-
Data: 2009-06-15 18:41:08
Temat: Re: Kwestia skrętu kół.
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
news:20090615101252.36835e04.sqeeb@internet.communit
y...
> On Mon, 15 Jun 2009 00:47:29 +0200
> Robert Tomasik wrote:
>> Ja myślałem, że to ma być jakiś wózek technologiczny. jeśli to ma być
>> przyczepka do roweru, to mój pomysł z czwartym kółkiem jest do bani. To
>> będzie dobrze działało na płaskim, ale nie na drodze polnej.
> Bo czasami tylko przednie i tylne kółko będzie miało kontakt z podłożem?
To też. Ale generalnie musiałbyś im zrobić już sprężyste zawieszenie. Poza
tym w opisanym przez Ciebie wypadku te koła powinny być duże dla
zmniejszenia oporów toczenia.
> Można dorobić jeszcze piąte, żeby to się nie wypieprzyło w takiej
> sytuacji ;-) Albo od razu sześć... Dwa duże nieskrętne na środku i małe
> skrętne na końcach.
To może gąsienice :-)
>> W wypadku wózka rowerowego to ja bym proponował następujące rozwiązanie.
>> Zakładając załóżmy 20 kg nacisku na rower (dla pewności, by Ci koła nie
>> podnosiło) trochę za połową przyczepy (to trochę trzeba policzyć)
>> umieszczasz oś z dwoma dużymi 28" kołami. Oś w kształcie "U" o takich
>> wymiarach, by do środka weszły obydwa kajaki. Pewnie bokiem, ale jak
>> najniżej, by było stabilniejsze.
> Do tego miejsca mi się pomysł podoba.
>> Od tej osi do roweru sztywna kratownica z
>> rurek aluminiowych. Dodatkowe koło małe, wleczone pod końcem dyszla (też
>> będzie miało ten nacisk 20 kg), ale na tyle wyżej, by podczas jazdy
>> rowerem nie miało kontaktu z podłożem. Za to będzie pomocne przy
>> ręcznym manewrowaniu.
> Wiesz, gdyby ten wózek był krótszy, to nie widzę problemu, ale przy
> takiej
> długości zatrzymanie roweru na jakimś zboczu może być problemowe. Przy
> dodatkowym kółko(kółkach) mam kolejny punkt podparcia, więc nic mi nie
> będzie roweru podrywać do góry. No i odpadnie problem docisku, który robi
> tylko za balast.
Nie za bardzo rozumiem, co ma długość owej przyczepki do zatrzymywaniu na
zboczu. I czemu niby dodakowe koło miałoby poprawić w tej materii sytuację.
Na zdolność do zatrzymywania sie wpływ ma przedew szystkim masa tej
przyczepki. Pisałeś o kilkudziesieciu kilogramach, a to powinno być
spokojne do opanowania na normalnym rowerze. W końcu za młodego nie jeden
raz kogoś woziłem na bagażniku i kłopotów z hamowaniem nie było.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.06.09 19:53 Sqeeb
- 15.06.09 19:55 Sqeeb
- 15.06.09 19:56 Sqeeb
- 15.06.09 20:46 kogutek
- 15.06.09 21:01 bynio
- 15.06.09 22:26 Robert Wańkowski
- 18.06.09 18:02 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=