  • 171. Data: 2009-07-16 09:36:48
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Czemu nie? Termin telefon się uwolnił na rzecz komórek...

    A znowu "komórka" jest przeładowana :-(

    > Te z wolnymi kitami.

    Uwolnić kita!
    Kite-rzy wszystkich (wolnych) krajów, łączcie się!
    ;-)

    --
    Mirek

  • 172. Data: 2009-07-16 09:44:19
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    wwwojtek1 pisze:

    > 450D i ewentualnie 1000D z jakimś lepszym nieco szkłem (albo nawet
    > kitem) pozostaje w alternatywie.

    Janko Muzykant ładnie tu napisał o histogramie, chodzi o forsowanie
    dynamiki. Jednym słowem unikniesz przepaleń w locie robiąc zdjęcia na
    ich granicy. Poza tym te korpusy wcale nie najgorzej pracują z
    manualnymi szkłami na m42. I w tym przedziale jest to najlepszy stosunek
    jakości do ceny biorąc pod uwagę Twoje zastosowanie.

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 173. Data: 2009-07-16 09:55:21
    Temat: Re: [LONG] Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Vituniu pisze:

    > Rzecz w tym, ze po co przy krajobrazie w ogole jakis AF?

    no i tu by mogła zacząć się dyskusja co to jest fotografia krajobrazu a
    co nie, oraz kto jakich szkieł do tego używa i ogólnie o całokształcie
    upodobań fotografującego.

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 174. Data: 2009-07-16 09:56:51
    Od: John Smith <u...@e...net>

    cichybartko napisał(a):

    > Janko Muzykant ładnie tu napisał o histogramie, chodzi o forsowanie
    > dynamiki. Jednym słowem unikniesz przepaleń w locie robiąc zdjęcia na
    > ich granicy.

    Tylko, że akurat w 450D słabo z dynamiką, 1000D już lepiej.
    1000D nie ma niestety obsługi pilota, ale ma ponoć wstępne podniesienie
    lustra i samowyzwalacz.

    --
    Mirek

  • 175. Data: 2009-07-16 10:02:49
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > O ograniczeniach (czy tez pobożnych życzeniach co do korpusu)
    > napisałem kilka słów w 1 wiadomości :)

    Ale takie wymagania to zadne wymagania... :)

    > Czego szukam?
    > - poręcznego body z opcją przypięcia grip'a (dłuższe wyprawy)
    > - możliwie trwałego i odpornego na warunki eksploatacji,

    Te dwa warunki w tej klasie cenowej najlepiej spelnia chyba
    K200D. Nie dosc, ze uszczelniony, to jeszcze na "paluszki".
    Jesli pradu zabralnie zawsze mozna sie jakos poratowac
    wybebeszajac latarke... ;)

    > - body dającego żywe kolory, niskie szumy, ładną ostrość.

    Tu jest bardzo podobnie jesli o szumy chodzi.
    Przynajmniej do okolic ISO 800.
    Jesli o kolorki idzie - stopien nasycenia mozna sobie wybrac.
    Z tym, ze w korpusie polecalbym dosc neutralne ustawienia
    a ewentualne podbicie dopiero w postprocesie.

    > Aparat będzie także sporadycznie wykorzystywany w
    > domu (dziecko)

    Dokup jasny obiektyw jakis. Powaznie.

    > na weselach (na potrzeby własne)

    I lampe z palnikiem odchylanym do gory.

    > (K-m i K2000D zostały odradzone z uzasadnieniem)

    Nie ma "i" to jest jeden i ten sam aparat ;)

    Z C450D / K200D / A3xx wybralbym Pentaksa jednak.
    (ale, jak juz pisalem, ja nieobiektywny jestem)

    pozdrawiam,
    vituniu.

  • 176. Data: 2009-07-16 10:14:06
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Vituniu napisał(a):

    > Dokup jasny obiektyw jakis. Powaznie.

    Jasny z AF najtańszy to jakieś 1300-1500 zł za 50/1.4.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 177. Data: 2009-07-16 10:29:54
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Janko Muzykant ładnie tu napisał o histogramie, chodzi o forsowanie
    > dynamiki.

    a powiedz mi jak forsujesz dynamike ?
    co to znaczy ?

    dynamika we/wy jest cecha konstrukcyjna aparatu i jej nie zmienisz
    nie mozesz jej rozszerzyc - czyli forsowac .

    mozesz co najwyzej dopasowac do interesujacego zakresu tonalnego
    obiektu
    przez odpowiednie przesuniecie parametrow expozycji - i taki jest sens
    informacji zawartej w histogramie.

    Aparat ma powiedzymy dyn. we 9 ev i basta - mozesz sobie forsowac az
    sie posikasz i niczego nie sforsujesz.

    KOlejny jakis pseudoegzotyczny termin .

    XXX

  • 178. Data: 2009-07-16 10:38:23
    Od: John Smith <u...@e...net>

    _rK_ napisał(a):

    > A potem nikon wpadnie na genialny pomysl, ze zamiast celownika z
    > wewnetrznym monitorkiem, mozna zrobic taniej celownik optyczny ze
    > zmiennym polem widzenia, albo takimi dziwnymi ramkami zmieniajacymi sie
    > w zaleznosci od uzytego obiektywu. Nawet moze byc histogram w polu
    > widzenia. Jak w mysliwcach, albo w BMW. Cudnie bedzie.

    Albo wizjer hybrydowy: w środku EVF pokrywający 100%, a wokół niego
    optyczne dodatkowe 50% pokrycia kadru.

    --
    Mirek

  • 179. Data: 2009-07-16 10:42:26
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    [rK] http://robertkresa.com

  • 180. Data: 2009-07-16 10:45:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Albo wizjer hybrydowy: w środku EVF pokrywający 100%, a wokół niego
    > optyczne dodatkowe 50% pokrycia kadru.

    Taniej będzie zrobić jedno, żadne hybrydy i takie pomysły. Skończy się
    na lcd na pupie i drugim, w droższych modelach, z lupką. Lcd, oled czy
    co tam będzie. Bo płaskie szkiełka są tanie, a trybki czy lupki,
    zwłaszcza ruchome już nie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl