  • 11. Data: 2010-02-08 16:43:49
    Temat: Re: Który Pentax lepszy: K-X czy K10d?
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-08 17:34, Pan Piskorz pisze:

    > Myślisz, że filmy to ważna rzecz w lustrzance?
    > IMHO filmy w jakimkolwiek aparacie to marketingowa bzdura.
    > P.

    Taka bzdura, a wykorzystano ją w produkcji dla takiego potentata jak
    Nike który ma budżet że ho ho http://vimeo.com/7927595
    Wspomnę także o filmie "Slumdog. Milioner z ulicy" gdzie do zdjęć w
    zatłoczonych miejscach wykorzystano Canona 5D MkII. Film został
    uhonorowany Oscarem min. za zdjęcia a operator Anthony Dod Mantle
    otrzymał Złotą Żabę na festiwalu operatorów Camerimage. Pomyśleć że to
    dopiero jest początek tych zabawek. Choć muszę przyznać że jak ktoś lubi
    15 minutowej ujęcia i ciągłe pompowanie zoom, to dużo leszpym
    rozwiązaniem będzie mała poręczna kamerka.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 12. Data: 2010-02-09 00:16:23
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości
    > Pentax K-X vs Pentax K10d
    >
    > Cena podobna, tyle że K-X nowy, a K10d używany. Który byście wybrali?
    >
    > PS. Wiem, że pytanie jest bardzo ogólne, ale liczę na to, że oprócz
    > porównywania funkcji (co mogę zrobić sam) uzyskam informacje od kogoś, kto
    > obu tych aparatów używał i będzie mógł podzielić się swoją opinią.

    To tak, jakbys zapytał, czy kupić mercedesa z 2003 czy focusa z 2010 ;-)

    Mam k10d i nie zamieniłbym go na k-xa, którego używa żona. Ale k-x robi
    bardzo dobre zdjęcia, naprawdę, zawsze kiedy biorę go do łapy, zadziwia mnie
    czymś nowym. K10d to bardzo przyzwoita i wygodna maszynka do robienia
    dobrych zdjęć. W trudniejszych warunkach oświetleniowych k-x sprawdzi się
    lepiej. W "codziennych" zdjęciach k10d nie będzie gorszy - a jego obsługa
    będzie łatwiejsza.
    Musisz sam sobie odpowiedzieć - mercedes, nieźle wyposażony, ale nieco
    wiekowy - czy focus, ciasniejszy, słabiej wyposażony, ale za to mniej
    palący - no i nowy ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 13. Data: 2010-02-09 07:04:00
    Od: Maciek <i...@w...pl>

    > My lisz, ze filmy to wazna rzecz w lustrzance?
    > IMHO filmy w jakimkolwiek aparacie to marketingowa bzdura.

    A to dlaczego?
    Bo są miażdząco lepszej jakości niż z kamerek?
    Czy może bez AF nie umiesz kręcić?
    Czy może za płytka głębia ostrości kłóci się z Twoim poczuciem
    estetyki?
    Czy może użycie obiektywu o jasnosci 1.4 albo o ogniskowej 24mm to
    pójscie na łatwizne - Ty to dałbyś radę nakręcic lepiej tym
    40mm-4000mm który jest na stałe w Twojej kamerze?

  • 14. Data: 2010-02-09 08:11:11
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 08 Feb 2010 11:17:05 +0100, Kombajn Bizon napisał(a):

    > OK - pisalem to ze swojego punktu widzenia, a mnie wystarcza K100d.

    A ja ze swojego - przesiadałem się z Z-1p - pierwsze i najważniejsze
    kryterium było czy dSLR ma dwa pokrętła ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 15. Data: 2010-02-09 12:29:21
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Henry(k):
    > A ja ze swojego - przesiadałem się z Z-1p - pierwsze i najważniejsze
    > kryterium było czy dSLR ma dwa pokrętła ;-)

    Noo, ja przesiadlem sie z SuperA ;)

    --
    W stacyjce kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 16. Data: 2010-02-09 14:46:41
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-09 08:04, Maciek pisze:

> [...]
    > pójscie na łatwizne - Ty to dałbyś radę nakręcic lepiej tym
    > 40mm-4000mm który jest na stałe w Twojej kamerze?

    Jako uzupełnienie dodam bardzo ciekawy link. W końcu jeden obraz może
    zastąpić 1000 słów, a co dopiero 25 klatek na sekundę.
    http://inspiredbylife.pl/2009/12/13/lustrzanka-sluzy
    -do-robienia-zdjec-a-nie-filmow/
    wersja skrócona: http://tinyurl.com/ykaat4f

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 17. Data: 2010-02-09 15:22:38
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

> [...]
    > Jako uzupełnienie dodam bardzo ciekawy link. W końcu jeden obraz może
    > zastąpić 1000 słów, a co dopiero 25 klatek na sekundę.

    Nie przekonuje mnie ta strona. Na podobnej zasadzie można argumentować, ze
    niemal każde zdjecie można zrobić telefonem komórkowym.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 18. Data: 2010-02-09 15:53:06
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-09 16:22, Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    >
    > Nie przekonuje mnie ta strona. Na podobnej zasadzie można argumentować, ze
    > niemal każde zdjecie można zrobić telefonem komórkowym.

    Jeśli mamy dwa zdjęcia czy reportaże wykonane lustrzanką i telefonem,
    możemy śmiało porównać takie parametry jak zaszumienie, dynamikę,
    odwzorowanie kolorów czy pracę głębią ostrości. Czasami pada taki
    niemierzalny parametr jak plastyka obrazu. Zobacz ten film
    http://vimeo.com/5000009 i znajdź mi coś podobnego na youtube
    nakręconego komórką z możliwością filmowania.
    Nawet dla ułatwienia znalazłem komórkę z HD:
    http://www.youtube.com/results?search_query=Vivaz&se
    arch_type=&aq=f
    Będąc serio Marku, możesz napisać co Ci nie odpowiada w tych filmach?
    Drugie pytanie czy jesteś w stanie podać jakąś sensowną alternatywę w
    budżecie do 10tyś.?

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 19. Data: 2010-02-09 16:19:03
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

> [...]
    > http://vimeo.com/5000009 i znajdź mi coś podobnego na youtube
    > nakręconego komórką z możliwością filmowania.

    Przeczytaj uważnie co napisałem - ZDJĘCIE telefonem komórkowym. I są tacy
    (ja się od nich stanowczo odcinam) którzy twierdza, że kupno jakiegokolwiek
    aparatu fotograficznego nie ma sensu, bo niemal każde zdjęcie można zrobic
    komórką.

    > Nawet dla ułatwienia znalazłem komórkę z HD:
    > http://www.youtube.com/results?search_query=Vivaz&se
    arch_type=&aq=f
    > Będąc serio Marku, możesz napisać co Ci nie odpowiada w tych filmach?

    Nawet nie w samych filmach - (z góry przyznaję, że szkoda mi było czasu na
    ogladanie wszystkich) - ale w ergonomii. Lustzranaka ma ergonomię
    optymalizowana pod katem robienia zdjeć, kamera - robienia filmów. Daleko
    nie szukajać - spróbuj zrobić lustrzanką film z płynnym najazdem zoomem na
    filmowany motyw - okaże się, ze pierscień na obiektywie, który do zdjęć jest
    rozwiazaniem idealnym do filmowania sparwdza się raczej kiepsko. Do tego
    dochodzi brak EVF wymuszający filmowanie lustrzanką w pozycji 'na zombie',
    problemy z obeserwacją ekranika LCD w ostrym słońcu i jeszcze zapewne całe
    mnóstwo innych, ktore mi, jako osobie od ładnych paru lat nie filmujacej nie
    przychodzą w tej chwili do głowy.

    > Drugie pytanie czy jesteś w stanie podać jakąś sensowną alternatywę w
    > budżecie do 10tyś.?

    Być może pod względem jakości obrazu nie będzie (nie śledzę cen kamer, więc
    nie jestem w stanie kompetentnie sie wypowiedzieć) ale pod względem
    ergonomii - zapewne nawet w cenie do 2000zł mnóstwo znacznie lepszych kamer
    da sie znaleźć.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 20. Data: 2010-02-09 16:42:07
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-09 17:19, Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > nie jestem w stanie kompetentnie sie wypowiedzieć) ale pod względem
    > ergonomii - zapewne nawet w cenie do 2000zł mnóstwo znacznie lepszych kamer

    Widzisz problem w tym że ergonomia to nie wszystko, czasami priorytetem
    jest jakość. Twoje zarzuty o ergonomii przypominają mi ciągłe dyskusje o
    szumach czy narzekanie na AF, i co by było gdybym posiadał super
    szklarnie. O praktyce prawie się w ogóle nie rozmawia. Jest duża grupa
    zapaleńców dla których otwiera się nowe epoka, jeśli ta ergonomia jest
    kluczową przeszkodą to pozostaje mi tylko współczuć. Na podanej stronie
    jest nawet link do reportażu wojennego wykonanego cyfrową lustrzanką,
    więc jak widać wszystko zależy od nastawienia i umiejętności operatora.
    Należy pamiętać że jest to początek i w przyszłości możemy być świadkami
    powstania hybryd aparatu i kamery. Za to przyznaje rację że jeśli ktoś
    lubi wakacyjno-rodzinne filmowanie to najlepszym rozwiązaniem może być
    kamerka za tego tysiaka. Choć jeśli taki amator posiada ambicje na coś
    poważniejszego, to wybór nie musi być taki jednoznaczny. Dobrym
    przykładem w fotografii jest Sally Mann. Powiedz mi ilu ludzi do
    fotografowania rodziny używa wielkoformatowego aparatu, a ona właśnie
    używała takiego sprzętu by uwiecznić swoje córki. O jej zdjęciach mówi
    się do dziś, czego nie można powiedzieć o morzu przeciętnych pstryków
    wykonanych ergonomicznym sprzętem.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.