    From: cichybartko <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Który Pentax lepszy: K-X czy K10d?
    Date: Tue, 09 Feb 2010 17:42:07 +0100

    W dniu 2010-02-09 17:19, Marek Wyszomirski pisze:

    > Być może pod względem jakości obrazu nie będzie (nie śledzę cen kamer, więc
    > nie jestem w stanie kompetentnie sie wypowiedzieć) ale pod względem
    > ergonomii - zapewne nawet w cenie do 2000zł mnóstwo znacznie lepszych kamer
    > da sie znaleźć.

    Widzisz problem w tym że ergonomia to nie wszystko, czasami priorytetem
    jest jakość. Twoje zarzuty o ergonomii przypominają mi ciągłe dyskusje o
    szumach czy narzekanie na AF, i co by było gdybym posiadał super
    szklarnie. O praktyce prawie się w ogóle nie rozmawia. Jest duża grupa
    zapaleńców dla których otwiera się nowe epoka, jeśli ta ergonomia jest
    kluczową przeszkodą to pozostaje mi tylko współczuć. Na podanej stronie
    jest nawet link do reportażu wojennego wykonanego cyfrową lustrzanką,
    więc jak widać wszystko zależy od nastawienia i umiejętności operatora.
    Należy pamiętać że jest to początek i w przyszłości możemy być świadkami
    powstania hybryd aparatu i kamery. Za to przyznaje rację że jeśli ktoś
    lubi wakacyjno-rodzinne filmowanie to najlepszym rozwiązaniem może być
    kamerka za tego tysiaka. Choć jeśli taki amator posiada ambicje na coś
    poważniejszego, to wybór nie musi być taki jednoznaczny. Dobrym
    przykładem w fotografii jest Sally Mann. Powiedz mi ilu ludzi do
    fotografowania rodziny używa wielkoformatowego aparatu, a ona właśnie
    używała takiego sprzętu by uwiecznić swoje córki. O jej zdjęciach mówi
    się do dziś, czego nie można powiedzieć o morzu przeciętnych pstryków
    wykonanych ergonomicznym sprzętem.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.