  • 21. Data: 2015-01-19 13:01:26
    Temat: Re: LED a oczka
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:m9iq18$q4o$1@mx1.internetia.pl...

    > na początek wyelimowałbym przewody energetyczne w domu. W płycie z lat 70-80 nie
    stosowano uziemienia. Przy duzym obciazeniu
    > wytarzaja niezle pole mogące np. wpływać na odbiór TV z anteny pokojowej.

    No tak i jak sobie ustawię jasność w laptopie na full, to nie mam migotania, bo
    "przewody energetyczne w domu" nagle zostają pozbawione prądu i kto wie,
    może nawet okoliczne CB radia przestają nadawać, więc nie ma źródeł zakłóceń.;)
    Tylko pogratulować koledze trafności diagnozy.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 22. Data: 2015-01-19 16:49:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup
    > na początek wyelimowałbym przewody energetyczne w domu. W płycie z lat 70-80
    > nie stosowano uziemienia. Przy duzym obciazeniu wytarzaja niezle pole mogące
    > np. wpływać na odbiór TV z anteny pokojowej.

    Nie stosowano uziemienia? Mózg Ci się przegrzał?

  • 23. Data: 2015-01-19 19:21:50
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-19 o 16:49, qwerty pisze:
    > Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie stosowano uziemienia? Mózg Ci się przegrzał?

    kiedys mieszkałem w bloku bez uziemienia, co jakis czas dostawało się
    "sytrzała" od pralki. Ciezkie dziecintwo ;)

    --
    @foe_pl

  • 24. Data: 2015-01-19 19:31:58
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-19 o 13:01, Marek pisze:

> [...]
    > zakłóceń.;)
    > Tylko pogratulować koledze trafności diagnozy.

    Nie, mocniejsze podswietlenie wychodzi daleko poza poziom szumu. Moze
    lepiej podaj co to za laptop.

    --
    @foe_pl

  • 25. Data: 2015-01-19 20:18:39
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    :
    : Nie stosowano uziemienia? Mózg Ci się przegrzał?
    :

    Była kiedyś taka PRAKTYKA, że bolec mający być uziemieniem, wcale nie był
    podpięty "własnym" przewodem, a zaś tym samym, którym zachodził "odpływ" fazy.
    Czyli: do gniazdka dochodziły tylko dwa przewody. Miało to taki skutek, że
    pracowicie uziemione pralki, czy co tam jeszcze, w momencie, gdy dupnął ów
    odpływ gdzieś tam dalej -- stawały... pod pełnym napięciem 220 V w stosunku do
    n.p. rury z wodą, czy kaloryfera. Mogło to skutkować porażeniem kogoś, kto
    jedną ręką dotykał pralki, a drugą -- czegoś-tam naprawdę uziemionego.

    Ale co do tezy kol. "the_foe", iż niby:

    : > (...) Przy duzym obciazeniu wytarzaja niezle pole mogące
    : > np. wpływać na odbiór TV z anteny pokojowej.

    - to raczej jednak bzdura. Nie ta częstotliwość, nie ten rząd wielkości
    napięcia!

    --
    ____________________________

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
    troskliwie dbają o swój elektorat, że i pokrzywdzonych,
    i wyzyskiwanych... przybywa!

  • 26. Data: 2015-01-19 20:35:21
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-19 o 20:18, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > : > np. wpływać na odbiór TV z anteny pokojowej.
    >
    > - to raczej jednak bzdura. Nie ta częstotliwość, nie ten rząd wielkości

    to nie jest teza tylko opis faktu który codziennie doswiadczam.
    Telewizor podpiety do anteny pokojowej. W scianie blisko tej anteny jest
    kabel (2 zyly jak to w wielkiej płycie) w scianie do oswietlenia
    sasiedniego pomieszczenia - kuchni. Włączenie lub wyłaczenie tam swiatła
    objawia sie krótkotwałym zanikiem płynności TV naziemmnej z efektem
    ubytku dzwieku na ok. 100-200 ms. Wczesniej to samo powodowała lodówka
    tuż za scianą - kiedy sie załączała. Po kupnie nowej jednak ten problem
    ustał.

    --
    @foe_pl

  • 27. Data: 2015-01-20 07:41:39
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    > Nie, mocniejsze podswietlenie wychodzi daleko poza poziom szumu. Moze lepiej podaj
    co to za laptop.

    Sony VAIO SVE1713Y1E
    http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/7183201#techn
    iczne
    lub
    http://laptopy.benchmark.pl/test-laptopa/sony-sve171
    3y1eb.html

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 28. Data: 2015-01-20 10:59:43
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-01-19 o 12:11, the_foe pisze:

    > na początek wyelimowałbym przewody energetyczne w domu. W płycie z lat
    > 70-80 nie stosowano uziemienia. Przy duzym obciazeniu wytarzaja niezle
    > pole mogące np. wpływać na odbiór TV z anteny pokojowej.

    Ale bajki, a jak jest uziemienie, to już pole magnetyczne nie powstaje?
    Albo może mniejsze? Poczytaj może dlaczego w przewodzie od sieci
    komputerowej stosuje się skręcone ze sobą żyły. I co ma do tego pole
    magnetyczne.

  • 29. Data: 2015-01-20 18:48:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik " (c)RaSz" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Była kiedyś taka PRAKTYKA, że bolec mający być uziemieniem, wcale nie był
    > podpięty "własnym" przewodem, a zaś tym samym, którym zachodził "odpływ" fazy.

    Nie praktyka, tylko układ TNC
    Wtedy masz żyłę ochronno-neutralną.

> [...]
    > n.p. rury z wodą, czy kaloryfera. Mogło to skutkować porażeniem kogoś, kto
    > jedną ręką dotykał pralki, a drugą -- czegoś-tam naprawdę uziemionego.

    Gniazdo ze stykiem ochronnym? Jeżeli tak, to nie "dupnie", bo wywali
    bezpiecznik.
    Jeżeli nie ma styku ochronnego to porazi prądem.

  • 30. Data: 2015-01-20 18:50:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > to samo powodowała lodówka tuż za scianą - kiedy sie załączała. Po kupnie

    Antena z zerowym zyskiem i przedwzmacniaczem, który w przypadku włączenia lub
    wyłączenia oświetlenia zostawał przesterowany.
    Lepiej byś odbierał podłączając ruszt od grilla, a nie tą antenę.