eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKwestia skrętu kół.Re: Kwestia skrętukół.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate1.onet.pl!niusy
    .onet.pl
    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Kwestia skrętukół.
    Date: Mon, 15 Jun 2009 00:03:32 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 39
    Sender: k...@n...test.onet.pl
    Message-ID: <6...@n...onet.pl>
    References: <2...@i...community>
    NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate1.test.onet.pl 1245017012 8161 213.180.130.17 (14 Jun 2009 22:03:32
    GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Jun 2009 22:03:32 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 192.168.243.154
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.11)
    Gecko/2009060215 Firefox/3.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:24498
    [ ukryj nagłówki ]

    > Witam.
    > Mam potrzebę zmontowania prostego i lekkiego(z założenia) układu skrętu
    > kół. Tzn. mamy wózek/przyczepkę przystosowaną do przewozu maks 70kg.
    > Trzy kółka, z tyłu dwa z przodu jedno mniejsze no i kawałek 'dyszla'(nie
    > wiem jak to się fachowo nazywa). Przyczepka będzie dosyć długa(około 5.3m),
    > więc będzie miała duuży promień skrętu, a że mam zamiar ją ciągać w dosyć
    > niedostępne miejsca, to pomyślałem, żeby spróbować zrobić skrętne wszystkie
    > 3 koła(tzn. tylną oś i przednie kółeczko). Musiałoby to działać mniej więcej
    > w ten sposób - skręcając dyszel o pewien kąt, tylne koła również skręcają się
    > o ten sam kąt.
    >
    > No i zastanawiam się jak to zrobić. Jakiś silniczek krokowy w dyszlu połączony
    > z silniczkiem sterujący skrętem tylnych kół? Bez zewnętrznego zasilania to
    > chyba odpada, no a zależy mi też na masie tego układu, bo musi to być lekkie,
    > do kilku kilogramów maksymalnie.
    >
    > A tak mi się jeszcze przypomniało - mógłby mi ktoś przybliżyć mniej więcej
    > jak (na papierze) wyliczyć nośność takiej przyczepki? Tzn. jak mam takie
    > a takie rury to ile to mogłoby udźwignąć? Tak 'na oko' to do tych 70kg
    > sama przyczepka będzie miała pewnie około 10kg(patrząc na konstrukcje
    > przyczep samochodowych, gdzie przczepka ma DMC 750kg a sama waży 100kg).
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Sqeeb
    Przychodzi facet do zakładu pogrzebowego. Umarła teściowa i potrzebuje trumnę.
    Mamy doskonale dębowe mówi facet w czerni. Przecudne i jak je sprzedajemy od 20
    lat nigdy nie było reklamacji. Ile kosztuje. 6000. za droga. Mamy jeszcze
    przepiękne sosnowe. Bardzo wysoka jakość. Doskonałe wykończenie. Ile 3000. za
    droga. W takim razie mogę polecić wysokiej jakości trumnę z prawdziwej dykty.
    Ile. 1000. Za drogo. Są jeszcze tekturowe po 500. Za drogo. To może szanowny Pan
    przyniesie teściową i przykręcimy do niej uchwyty.
    Po co Ci przyczepa. Dorób do kajaka dwa koła i dyszel. Przegub zrób z końcówki
    od okładu kierowniczego jakiegoś małego samochodu.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: