  • 31. Data: 2009-05-11 11:41:38
    Temat: Re: Labhd.pl - nowe labolatorium foto w jakosci HD
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-11 13:08:50 +0200, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Ja mialem na mysli rozdzielczosc pliku a nie druku...

    A ja druku, dlatego nie napisałem "ppi" ;-)
    To jeszcze napisz o jaki materiał wyjściowy Ci chodziło.

    de Fresz

  • 32. Data: 2009-05-11 12:02:16
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > A ja druku, dlatego nie napisałem "ppi" ;-)
    > To jeszcze napisz o jaki materiał wyjściowy Ci chodziło.

    Wyjsciowy czy wejsciowy? ;)

  • 33. Data: 2009-05-11 12:10:08
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-11 14:02:16 +0200, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Wyjsciowy czy wejsciowy? ;)

    O wejściowym już pisałeś, to może dla odmiany...

    de Fresz

  • 34. Data: 2009-05-11 12:26:17
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > O wejściowym już pisałeś, to może dla odmiany...

    Material wyjsciowy? Ten, no - papier :)

  • 35. Data: 2009-05-11 13:32:28
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-11 14:26:17 +0200, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Material wyjsciowy? Ten, no - papier :)

    I malujesz na nim akwarelką czy pastelem? :-P

    de Fresz

  • 36. Data: 2009-05-11 14:03:30
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > I malujesz na nim akwarelką czy pastelem? :-P

    Atramentem :)

  • 37. Data: 2009-05-14 10:33:05
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > bzdura. Gdy tak było to przy druku z liniaturą 150 wystarczyły by pliki o
    > rozdzieczosci 150 dpi. A tak nie jest.

    Żadne bzdury, prosta matematyka. Próbkowanie musi być co najmniej 2 razy
    częściej niż źródło aby dało się je odtworzyć. Dlaczego płyty CD są
    próbkowane 44100Hz? Przeciętny człowiek nie słyszy nic powyżej 16000Hz?

    Dla druku 150lpi wymagany jest plik 300dpi. Oczywiście różnice widać tylko
    na niektórych obiektach, np drobnych literkach, włosach i innych
    krawędziach.

    --
    Radosny

  • 38. Data: 2009-05-14 11:15:22
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Radosny wrote:

> [...]
    > Dla druku 150lpi wymagany jest plik 300dpi. Oczywiście różnice widać
    > tylko na niektórych obiektach, np drobnych literkach, włosach i innych

    Poprosze o dowod :))))

    Tylko nic o plytach CD nie pisz ;)

  • 39. Data: 2009-05-14 12:02:37
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Jakub Jewuła" napisal:
    > Poprosze o dowod :))))
    > Tylko nic o plytach CD nie pisz ;)

    To cie interesuje?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Twierdzenie_Kotielnikow
    a-Shannona
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 40. Data: 2009-05-14 13:54:21
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > To cie interesuje?
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Twierdzenie_Kotielnikow
    a-Shannona

    Nie, to mi akurat obojetne :)

    Prosilem o dowod na poparcie twierdzenia:
    "Dla druku 150lpi wymagany jest plik 300dpi..."

    Podpowiem, ze Radosny ;) sam sobie radosnie zaprzeczyl piszac wczesniej:

    "Żadne bzdury, prosta matematyka.
    Próbkowanie musi być co najmniej 2 razy częściej..."

    Nie rozumiesz gdzie sobie zaprzeczyl? No to obejrzyj sobie raster
    drukarki pod lupa (bo o _druku_rastrowanym_ byla mowa).

    Milego myslenia ;)