eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKuchenka mikrofalowa w samochodzie :-DRe: Kuchenka mikrofalowa w samochodzie :-D
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.g
    lorb.com!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com
    !newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-0
    2.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Kuchenka mikrofalowa w samochodzie :-D
    References: <khvgbv$2ut2$1@news2.ipartners.pl> <ki27ni$k9u$1@pippin.nask.net.pl>
    <ki2g9d$cu2$1@srv13.cyf-kr.edu.pl> <ki3vk7$udd$1@mx1.internetia.pl>
    <ki43q9$rb3$1@srv13.cyf-kr.edu.pl> <ki6d4v$tgf$1@mx1.internetia.pl>
    <ki6nnc$p7j$1@srv13.cyf-kr.edu.pl> <3SB1t.96289$Wp1.83694@fx02.fr7>
    <ki74ou$v0$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    Organization: : : :
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Date: 18 Mar 2013 14:05:23 GMT
    Lines: 28
    NNTP-Posting-Host: 87-205-247-183.adsl.inetia.pl
    X-Trace: 1363615523 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26687 87.205.247.183:52127
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:644609
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    >>> To chyba przespałeś ostatnich kilka lat rozwoju motoryzacji. Poczytaj
    >>> sobie u Mercedesa, VW itp. o różnych Blue-pakietach, Green-pakietach,
    >>> Eco-pakietach itp., to zobaczysz że jednym z elementów jest odzysk
    >>> energii przy hamowaniu.
    >>
    >> Alternatorem??? Musiałby być nieźle przypakowany żeby zrobić sensowne
    >> hamowanie. Nie żebym wnikał bo może masz rację ale u mnie hamowanie robi
    >> 30kW silnik elektryczny robiący odzysk rzędu 60A przy ~270V co daje
    >> jakieś 16kW hamowania.
    >
    > A czym? Przecież silnik benzyny nie zacznie produkować. Pewnie, że
    > biorąc pod uwagę moc alternatora, to ten odzysk wynosi ledwie kilka
    > procent, ale cóż: ˜"To jest odzysk na miarę naszych możliwości."

    Jasne, zrobi prąd, nie benzynę. Ale gdzie go podzieje? W akumulator
    wsadzi -- to też jasne. Tylko czy się zmieści? Żeby tak było, to by
    musiał być wcześniej niedoładowany. Trochę ryzykowne z takim jeździć,
    bo co będzie, jeśli się hamowanie nie trafi przed dotarciem do celu?
    A zresztą, kilkadziesiąt amperogodzin i kilkanaście woltów, to mniej
    niż jedna kilowatogodzina. Ile z tej pojemności można zaryzykować
    i przeznaczyć do "hybrydyzacji" samochodu? Dziesięć procent? Może
    kilkanaście. To ile benzyny da się zaoszczędzić na takim pakiecie?
    Kieliszek się uzbiera? Skromne są te nasze możliwości odzysku.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: