eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKulka w pralce - tajemnice inżynierii AGDRe: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin.stu.neva.r
    u!sewer!alphared!news.uzoreto.com!feeder.usenetexpress.com!tr2.eu1.usenetexpres
    s.com!nntp.speedium.network!feeder01!81.171.65.14.MISMATCH!peer02.ams4!peer.am4
    .highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.
    news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-f
    or-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <6047961a$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <60487eb8$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <60488e61$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...debian.org.pl>
    <6048adc9$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...debian.org.pl>
    <6048c58f$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <6048cdda$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6048e87f$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6049e468$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Date: Thu, 11 Mar 2021 13:04:37 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 93
    Message-ID: <604a0757$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.148.120
    X-Trace: 1615464279 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 521 83.30.148.120:49563
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4919
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45367
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw
    .pl...
    Pan J.F. napisał:
    >>> Nie ma takiej możliwości. Pisywał tu wprawdzie jeden szpenio, co
    >>> się
    >>> zarzekał, że potrafi zaprojektować takiego wała, co się na pewno
    >>> nie
    >>> urwie w założonym czasie, a w kilka godzim po jego osięgnieciu z
    >>> dużym prawdopodobieństwem rozpęcnie się w drebiezgi. Ale to tylko
    >>> jedna z bajek powtarzanych w środowisku inżynierów wałowych, z
    >>> życiem
    >>> mało ma wspólnego.
    >
    >> Ale ja nie mowie o urwaniu ... chyba, ze Ty sugerujesz, ze sprzet
    >> nie
    >> moze byc zbyt trwaly.

    >O urywaniu mówił szpenio. Bo tak stoi w podręcznikach akademickich do
    >wałologii stosowanej. Ja nie sugeruję, że sprzęt "nie może być zbyt
    >trawły", on po prostu taki jest. Statystycznie wśród tysiąca
    >egzemparzy
    >dajmy na to dziesięć zepsuje się w ciągu roku. Dałoby się zrobić,
    >żeby
    >tylko dwa, ale to by oznaczało nieakceptowalny wzrost ceny.

    No nie wiem.

    Komu sie zepsula lodowka w pierwszym roku po zakupie?
    W drugim, trzecim, w czwartym ?

    A komu dziala juz 10 lat, 15, 20 ?

    >>> Tak się nie da. Nie można w sposób pewny przewidywać wystąpienia
    >>> awarii jednej z części. Odkurzacz projektuje się i ekspoloatuje
    >>> według innych założeń niż silnik lotniczy, więc posuć się może.
    >
    >> Silniki lotnicze ostatnio sie psuja :-(

    >Zawsze się psuły.

    Ostatnio to jakby czesciej niz odkurzacze :-)

    >>> Producenta dobrych odkurzaczy skłonny jestem rozpoznywać po tym,
    >>> że nie urtudnia prowadzenia napraw i dostarcza części zamienne
    >> po normalnych kosztach.
    >
    >> Ale w czym widzisz problem ?
    >> Niech zrobi tak, aby tych np 5 lat przecietnego uzywania wytrzymal,
    >> i da 5 lat gwarancji.

    >W przypadku AGD gwarancja polega nie na tym, że "na pewno się nie
    >zepsuje", tylko że "naprawią na swój koszt".

    Alez dokladnie o to chodzi - niech zrobia tak, zeby wiekszosc
    przetrwalo 5 lat, a jak jedno sie zepsuje, to naprawia na swoj koszt.

    >Ten ostatni cudzysłów
    >ma podwójne znaczenie -- bo to raczej będzie *mój* koszt, bo więcej
    >zapłacę za taki produkt.

    No niekoniecznie - bo widzisz cene zakupu i dlugosc gwarancji.

    To raczej na twoj koszt sa teraz jakies wady produkcyjne, ktore sie
    objawią 3 lata po zakupie - i rok po gwarancji.

    >> Moze dodac zastrzezenie "uzywac 30minut dziennie" i licznik czasu
    >> pracy ...

    >I stały monitoring satelitarny, jak w silnikach lotniczych. Nie,
    >na to nie ma pieniędzy. Ja przynajmniej nie zapłacę za odkurzacz
    >z licznikiem motogodzin.

    No to sie musisz liczyc z tym, ze gwarancji nie ma, bo zawsze bedzie
    "to nie usterka, tylko zuzycie - urzadzenie jest do domowego uzytku, a
    nie przemyslowego".

    >> Ale wlasnie o to chodzi - pralka nie ma problemu pracowac 10 lat,
    >> wiec czemu producent nie chce dac 5 lat gwarancji ?

    >Daje. Jak się dopłaci.

    IMO - to sklep daje te dodatkowa.

    >Bo choć zdecydowana większość pracuje 10 lat,
    >to czasem któraś się zepsuje. I trzeba naprawiać.

    No wlasnie ... i na czyj koszt powinna byc wtedy naprawa?

    Konsument ma placic, czy lepiej, aby producent placil - na jednej nie
    zbiednieje, na 5% ... moze go puscic z torbami ... i dobrze :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: