i te twarde luty często się urywają.
Specjaliści od MB twierdzą, że jest celowa nieprzydatność.
Nie ma zamienników, a oryginał w ASO jak kolega napisał: 6-7 kpln.
Ekologia - to nauka jak robić wszystkich w chuja, aby często trzeba
było kupować nowe rzeczy.
-
8. Data: 2011-09-08 09:57:45
Temat: Re: Mercedes A klasa.
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2011-09-08 07:43, megrims pisze:
> Tam układ sterownika nie jest na obwodzie drukowanym (normalne
> układy scalone i elementy dyskretne na laminacie, ale struktury
> krzemowe od razu są przyklejone do porcelanowej podstawy.
> Stosowane są twarde luty
w kwestii formalnej - lutowania twardego w elektronice do łączenia
elementów elektronicznych się nie stosuje. Z bardzo prostego powodu -
temperatura topnienia lutu twardego jest rzędu 700-900 stopni (luty te
to najczęściej mosiądz lub stopy srebra) - czego elektronika nie wytrzyma
> ze względów "ekologicznych" z mniejszą
> ilością cyny/ołowiu.
obecnie do produkcji elektroniki stosuje się luty bezołowiowe - cyny
jeszcze nikt nie potrafi zastąpić. Zamiast ołowiu (klasyczny
"tradycyjny" lut miekki to tzw. eutektyk o składzie ok. 60% cyny i 40%
ołowiu, temp. topn. ok. 183 stopni C) najczęściej dodaje się miedzi
i/lub srebra, bizmutu (musi być coś dodane do cyny - inaczej zaraza
cynowa zamieniłaby całą elektronikę w kupkę elementów luzem przy
pierwszym spadku temperatury poniżej +13 stopni Celsjusza..)
Jest tylko mały haczyk - niektóre branże (takie jak medycyna, lotnictwo,
motoryzacja itp) w dalszym ciągu są zwolnione z obowiązku stosowania
lutów bezołowiowych..
> Ekologia - to nauka jak robić wszystkich w chuja, aby często trzeba
> było kupować nowe rzeczy.
to niestety jest prawdą..
--
Pozdr.
Michał
-
9. Data: 2011-09-08 10:12:50
Temat: Re: Mercedes A klasa.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Michał,
Thursday, September 8, 2011, 9:57:45 AM, you wrote:
>> Tam układ sterownika nie jest na obwodzie drukowanym (normalne
>> układy scalone i elementy dyskretne na laminacie, ale struktury
>> krzemowe od razu są przyklejone do porcelanowej podstawy.
>> Stosowane są twarde luty
> w kwestii formalnej - lutowania twardego w elektronice do łączenia
> elementów elektronicznych się nie stosuje. Z bardzo prostego powodu -
> temperatura topnienia lutu twardego jest rzędu 700-900 stopni (luty te
> to najczęściej mosiądz lub stopy srebra) - czego elektronika nie wytrzyma
>> ze względów "ekologicznych" z mniejszą
>> ilością cyny/ołowiu.
> obecnie do produkcji elektroniki stosuje się luty bezołowiowe
Na szczęście elektronika dla motoryzacji jest zwolniona ze stosowania
lutowania bezołowiowego. Nie chciałbym jeździć samochodem, który po
dwóch latach odpali sobie poduchy, bo "wąsy cynowe" zrobiły zwarcie w
sterowniku.
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
10. Data: 2011-09-08 10:24:09
Temat: Re: Mercedes A klasa.
Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>
Tak se patrze i patrze jak Karol Y nawija makaron na uszy:
> > Po co komu duży samochód do miasta?
>
> Nie napisałem, że większy to znaczy kombi czy van. Zamiast do puszki,
> można wsiąść do hatchbacka, będzie więcej, wygodniej, równie łatwo przy
> parkowaniu, a nikt nadal nie rzuci, że wozimy powietrze.
Nie widziales A klasy ;>
Nie masz drugiego tak pakownego auta w tym segmencie - nie znam
osobiscie heczbeka ktory oferowalby podobna ilosc miejsca w
porownywalnych gabarytach.
A trwardy jest jak cholera - plomby wypadaja. Za to prowadzi sie jak
gokart - kobietom niekoniecznie sie to podoba.
--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec