  • 11. Data: 2011-09-07 12:19:00
    Temat: Re: Laserowe światłą
    Od: Michal <f...@w...wp.pl>

    > Jaki filtr barwi światło na kolor biały? Albo inaczej, co jest wycinane
    > z pierwotnego światła LED-ów, że później ich swiatło jest białe?

    Nic nie jest wycinane, za to jest dodawane.
    Białe LEDy wykorzystują rodzaj luminoforu który wytwarza brakujące LEDom
    długości fal (="kolory").

    Michał

  • 12. Data: 2011-09-07 12:50:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Big,

    Wednesday, September 7, 2011, 9:22:20 AM, you wrote:

    > Mnie co innego zadziwiło w tym artykule:
    > "Inną zaletą reflektorów laserowych jest to, że zajmują mniej miejsca
    > niż reflektory z oświetleniem LED. Nie potrzebują także specjalnego
    > filtru, przez który musi przejść światło z diod, zanim będzie miało
    > białą barwę."
    > Jaki filtr barwi światło na kolor biały? Albo inaczej, co jest wycinane
    > z pierwotnego światła LED-ów, że później ich swiatło jest białe?

    Oczywista bzdura - nic nie jest wycinane. Po drodze jest luminofor,
    który pobudzany światłem niebieskim świeci resztą widma widzialnego.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-09-07 15:28:16
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hi!
    Mozna tez zrobic laser RGB (sa juz trzy kolory) i mieszac.
    Biale moze z tego bedzie..

  • 14. Data: 2011-09-07 23:32:27
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-07 11:14, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    t.pl

    > Że ja durny na to nie wpadłem :D Ale już kiedyś chyba byłem bliski, bo
    > wykoncypowałem że jakby do silnego źródła światła dać czarny filtr, to
    > będzie nam świecił ciemnością ;)

    To ja bym sam na siebie świecił to byłbym niewidzialny :D

  • 15. Data: 2011-09-07 23:32:43
    Od: megrims <m...@i...pl>

    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    w-twoim-samochodzie-11806

    > nic nie będą oślepiały, a już napewno nie laserowe suszarki...

    No przecież jaja sobie robię :D

  • 16. Data: 2011-09-08 00:27:49
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-07 15:28, wchpikus pisze:
    > Hi!
    > Mozna tez zrobic laser RGB (sa juz trzy kolory) i mieszac.
    > Biale moze z tego bedzie..

    A nie lepiej CMYK? bardziej zawodowo..

  • 17. Data: 2011-09-08 00:42:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2011 00:27, megrims pisze:

    > A nie lepiej CMYK? bardziej zawodowo..

    Czarny laser? Fascynujące ;->

  • 18. Data: 2011-09-08 07:56:20
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-08 00:42, Andrzej Lawa pisze:

    > Czarny laser? Fascynujące ;->

    to nie ma takich? :o

  • 19. Data: 2011-09-08 08:20:41
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-09-08 07:56, megrims pisze:

    > to nie ma takich? :o
    Nobel czeka... ;)

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 20. Data: 2011-09-08 08:29:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2011 08:20, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

    > Nobel czeka... ;)

    Przy czym, na logikę Świata Dysku, ten czarny laser powinien pochłaniać
    światło ;->