  • 1. Data: 2010-02-07 19:56:35
    Temat: Który Pentax lepszy: K-X czy K10d?
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    Pentax K-X vs Pentax K10d

    Cena podobna, tyle że K-X nowy, a K10d używany. Który byście wybrali?

    PS. Wiem, że pytanie jest bardzo ogólne, ale liczę na to, że oprócz
    porównywania funkcji (co mogę zrobić sam) uzyskam informacje od kogoś, kto
    obu tych aparatów używał i będzie mógł podzielić się swoją opinią.

  • 2. Data: 2010-02-07 20:06:55
    Temat: Re: Który Pentax lepszy: K-X czy K10d?
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hkn5tq$jl$1@inews.gazeta.pl>,
    Wooyek nabazgrał:
> [...]
    > porównywania funkcji (co mogę zrobić sam) uzyskam informacje od kogoś, kto
    > obu tych aparatów używał i będzie mógł podzielić się swoją opinią.

    Zależy co jest ważniejsze:
    - wygoda fotografa: K10D
    - jakość zdjęć: K-X
    W obu przypadkach wyższość jednego nad drugim jest niepodważalna.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Styczeń plecień bo przeplata...

  • 3. Data: 2010-02-07 21:25:58
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    l...@l...localdomain:
    > Zależy co jest ważniejsze:
    > - wygoda fotografa: K10D
    > - jakość zdjęć: K-X
    > W obu przypadkach wyższość jednego nad drugim jest niepodważalna.

    Nic dodac nic ujac.

    Ja bym bral K-x.

    --
    W stacyjce kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 4. Data: 2010-02-08 07:58:50
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 07 Feb 2010 22:25:58 +0100, Kombajn Bizon napisał(a):

    > Nic dodac nic ujac.
    >
    > Ja bym bral K-x.

    A ja polecam wygodniejszy. Jakość jakością, ale na co dzień i tak
    ważniejsze jest żeby aparat nie przeszkadzał przy fotografowaniu.
    A różnica w jakości zdjęć jest znikoma.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2010-02-08 08:11:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wooyek napisał(a):

    > Cena podobna, tyle że K-X nowy, a K10d używany. Który byście wybrali?

    Brał bym k10d. I negocjowałbym cenę bo obserwując rynek wtórny wiem, że
    jego cena oscyluje ok 400-600 zł poniżej cen nowego kx.

    Odniosę się do argumentu o lepszej jakości zdjęć w kx -
    chodzi o praktycznie dwie sprawy: 12,4 mpx w kx i 10,2 mpx w k10d oraz
    wyższe używalne ISO w kx. Wszystkie inne parametry oraz ergonomię
    używania k10d ma lepsze :)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 6. Data: 2010-02-08 09:11:54
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@g...mierzwiak.com>,
    januszek nabazgrał:
> [...]
    > chodzi o praktycznie dwie sprawy: 12,4 mpx w kx i 10,2 mpx w k10d oraz
    > wyższe używalne ISO w kx. Wszystkie inne parametry oraz ergonomię

    Njet. K-X ma również lepszą dynamikę, a spoza czystej jakości obrazu
    również więcej klatek na sekundę, lepszy AF i szybszą migawkę.

    Do tego K-X robi jedne z lepszych filmów na rynku (720p, 24fps, bez
    znanych problemów).

  • 7. Data: 2010-02-08 09:28:20
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Do tego K-X robi jedne z lepszych filmów na rynku (720p, 24fps, bez
    > znanych problemów).

    Dziala w trakcie robienia filmow AF ?
    Mozna zmieniac przeslone/czas ?
    Mozna ustawiac korekcje ekspozycji ?
    Co to znaczy bez znanych problemow ? Na rynku - tj. w porownaniu do jakich
    aparatow ?

  • 8. Data: 2010-02-08 10:17:05
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Henry(k):

    > A ja polecam wygodniejszy. Jakość jakością, ale na co dzień i tak
    > ważniejsze jest żeby aparat nie przeszkadzał przy fotografowaniu.
    > A różnica w jakości zdjęć jest znikoma.

    OK - pisalem to ze swojego punktu widzenia, a mnie wystarcza K100d.

    --
    W stacyjce kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 9. Data: 2010-02-08 16:28:10
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Njet. K-X ma również lepszą dynamikę, a spoza czystej jakości obrazu
    > również więcej klatek na sekundę, lepszy AF i szybszą migawkę.

    Z tym AF to jest prawda, ludzie duza narzekali na 10D, nawet na 20D, podobno
    w K-x zaczely dzialac lepiej obiektywy ktore uwazane byly za wolne i
    niecelne. Co wiecej masz tez LV, ktore w moim przypadku daje lepszy rezultat
    z manualnym szklem, niz ostrzenie na matowce przez wizjer powiekszajacy
    pentaxa.

  • 10. Data: 2010-02-08 16:34:07
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Do tego K-X robi jedne z lepszych filmów na rynku (720p, 24fps, bez
    > znanych problemów).

    Myślisz, że filmy to ważna rzecz w lustrzance?
    IMHO filmy w jakimkolwiek aparacie to marketingowa bzdura.
    P.