  • 11. Data: 2011-05-08 13:41:56
    Temat: Re: Kurs na C ( zabrane prawko)
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-08 12:06, MarcinJM pisze:
    > Tego w watku inicjujacym nie bylo, ale... pytanie czy kursant "prowadzi
    > pojazd mechaniczny". Wydaje mi sie, ze nie, poniewaz.. nie ma do tego
    > uprawnien! Pojazd prowadzi instruktor.

    To źle ci się wydaje. Nie musisz mieć uprawnień aby być osobą kierującą
    pojazdem. To co napisałeś to się nawet logiki nie trzyma.

  • 12. Data: 2011-05-08 13:46:58
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-08 12:51, to pisze:
    > Pojazd prowadzi ten, co go prowadzi, czyli kursant. Instruktor ponosi
    > odpowiedzialność tylko w pewnym zakresie.

    Dokładnie tak. W ustawie jest to zapisane jako prowadzenie nadzoru nad
    kursantem który jest kierującym pojazdem.

  • 13. Data: 2011-05-08 13:49:37
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-08 12:04, MarcinJM pisze:
    > Nakursie nie ty prowadzisz auto, tylko instruktor. Twoimi rekoma, to
    > prawda, ale on jest odwpowiedziany za wszystko, co sie z autem dzieje.

    I po co takie głupoty wymyślasz i wypisujesz.

  • 14. Data: 2011-05-08 14:19:28
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 08.05.2011 12:04, MarcinJM pisze:
    > Tak samo na statku: kapitan moze powierzyc kolo sterowe KAZDEMU, ale to
    > ON prowadzi statek, ze wszelkimi konsekwencjami.

    Kapitan może powierzyć koło sterowe CZŁONKOWI ZAŁOGI (pasażerowi nie
    może). To tak gwoli ścisłości. Jeśli chodzi o prowadzenie statku i
    odpowiedzialność to też nie jest takie proste. :)

    S.

  • 15. Data: 2011-05-08 14:45:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 8 May 2011 13:27:15 +0200, WOJO wrote:
    >Ogólna odpowiedź brzmi - można.
    >Zacznijmy jednak od tego, że każdy szanujący się OSK, do którego się
    >zwrócisz w celu zapisania się na kurs,
    >poprosi Cię o PJ w celu zweryfikowania czy jesteś posiadaczem kat "B".

    Niedawno patrzylem w ustawe - albo cos przeoczylem, albo nie ma
    takiego wymogu.

    J.

  • 16. Data: 2011-05-08 15:15:37
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sun, 08 May 2011 12:06:59 +0200, MarcinJM napisał(a):

    > Wydaje mi sie, ze nie, poniewaz.. nie ma do tego
    > uprawnien! Pojazd prowadzi instruktor.

    Uhm. Do spóły ze świętym Krzysztofem.

    AK

  • 17. Data: 2011-05-08 16:16:03
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Niedawno patrzylem w ustawe - albo cos przeoczylem, albo nie ma
    > takiego wymogu.
    Nie wiem w jaką ustawę patrzyłeś, jednak
    "Rozporządzenie w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień
    przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów"
    mówi w roz.3 § 6.1 pkt.4 coś zupełnie innego....
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 18. Data: 2011-05-08 17:48:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 8 May 2011 16:16:03 +0200, WOJO wrote:
> [...]
    >przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów"
    >mówi w roz.3 § 6.1 pkt.4 coś zupełnie innego....

    Ale zauwaz ze wymaga sie
    4) zaświadczenie o uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu państwowego
    w zakresie prawa jazdy kategorii B albo prawo jazdy kategorii B -
    jeżeli zakres szkolenia obejmuje prawo jazdy kategorii C, C1, D lub
    D1;

    wystarczy tylko pozytywny wynik egzaminu - do uzyskania z archiwum :)

    A w par 5.
    3. Nie wymaga się ukończenia szkolenia podstawowego od osób
    ubiegających się o prawo jazdy kategorii:
    1) B lub B1 - jeżeli posiadają prawo jazdy kategorii C lub D;

    Czyli dopuszczaja posiadanie C bez B :-)

    Wydawalo mi sie ze kiedys wymogiem na C bylo posiadania kat B przez
    rok ... ale nie potrafie odnalezc.

    J.

  • 19. Data: 2011-05-08 18:07:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 08 May 2011 14:19:28 +0200, Stefan Szczygielski wrote:

    >Kapitan może powierzyć koło sterowe CZŁONKOWI ZAŁOGI (pasażerowi nie
    >może). To tak gwoli ścisłości.

    A to nie jest jakos odwrotnie - ze jesli powierzy pasazerowi, to on
    sie automatycznie staje Czlonkiem ? :-)

    No bo w koncu co ma kapitan zrobic jak mu cala zaloga wypadnie za
    burte ?

    J.

  • 20. Data: 2011-05-08 18:57:29
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>