    From: "Marek" <t...@f...kuku.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: LED a oczka
    Date: Wed, 21 Jan 2015 13:54:36 +0100

    > powtarzam: dobry z Ciebie klient. Masz zepsuty laptop a wmawiasz sobie, ze ten typ
    tak ma.

    Na jakiej podstawie kolega twierdzi, że laptop jest zepsuty? Nie jest zepsuty, bo
    właśnie
    że "ten typ tak ma", jak wiele innych z matową matrycą. Widzę, że ten temat
    dla kolegi to nowość. Proponuję poczytać:

    http://www.infobyte.hr/blog/134/ccfl-vs-led-screen-b
    acklight-is-led-really-better/

    http://carny.hubpages.com/hub/led-backlight-flicker

    http://www.tftcentral.co.uk/articles/pulse_width_mod
    ulation.htm

    Najpierw kolega pobawi się trochę laptopami i matrycami, ale od środka (a nie
    tylko
    klawiaturką i myszką) i z oscyloskopem, a wtedy dopiero stawia diagnozę,
    czy laptop jest sprawny, czy nie.:)
    Jako ciekawostkę dodam, że niedawno w RTVEuroAGD naliczyłem chyba ze
    4 laptopy z tym sposobem sterowania jasnością podświetlenia (200 Hz)
    Łatwo to można sprawdzić w sklepie machając przed ekranem np. długopisem,
    widać wtedy piękny efekt stroboskopowy (oczywiście jasność trzeba skręcić
    na np. 30%).

    --
    Pzdr.
    Marek