    From: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ktos ma jeszcze watpliwosci - analog czy trzy dyski?
    Date: Fri, 18 Jun 2010 01:20:15 +0200

    W piątek, 18 czerwca 2010 00:40, Janko Muzykant wyraził następujacą opinię:

    > Jeśli byłyby to materiały ciekawe obiektywnie? Czemu nie? Narobiłem się
    > wiele dla idei w życiu (choćby zbiór map u mnie na stronie), mógłbym
    > zrobić i to.

    Ale one były ciekawe _wyłącznie_ subiektywnie, np. film w którym grała jego
    żona nie miał {zresztą jak sam autor twierdził} żadnych walorów oprócz
    aktorki, a i to wyłącznie ze względów sentymentalnych. Nie sądzę aby inaczej
    było z pozostałymi. Zdjęcia Nowej Huty? Jest ich na pęczki, no sorry, ale
    wartość tego zbioru dla "ludzkości" była równa zeru.

    Przypomnij sobie "aferę" z paleniem negatywów znanego fotografika, tamte
    filmy nie były nikomu potrzebne, tym bardziej te, robione przez amatora.

    > Negatywy małoobrazkowe skanuje się z szybkością 2000/h. Wsadowo można je

    Skanuje _się_, czy _Ty_ skanujesz?

    > Nie.

    No cóż, mogłem się tego spodziewać.

    > Otóż jednak mógłbym. Do twojej zatwardziałej głowy nie może dojść coś
    > takiego, że amator może zrobić coś, co robi instytucja, a jednak jest to
    > możliwe.

    I zabezpieczył to wszystko na trzech dyskach które dałbyś temu fotografowi w
    prezencie i jeszcze przegrywał co jakiś czas na nowe nośniki, aha, i odnoszę
    wrażenie, że komputer też chyba byś musiał mu sprezentować.

    Janko, zastanów się, przecież wystarczyłoby przenieść jego zbiory do
    mieszkania zamiast zostawiać je w piwnicy - nie było żadnej potrzeby aby
    cokolwiek skanować, bo ani on tego nie potrzebował ani nikt inny.

    Chcesz ludzi na siłę uszczęśliwiać czymś co Ty uważasz za dobre? A jeśli ci
    ludzie nie potrzebują tego co im proponujesz? To co? Będziesz im mówił, że
    są bez sensu?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --