  • 31. Data: 2013-03-18 14:27:59
    Temat: Re: Kuchenka mikrofalowa w samochodzie :-D
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-03-18 11:18, AlexY pisze:

    > Alternatorem??? Musiałby być nieźle przypakowany żeby zrobić sensowne
    > hamowanie. Nie żebym wnikał bo może masz rację ale u mnie hamowanie robi
    > 30kW silnik elektryczny robiący odzysk rzędu 60A przy ~270V co daje
    > jakieś 16kW hamowania.

    A czym? Przecież silnik benzyny nie zacznie produkować. Pewnie, że
    biorąc pod uwagę moc alternatora, to ten odzysk wynosi ledwie kilka
    procent, ale cóż: ˜,,To jest odzysk na miarę naszych możliwości."

  • 32. Data: 2013-03-18 15:04:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Monday, March 18, 2013, 2:27:59 PM, you wrote:

    > A czym? Przecież silnik benzyny nie zacznie produkować. Pewnie, że
    > biorąc pod uwagę moc alternatora, to ten odzysk wynosi ledwie kilka
    > procent, ale cóż: ˜,,To jest odzysk na miarę naszych możliwości."

    Absurd. Policz energię kinetyczną samochodu oraz energię jaką może
    przyjąć akumulator samochodowy podczas tego rzekomego ładowania od
    14.2 do 14.5V.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2013-03-18 15:05:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > A czym? Przecież silnik benzyny nie zacznie produkować. Pewnie, że
    > biorąc pod uwagę moc alternatora, to ten odzysk wynosi ledwie kilka
    > procent, ale cóż: ˜"To jest odzysk na miarę naszych możliwości."

    Jasne, zrobi prąd, nie benzynę. Ale gdzie go podzieje? W akumulator
    wsadzi -- to też jasne. Tylko czy się zmieści? Żeby tak było, to by
    musiał być wcześniej niedoładowany. Trochę ryzykowne z takim jeździć,
    bo co będzie, jeśli się hamowanie nie trafi przed dotarciem do celu?
    A zresztą, kilkadziesiąt amperogodzin i kilkanaście woltów, to mniej
    niż jedna kilowatogodzina. Ile z tej pojemności można zaryzykować
    i przeznaczyć do "hybrydyzacji" samochodu? Dziesięć procent? Może
    kilkanaście. To ile benzyny da się zaoszczędzić na takim pakiecie?
    Kieliszek się uzbiera? Skromne są te nasze możliwości odzysku.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2013-03-18 15:12:23
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    > Alternatorem??? Musiałby być nieźle przypakowany żeby zrobić sensowne
    > hamowanie.

    Oczywiście. Ale to co jest, ładnie wygląda w reklamie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 35. Data: 2013-03-18 15:44:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Monday, March 18, 2013, 3:05:23 PM, you wrote:

> [...]
    > kilkanaście. To ile benzyny da się zaoszczędzić na takim pakiecie?
    > Kieliszek się uzbiera? Skromne są te nasze możliwości odzysku.

    Na ładowanie z 14.2 do 14.5V praktycznie nic się nie da uzyskać - za
    mały prąd ładowania wyjdzie.

    Hamowanie na 40 metrach ze 100km/h samochodem ważącym 1200kG to jest
    wydzielanie średniej mocy ponad 150kW w niecałe 3s. Dokładniej: jest
    to energia 463kJ. Akumulator 12V 60Ah ma "pojemność" (liczona jako
    energię) ledwie 260kJ. Przy 20h rozładowaniu licząc. Nie w niecałe 3
    sekundy. W ciągu 3 sekund, dla wzrostu napięcia ładowania z 14.2V do
    14.5V uda się może wykorzystać kilkaset J. Przy założeniu bardzo małej
    rezystancji wewnętrznej akumulatora - a wcale taka nie jest dla
    ładowania w tym zakresie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2013-03-19 08:18:59
    Od: PeJot <P...@m...pl>

> [...]
    > 14.5V uda się może wykorzystać kilkaset J. Przy założeniu bardzo małej
    > rezystancji wewnętrznej akumulatora - a wcale taka nie jest dla

    Jak rozwiązują problem magazynowania energii w F1 w systemach odzysku
    energii hamowania?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 37. Data: 2013-03-19 09:04:38
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com> wrote in message

> [...]
    > itp., to zobaczysz że jednym z elementów jest odzysk energii przy hamowaniu.

    Wolę książkę od fizyki. Wypociny marketoidów mnie drażnią.

  • 38. Data: 2013-03-19 09:08:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Tuesday, March 19, 2013, 8:18:59 AM, you wrote:

    > Jak rozwiązują problem magazynowania energii w F1 w systemach odzysku
    > energii hamowania?

    Nie wiem ale na pewno nie z pomocą alternatora o mocy rzędu 1kW i
    akumulatora 12V. Nieśmiało przypomnę, że bolid Roberta "kopał" obsługę
    dość boleśnie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2013-03-19 09:16:01
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote in message

    > woltomierzem :)

    > po co ... ?

    Ponieważ jeśli alternator może oddawać pełną moc przy niskich obrotach, nie ma
    żadnego dobrego powodu, by regulator nie trzymał tego napięcia stabilnym. Od
    obrotów minimalnych do maksymalnych. Stąd: albo regulator nędzny, albo miernik
    mierzy niezupełnie to, co chcemy. Filtr zredukuje wpływ tego, czego nie chcemy.

  • 40. Data: 2013-03-19 10:22:06
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > Jak rozwiązują problem magazynowania energii w F1 w systemach odzysku
    > energii hamowania?

    W aku lub w kole zamachowym
    Use google luke...
    http://autokult.pl/2011/04/11/jak-dziala-system-kers