  • 181. Data: 2009-07-16 10:47:51
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:

    > a powiedz mi jak forsujesz dynamike ?
    > co to znaczy ?
    > KOlejny jakis pseudoegzotyczny termin .

    Ależ ty musisz mieć uczulenie na każde moje słowo. A ci się klawiszki mylą.
    Myślę jednak, że każdy wie co mam na myśli.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 182. Data: 2009-07-16 10:49:30
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Taniej będzie zrobić jedno, żadne hybrydy i takie pomysły. Skończy się
    > na lcd na pupie i drugim, w droższych modelach, z lupką. Lcd, oled czy
    > co tam będzie.

    Ale skąd wziąć sygnał spoza kadru do tego lcd/oled?

    --
    Mirek

  • 183. Data: 2009-07-16 10:51:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Ale skąd wziąć sygnał spoza kadru do tego lcd/oled?

    Sony wsadzi drugą matrycę z lustrem półprzepuszczalnym, a reszta powie,
    że to niepotrzebne :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kobiet się nie rozumie, kobiety się odgaduje/

  • 184. Data: 2009-07-16 10:57:12
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Sony wsadzi drugą matrycę z lustrem półprzepuszczalnym, a reszta powie,
    > że to niepotrzebne :)

    I dodatkowy obiektyw zamiast wizjera, bo podstawowy obiektyw ma za małe
    pole krycia (czyli nie kryje, bo kryje :-)).

    --
    Mirek

  • 185. Data: 2009-07-16 11:09:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > I dodatkowy obiektyw zamiast wizjera, bo podstawowy obiektyw ma za małe
    > pole krycia (czyli nie kryje, bo kryje :-)).

    Z sonyerricsonów - akurat szeroki kąt i jakość zeissa :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że praca jest męcząca/

  • 186. Data: 2009-07-16 11:15:20
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jul., 12:47, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, co to są te kompleksy?/

    alez to nie jest uczulenie na slowo !!!
    to jest calkowicie bledny termin , ktory wypacza wogole prawdziwy
    sens stosowania histogramu.

    w gruncie rzeczy zagadnienie sprowadza sie do nastepujacego :

    jak za pomoca sluchawki telefonicznej odsluchac muzyke z fortepianu o
    zakresie 12 oktaw tak by sluchajacemu mogla sie ona podobac
    ( muzyka , nie sluchawka :-) ).
    tym w fotografii zajmuje sie tonmaping.

    poprzez shift expozycji czyli przesuniecie expozycji przesuwamy
    jednoczesnie histogram

    ale chodzi o to aby tak dostosowac staly zakres dynamiczny aparatu do
    warunkow rzeczywistych by interesujacy nas "fragment " skali tonalnej
    obiektu rzeczywistego znalazl sie w rozpietosci tonalnej aparatu czyli
    jego dynamice wejscia.

    Tyle - proste jak but - niczego nie jestesmy w stanie sforsowac.
    ze wzgledu na spora tolerancje matryc na bledy naswietlenia powiedzmy
    ok +1 ev -2ev nie posiadajac histogramu do dyspozycji poprzez
    autobracketing bardziej lub mniej swiadomie udaje sie trafic w
    interesujacy nas zakres tonalny obiektu.
    A czesto majac 3 zdjecia zrobione na AB mamy szanse rzeczywiscie
    rozszerzenia zakresu tonalnego obiektu poprzez HDR.

    Ja sie na prawde nie czepiam , staram sie tylko pisac tak jak jest. i
    to w dobrej wierze .
    i ktoklwiek nazwalby to forsowaniem dynmiki - zaoponowalbym. :-)

  • 187. Data: 2009-07-16 11:25:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > to jest calkowicie bledny termin , ktory wypacza wogole prawdziwy
    > sens stosowania histogramu.

    [...] itd.

    Chodzi o wprowadzenie nieliniowości na krajach zakresów, z dołu tak
    umiejętnym, by estetycznie pogodzić spory szum i kiepskie odwzorowanie
    barw, a z góry by wyciągnąć tonalność z zakresu bliskiemu bieli (albo
    też skorzystać ze sygnału mającego nieprzesterowany choćby jeden z
    kanałów. To robi się ręcznie, bo to jest zabieg estetyczny i nie ma nic
    wspólnego z dynamiką bezwzględną urządzenia (która zresztą jest tracona
    przy traktowaniu zdjęć jotpegiem)

    > Tyle - proste jak but

    Nie, to nie jest proste. Dlatego można na tym zarobić i dlatego np.
    kotleciarze płacą duże pieniądze, żeby im pokazać jak się to robi.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /to jest coś takiego do wszystkiego i niczego, że ja nie wiem, co to
    jest.../

  • 188. Data: 2009-07-16 11:45:43
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Jasny z AF najtańszy to jakieś 1300-1500 zł za 50/1.4.

    Ano... tak.

    Z drugiej jednak strony - jest taki Canon 50/1.8 za okolo 500,-
    Podobnie u Nikona, tyle, ze tu potrzebny bedzie korpus z silniczkiem.

    Chyba, ze zakladamy, ze wybor padl juz na Pentaksa,
    wtedy faktycznie 1300,- bedzie malo...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    chyba, ze dziecko nie raczkuje jeszcze, wtedy Helios 58/2 wystarczy ;)

  • 189. Data: 2009-07-16 11:52:36
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Vituniu napisał(a):

> [...]
    > Podobnie u Nikona, tyle, ze tu potrzebny bedzie korpus z silniczkiem.
    >
    > Chyba, ze zakladamy, ze wybor padl juz na Pentaksa,

    Miałem oczywiście na myśli Pentaxa.
    W USA ten obiektyw to $225...

    A tak naprawdę do małego dziecka przydałby się jeszcze 31/1.8 ($899,
    4950 zł)

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 190. Data: 2009-07-16 11:54:50
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Marx pisze:
    > a po co w krajobrazach to ostrzenie? drzewiej ustawialo sie aparat na
    > odwrocona osemke i AF nie byl zupelnie potrzebny. Po co AF w krajobrazach?

    czy to zdjęcie Sally Mann to krajobraz czy nie?
    http://tinyurl.com/nhnzm2
    przypuśćmy że mam podobny zamysł i chcę to wykonać 450D i kitem czy AF
    będzie mi potrzebny czy nie?

    Bartko