  • Data: 2011-08-07 19:42:28
    Temat: Re: Lampy, radio - pytań ciąg dalszy
    Od: Atlantis <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-07 21:16, Roman pisze:

    > funkcje muszą być prawie tak duże jak transformatorki ! Postaraj się jednak
    > znaleźć lub nawinąć zalecane tu transformatorki.

    Hmm... A gdzie mogę zacząć ich szukać? I może bardziej właściwe pytanie:
    czego powinienem zacząć szukać? Jaki typ transformatora (przekładnia,
    ilości zwojów) powinienem zapolować?

    Wiem, że pewnie można takie podzespoły zakupić na stronach zajmujących
    się dystrybucją elementów na potrzeby amatorskich konstrukcji lampowych
    audio. Obawiam się jednak, że tam cena nie byłaby zbyt atrakcyjna, poza
    tym nie potrzebuję high-endowych podzespołów do prostego reakcyjniaka.
    Może taki transformator dałoby się z czegoś odzyskać? Albo zakupić
    gdzieś tanio jako element z demontażu?

    To po pierwsze. A po drugie: jak w takim wypadku realizuje się regulację
    głośności? Bo przy sprzężeniu pojemnościowym w obwodzie siatki można
    wygodnie zamontować potencjometr. A tutaj będzie po prostu uzwojenie wtórne.

    I jeszcze jedno: trzeba będzie w jakiś sposób zapewnić odpowiednią
    wartość ujemnego napięcia na siatce pierwszej 2ż4?