  • 21. Data: 2013-03-17 10:53:19
    Temat: Re: Kuchenka mikrofalowa w samochodzie :-D
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-03-17 09:33, PcmOl pisze:

    > "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com> wrote in message

    > To się ładnie nazywa: "Urban legend".

    Co "urban legend"?

  • 22. Data: 2013-03-17 13:57:27
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W każdym razie w międzyczasie wpadłem na "genialny" pomysł - mały
    > generator spalinowy. :-D Co prawda drobniej kobiecie może być ciężko
    > "szarpnąć" ~30kg generatora ale od czego ma się studentów. :-D

    Czasem ta drobna kobieta może mieć parę w łapie, zadziwiającą facetów :))

  • 23. Data: 2013-03-17 23:39:56
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-16 22:06, Desoft pisze:

    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    > wiadomości news:5144ddda$0$1210$65785112@news.neostrada.pl...

    > Opuściłeś alternator - 2/3 mocy :)
    > A przyjmując 700W to tyle da się pociągnąć z alternatora.

    Ale chyba jak wkręcisz silnik na około 2000 obrotów. Na jałowych będzie
    znacznie mniej.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2013-03-18 01:02:04
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-03-17 23:39, Mario pisze:

    > Ale chyba jak wkręcisz silnik na około 2000 obrotów. Na jałowych będzie
    > znacznie mniej.

    Będzie tyle samo. Słabe ładowanie na biegu jałowym wynikało kiedyś z
    tego, że bieg jałowy był ustawiony na stałą dawkę paliwa, więc prądnica
    nie mogła ciągnąć za dużo, żeby nie zdusić silnika. Natomiast odkąd bieg
    jałowy jest regulowany na stałą prędkość obrotową, wówczas alternator
    jest tak dowzbudzany, że osiąga pełny prąd już na biegu jałowym. Przy
    wyższych obrotach jest odwzbudzany, czego objawem jest spadek napięcia
    wraz ze wzrostem obrotów.

  • 25. Data: 2013-03-18 04:38:05
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > To się ładnie nazywa: "Urban legend".

    ta urban legend sprawdza sie w 100% w moim aucie. dokladnie z 14,5 spada
    do 14,2 po dodaniu gazu. dziwilo mnie to i myslalem nawet ad przegladem
    alternatora.

  • 26. Data: 2013-03-18 07:36:37
    Od: "PcmOl" <...@...com>

  • 27. Data: 2013-03-18 07:50:33
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote in message

    > ta urban legend sprawdza sie w 100% w moim aucie. dokladnie z 14,5 spada do
    > 14,2 po dodaniu gazu. dziwilo mnie to i myslalem nawet ad przegladem
    > alternatora.

    Napięcie mierzone czym?
    Masz doczynienia z napięciem zmiennym.
    Zmierz ponownie przez filtr RC o stałej czasowej rzędu sekundy.

    Nie neguję, że alternator może oddawać pełną moc przy 1000rpm.
    Tylko wnioskowanie podpierające tezę jest lamerskie.

  • 28. Data: 2013-03-18 09:22:09
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Napięcie mierzone czym?

    woltomierzem :)

    > Masz doczynienia z napięciem zmiennym.
    > Zmierz ponownie przez filtr RC o stałej czasowej rzędu sekundy.

    po co ... ?

  • 29. Data: 2013-03-18 10:45:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-03-18 07:36, PcmOl pisze:

> [...]

    To chyba przespałeś ostatnich kilka lat rozwoju motoryzacji. Poczytaj
    sobie u Mercedesa, VW itp. o różnych Blue-pakietach, Green-pakietach,
    Eco-pakietach itp., to zobaczysz że jednym z elementów jest odzysk
    energii przy hamowaniu.

  • 30. Data: 2013-03-18 11:18:17
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    > sobie u Mercedesa, VW itp. o różnych Blue-pakietach, Green-pakietach,
    > Eco-pakietach itp., to zobaczysz że jednym z elementów jest odzysk

    Alternatorem??? Musiałby być nieźle przypakowany żeby zrobić sensowne
    hamowanie. Nie żebym wnikał bo może masz rację ale u mnie hamowanie robi
    30kW silnik elektryczny robiący odzysk rzędu 60A przy ~270V co daje
    jakieś 16kW hamowania.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html