    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Laserowe światłą
    Date: Sat, 29 Oct 2011 15:29:09 +0000 (UTC)

    Big Jack <a...@b...zz> napisał(a):

    > W wiadomości
    t.pl

    > Że ja durny na to nie wpadłem :D Ale już kiedyś chyba byłem bliski, bo
    > wykoncypowałem że jakby do silnego źródła światła dać czarny filtr, to
    > będzie nam świecił ciemnością ;)

    Są takie filtry. Pokrywa się nimi na przykład świetlówki UV. Normalnie taka
    świetlówka sporo świeci światłem widzialnym. UV jest tylko kilka procent. Jak
    puścić takie światło przez specjalny filtr czarny to UV przechodzi prawie w
    całości a z widzialnego zostaje tyle że w ciemnym pomieszczeniu ledwo widać
    zarys lampy. Praktycznie nie da się tym widzialnym światłem nic oświetlić. Za
    to wszystko co dookoła świeci w świetle UV daje niesamowite efekty. W sklepie
    Cyber Dog w Londynie widziałem coś takiego. Wychodzi że czarne światło jest.