  • Data: 2011-08-07 20:31:04
    Temat: Re: Lampy, radio - pytań ciąg dalszy
    Od: Atlantis <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Aha, jeszcze dwie rzeczy mi się nasunęły na myśl. Po pierwsze napięcie
    zasilania. Obecnie, w wersji jednolampowej odbiornik jest zasilany z
    szeregowo połączonych bateryjek 9V, zmierzone napięcie anodowe to trochę
    poniżej 50V (próbowałem też około 65V, ale nie dostrzegam różnicy). Mogę
    liczyć na to, że dodatkowy stopień m.cz. sterujący słuchawkami
    wysokoomowymi też sobie poradzi z pracą na tak stosunkowo niskim napięciu?

    Po drugie jak wygląda sprawa siatki drugiej? Jakie napięcie powinno na
    niej występować i w związku z tym jak dobrać rezystor między nią a
    plusem baterii anodowej? Jaką pojemność powinien mieć kondensator między
    siatką drugą a masą? Na różnych (podobnych) schematach widuje spory
    rozrzut - raz 10nF, raz 100nF. Od czego to zależy?