  • Data: 2015-01-22 12:03:19
    Temat: Re: LED a oczka
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości
    news:54bfffd4$0$2651$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ponieważ tanie LEDy to wypalarki do oczu.
    > Gawiedź podnieca się tym, że kolory są oczojebne i ekran ma JASNOść niesamowitą, po
    prostu odlotową. Tymczasem przy realnej pracy
    > na monitorze w domu pełna jasność nie ma zastosowania, bo wypali oczy. Więc trzeba
    monitor "przyciemnić". I wtedy zaczyna się
    > dramat. Ponieważ diody LED nie potrafią świecić jaśniej lub ciemniej (tak potrafi
    np. klasyczna żarówka od Edisona).

    Chcesz powiedzieć, że gdyby zmniejszać prąd zasilający świecącego (normalnie) LED-a,
    to po przekroczeniu pewnego progu wartości tego prądu LED-a, LED zgaśnie?
    Chyba kolega nigdy nie bawił się LED-ami w ten sposób ;)

    > Więc, aby przyciemnić obraz stosuje się miganie diodami.

    Stosuje się tą metodę ze względu na energooszczędność i zachowanie temperatury barwy
    świecenia LED-a, żeby światło podświetlenia matrycy nie fałszowało wyświetlanych na
    niej
    kolorów przy różnych ustawieniach jasności. Czerń też jest lepsza.

    > Diody migają dość szybko, więc jest to niewidoczne na poziomie świadomym dla
    człowieka.

    A ja i tak widzę :)

    > Za to przy niskich jasnościach wygląda to tak, że dioda świeci z pełną jasnością
    przez np. 1/100 sek. a potem przez 1/10 sek. nie
    > świeci. Tęczówka się otwiera, jak dla poziomu światła "przyciemnionego" i przez
    taką otwartą na oścież tęczówkę trafiają na
    > siatkówkę strzały LEDowych błysków z pełną siłą. Po paru latach siedzenia przez
    takim monitorem oczy są do wymiany.

    Dokładnie. Można powiedzieć, że "automatyka" oka jest oszukiwana,
    ale kosztem komfortu pracy.

    > Są, ale drogie.

    Wystarczy w sterowniku LED-ów (umieszczonym w panelu matrycy) zmienić sposób ich
    sterowania
    z kluczowanego na analogowy. Kwestia dostępności takiej możliwości w sterowniku.
    Np. układ RT8560 ma taką możliwość. Może to jednak odbić się na jakości kolorów, o
    czym
    wspomniałem wcześniej. No niestety, coś za coś ;)

    --
    Pzdr.
    Marek