  • 11. Data: 2015-01-15 19:52:41
    Temat: Re: LED a oczka
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-15 o 00:04, BQB pisze:

    > Podkreśliłem i zacytuję: "Tyle, ze migotanie meczy wzrok - oczy muszą
    > wykonywać duża pracę dostosowawczą." skoro muszą się oczy dostosowywać
    > to tylko przez zwężenie źrenicy, bo inaczej nie potrafią.

    to zdanie sie łaczy z następnym, co skrzetnie pomijasz. I przypisujesz
    mi zupełnie cos odwrotnego niż napisałem: sugerowałem, ze problem z
    oczami u Autora wynika z prześwietlenia oczu a nie migotania, bo
    migotnie meczy wzrok a nie powoduje natychmiastowy ból.

    --
    @foe_pl

  • 12. Data: 2015-01-15 20:01:17
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-15 o 00:04, BQB pisze:
    > skoro muszą się oczy dostosowywać to tylko przez zwężenie źrenicy, bo
    > inaczej nie potrafią.

    masz jeszcze akomodacje soczewki, ustawienie gałek to widzenia
    stereoskopowego (przy patrzeniu na bliskie przedmity gałki obracaja sie
    pod innym kątem) i adaptacje czułości siatkówki.

    --
    @foe_pl

  • 13. Data: 2015-01-15 20:31:55
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-15 o 07:40, Marek pisze:

> [...]
    > najczęściej kluczowane z częstotliwością zaledwie 200 Hz, przez co
    > migotanie
    > daje się zauważyć (szczególnie, gdy treść obrazu zawiera powierzchnie o
    > jednolitym
    > kolorze), bo w LED-zie nie występuje bezwładność świecenia po zaniku jego
    > zasilania, natomiast w świetlówce ona występuje, więc metoda PWM nie
    > jest tak
    > uciążliwa dla oka, bo sama świetlówka w znacznym stopniu uśrednia
    > poziom jasności,
    > dzięki temu źrenica oka jest lepiej dostrojona do jasności światła.

    same urban legends.
    To co mówisz jest od zawsze w tanich TN z 6 bitowym kodowaniem składowej
    koloru gdzie do pełnych 8 bit wykorzystuje sie dithering:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate_control
    wówczas niektóre kolory spoza "fizycznych" 262 tys kolorów będa migotać.
    Problem jest własnie zauważalny na jednobarwnych niezmiennych obszarach.
    Nie ma to nic wspolnego z podswietleniem, ale z samą matrycą LCD.
    zrenicy oka nie da sie oszukać w ten sposób, bo cały mechanizm jest
    mocno buforowany chemicznie i reakcja na zmianę natężenia swiatła jest
    niezbyt szybka .
    --
    @foe_pl

  • 14. Data: 2015-01-16 08:13:40
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zrenicy oka nie da sie oszukać w ten sposób, bo cały mechanizm jest mocno
    buforowany chemicznie i reakcja na zmianę natężenia

    A ja mam właśnie taki laptop, co ma kluczowanie podświetlenia 200Hz i widzę
    migotanie, o ile ustawię mniejszą jasność, bo jak dam na full, to nie, bo nie ma
    kluczowania. Więc jednak sposób regulacji jasności podświetlenia ma znaczenie.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 15. Data: 2015-01-17 07:55:50
    Od: fifak <f...@g...com>

> [...]
    > migotanie
    > daje się zauważyć (szczególnie, gdy treść obrazu zawiera powierzchnie o

    jest jeszcze FRC które np na tej stronie:
    http://www.sadistic.pl/

    gdzie domyślnym tłem są takie mikro kropki

    powoduje że po 15 minutach przeglądania zaczynam widzieć kątem oka za
    tle takie jaśniejsze i ciemniejsze poziome białe pasy o szerokości ~1mm
    na przemian z ciemniejszymi

    jak włączę inną stronę z czystą jednolitą powierzchnią to jeszcze przez
    kilka minut nadal widzę te pasy

  • 16. Data: 2015-01-17 20:17:46
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-16 o 08:13, Marek pisze:

> [...]
    > bo nie ma
    > kluczowania. Więc jednak sposób regulacji jasności podświetlenia ma

    objawy typowe dla silnego pola magnetycznego

    --
    @foe_pl

  • 17. Data: 2015-01-19 07:21:49
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    > objawy typowe dla silnego pola magnetycznego

    Jakiego pola magnetycznego? Ziemskiego?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 18. Data: 2015-01-19 11:12:21
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-19 o 07:21, Marek pisze:

    > Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jakiego pola magnetycznego? Ziemskiego?

    nie

    --
    @foe_pl

  • 19. Data: 2015-01-19 11:45:42
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    > nie

    Może tego od głośniczków w laptopie albo anteny WiFi?
    Jeśli też "nie", to od jakiego?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 20. Data: 2015-01-19 12:11:22
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-19 o 11:45, Marek pisze:

    > Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Może tego od głośniczków w laptopie albo anteny WiFi?
    > Jeśli też "nie", to od jakiego?

    na początek wyelimowałbym przewody energetyczne w domu. W płycie z lat
    70-80 nie stosowano uziemienia. Przy duzym obciazeniu wytarzaja niezle
    pole mogące np. wpływać na odbiór TV z anteny pokojowej.

    --
    @foe_pl