  • Data: 2011-07-29 23:32:54
    Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-07-29 16:11, Karolek wrote:
    > Bo jemu sie wydaje, ze jak on jeszcze ze swoja nie mial wiekszego
    > problemu to znaczy, ze nikt nie ma, a jak ma to z winy
    > uzytkownika/mechanika :>

    Ależ ja miałem "wiekszy" problem z moją. Mam "najfajniejszy" model:
    2.2dci. Kto ma ten wie że to autko dla majsterkowiczów. Rzecz w tym że
    wiekszość awarii *elektrycznych* w tym i innych samochodach które miałem
    wynika z *partactwa*. Partactwo to jest czasem tak przeraźliwie głupie
    że zastanawiam się czy aby na pewno osoby pracujące w tych kilku
    warsztatach mają pojęcie co to jest uporządkowany ruch elektronów.
    Wsadzenie diody odwrotnie nie stanowi dla nich żadnej przeszkody. Za to
    opóźnienie o 0.5s przekaźnika odcięcia wtrysków jest nieosiągalne przy
    współczesnej wiedzy ludzkości. Zwarcie CANa to najlepsze lekarstwo na
    złodzieja, zamiana drutów do sondy lambda i emulatora to chleb powszedni
    (zamieniono mi 3x w Lanosie co warsztat to inaczej - w końcu sam
    znalazlem schematy i okazało się że ... kabel był nie ten z emulatora),
    ścisnięcie (nie skręcenie, o nie!) w palcach drutu to najbardziej
    zajebisty sposób gazoszczelnego łaczenia, itd...

    > injection fault, a serwis nie
    > potrafil naprawic

    Serwis jak serwis. Na szkoleniu nie było i dupa. Madry elektryk widząc
    paramtery silnika zdiagnozuje więcej niż "specjalista" z ASO. Ale im się
    nie chce. Moje ciśnienie na listwie zdiagnozowalem sam bo w 3
    warsztatach specjalizujących się "we francuskich" zaproponowano mi
    wymianę wtrysków, turbo i klapek kolektora bez szukania przyczyny ("bo
    to na pewno jedno z tych"). Może mam pecha.

    ... dlatego własnie mialem taką ochotę *napisać* oprogramowanie do
    Laguny II (i zapewne innych Renault i byc może niektórych Nissanów).
    Oprogramowanie które potrafiło by sensownie diagnozować przyczynę. Na
    razie mam jeszcze ochotę, ale brak Clipa i przede wszystkim brak chęci
    innych do pozyczenia Clipa spowoduje że nie uda się raczej takowego
    napisac. Reverse-engeneering w ciemno jest mocno upierdliwy.

    PS. Przykro mi że tak narzekam na elektryków ale tydzień temu znalazłem
    następny przykład partactwa które spowodowało że zaniemowiłem przez
    kilka minut. Muszę się gdzieś wyżalić i odreagować.