    From: "Marek" <t...@f...kuku.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: LED a oczka
    Date: Fri, 16 Jan 2015 08:13:40 +0100

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:m995rj$3th$1@mx1.internetia.pl...

    > same urban legends.
    > To co mówisz jest od zawsze w tanich TN z 6 bitowym kodowaniem składowej koloru
    gdzie do pełnych 8 bit wykorzystuje sie dithering:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate_control
    > wówczas niektóre kolory spoza "fizycznych" 262 tys kolorów będa migotać. Problem
    jest własnie zauważalny na jednobarwnych
    > niezmiennych obszarach. Nie ma to nic wspolnego z podswietleniem, ale z samą
    matrycą LCD.
    > zrenicy oka nie da sie oszukać w ten sposób, bo cały mechanizm jest mocno
    buforowany chemicznie i reakcja na zmianę natężenia
    > swiatła jest niezbyt szybka .

    A ja mam właśnie taki laptop, co ma kluczowanie podświetlenia 200Hz i widzę
    migotanie, o ile ustawię mniejszą jasność, bo jak dam na full, to nie, bo nie ma
    kluczowania. Więc jednak sposób regulacji jasności podświetlenia ma znaczenie.

    --
    Pzdr.
    Marek