-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media
.com!fx02.am4.POSTED!not-for-mail
From: "gienek" <n...@s...amu>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <%GyID.234165$Do.50513@usenetxs.com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<pt0ore$6ni$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
Subject: Re: Ładowanie akumulatorów ołowiowych - prąd ładowania aku w aucie po
rozruchu, regulator napięcia
Lines: 21
Organization: gienek
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.3790.4657
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.3790.4913
Message-ID: <JdjND.50836$V_4.24425@usenetxs.com>
X-Complaints-To: http://abuse.usenetxs.com
NNTP-Posting-Date: Mon, 03 Dec 2018 23:44:41 UTC
Date: Tue, 4 Dec 2018 00:44:42 +0100
X-Received-Bytes: 2135
X-Received-Body-CRC: 1558572210
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:738642
[ ukryj nagłówki ]Więc jakie końcowe wnioski jakie ma być napięcie ładowania co do tętnień?
Ma znaczenie czy kompletnie bez znaczenia?
Dyskusja zeszła jak zwykle na inne tory i nie ma końcowych wniosków.
Sprawa druga:
W benzyniakach osobowych przeważnie jest aku w okolicy 40Ah
Czy regulator ładowania (który przeważnie trzyma tylko napięcie pokładowe na
poziomie typowo 14,3V) ma jakieś ograniczenia na max prąd jakim go można
obciążyć na wyjściu?
Czy grozi mu coś jakby zamiast aku 40Ah wsadzić aku np 80Ah - pomijając
gabaryty (wiadomo, że po rozruchu taka 80Ah pociągnie dużo więcej prądu niż
aku 40Ah)
Są jakieś zagrożenia? Regulator nie przeżyje, bo nie ma zabezpieczeń
przeciążeniowych? W autach z większymi aku (diesle) alternator nie jest
przecież większej mocy, typowy mają coś koło 1kW. Mają wtedy takie diesle
regulatory napięcia z dopuszczalną większą obciążalnością prądową?
40Ah ponoć zaraz po rozruchu potrafi przez pierwsze naście sekund i 70A
pociągnąć prądu. Nie mam obecnie sprawnych cęgów DC żeby zmierzyć ile tam
konsumuje aku prądu z alternatora (wiadomo, że zależne od jego stanu
naładowania i wieku).
Następne wpisy z tego wątku
- 04.12.18 01:04 RoMan Mandziejewicz
- 04.12.18 09:54 J.F.
- 04.12.18 11:19 J.F.
- 04.12.18 20:12 Queequeg
- 07.01.19 16:16 gienek
- 07.01.19 16:51 Mateusz Viste
- 07.01.19 18:38 J.F.
- 07.01.19 22:40 Piotr Wyderski
- 07.01.19 22:52 Piotr Wyderski
- 08.01.19 01:34 J.F.
- 08.01.19 09:57 Piotr Wyderski
- 08.01.19 11:27 J.F.
- 08.01.19 13:17 Mateusz Viste
- 11.01.19 15:25 gienek
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz