  • 31. Data: 2009-03-25 13:28:24
    Temat: Re: Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Mój Deauville (650 z 2000r) palił deczko poniżej 5 litrów w mieście.
    Transalp około 5.4, w podobnych warunkach. BMW F800GS pali mi obecnie w
    ruchu miejskim 5.2 - 5.3.

    ps

    pozwolę sobie na meta-uwagę, a to z racji tego, że na grupie jestem od 1997r,
    choć zmieniłem nicka:

    Czy każda dyskusja, nawet na najprostszy i niekontrowersyjny temat, musi
    ostatnimi laty degenerować to wymiany głupot lub inwektyw? Widać musi, nie
    wiem, czego się czepiam...

  • 32. Data: 2009-03-25 13:29:17
    Od: fv <f...@c...com>

    Leszek Karlik wrote:
    > Koszty za kilometr można określić dość dokładnie, i żeby motocykl wyszedł
    > taniej niż jakaś tania, mała i ekonomiczna puszka to musi być 125 albo 250.

    > Tylko oczywiście tutaj nam wchodzi problem, że taki motocykl nie bardzo się
    > nadaje do tego, żeby wziąć koty i żonę i pojechać do innego miasta, a
    > kupionym
    > tanio Fordem Escortem z LPG to można. :-)

    Ale mówimy o dojazdach do pracy, czyli solo. Czy nie? A poza tym motocyklem
    (przynajmniej ja) jestem
    w domu o tyle wcześniej, że zdażę przed zamknięciem osiedlowego sklepu i nie muszę
    jechać autem do
    tesco-czy-kerfura.

    Poruszyłeś kwestię czasu, ale chyba niewystarczająco. Dla kogoś kto czasami pracuje
    9-10h dziennie,
    każde dodatkowe 30 minut w pracy (czy podróży do pracy) to już jest bardzo duży
    koszt. W moim
    przypadku jest to właśnie 30 minut w każdą stronę czyli godzina dziennie.

    Jakoś tak powyżej pewnej granicy, prawie nic nie rekompensuje mi braku wypoczynku..
    Jeśli w dodatku mogę codziennie wstawać 30 minut później, co wyraźnie przekłada się
    na kondycję
    psychofizyczną ... to już wiecie czemu nienawidzę zimy :P

    Dla takich zysków jestem w stanie odbywać nawet krioterapię w styczniu, aby tylko
    zarobić nieco
    czasu. No i ten lans gdy się jedzie w sypiącym śniegu bez ABS/ESP ;-))

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 33. Data: 2009-03-25 13:32:28
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    No tak, ale sadzilem ze wychodzi to z kontekstu :)
    porownujemy silniki benzynowe w samochodzie i w moto :)

    diesela mozna porownac z Royalem Dieselem i wyjdzie blado nie? :)

    --
    pozdro,
    doomin13

  • 34. Data: 2009-03-25 13:36:42
    Od: WIR <w...@g...com>

    On 25 Mar, 11:11, Fikus26_ <r...@g...com> wrote:
    >Albo np bardzo lekkie
    > i mocne wr450, czy drz400 - dla nich w ogóle nie podaje się zużycia
    > paliwa, chociaż są przystosowane do jazdy szosowej(miejskiej).

    moze dlatego, zeby nie straszyc :)
    Moje DRZ 400 raczej ponizej 6 litrow nie schodzi - przestalem sie
    bawic w liczenie spalania (staram sie tylko pamietac, ze po 100-120km
    trzeba zajechac na stacje albo przekrecic kranik na rezerwe, zeby sie
    nie zdziwic nagle). Przez pierwsze 2-3 miesiace jazdy sprawdzalem
    spalanie - ze 2 razy wyszlo minimalnie ponizej 6, cala reszta tankowan
    wskazywala raczej na 6-6,5.
    Dla porownania 2 litrowy CRDI pali mi w miescie 8, a wolnossacy diesel
    1,5 ktorym jezdzi zona - 5,5-6.
    Oszczedne sa chyba tylko maszynki do max 250 pojemnosci i to przy
    jezdzie zgodnej z oczekiwaniami producenta - bo vespa LX 50 tez mi
    palila 4,5 litra :)
    Motocykl nie jest tanim transportem - jest zajebista zabawka :) Jedyne
    racjonalne wytlumaczenie to oszczednosc czasu w zakorkowanych miastach
    - tego sie trzymam w dyskusjach z zona :)

    WIR

  • 35. Data: 2009-03-25 13:48:33
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Leszek Karlik wrote:
    > Tylko to wszystko trudno skwantyfikować. Natomiast koszt za
    > przejechanie kilometra można, i nawet jak się samemu serwisuje
    > motocykl to trudno mieć porównywalny z tanim samochodem (zwłaszcza
    > że narzędzia też kosztują)

    O właśnie, przypomnialo mi się, narzędzia do motoru też kupuję za
    darmo :)

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville

  • 36. Data: 2009-03-25 13:50:16
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Użytkownik wrote:
    > pozwolę sobie na meta-uwagę, a to z racji tego, że na grupie jestem
    > od 1997r, choć zmieniłem nicka:

    Z jakiego na jakiego?

    > Czy każda dyskusja, nawet na najprostszy i niekontrowersyjny temat,
    > musi ostatnimi laty degenerować to wymiany głupot lub inwektyw?
    > Widać musi, nie wiem, czego się czepiam...

    Musi.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville

  • 37. Data: 2009-03-25 13:52:00
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 14:11:07 +0100, Eskimos <e...@t...pl>
    wrote:

    [...]
    > Mieszkamy i jeździmy w Europie, to jaki ten centryzm ma być?

    Ale mówimy o motocyklach, a motocykle to najpopularniejsze są w Azji. :-)

    > W Indiach może faktycznie motocykl jest "złem koniecznym", ale nie u
    > nas.

    Chyba że jest się dowozicielatorem pizzy ;-)

    > Nie powiesz, że jeździsz motocyklem, bo na auto Cię nie stać.

    Stać mnie na auto, ale uważam je za całkowicie zbędny wydatek i nie
    posiadam.
    (Ale motocykl to mam w ramach hobby a nie komunikacji, fakt)

    > Jeździsz, bo lubisz. I gdyby Twój motocykl palił litr czy dwa więcej,
    > to też byś jeździł.

    A to prawda. W ogóle to uważam, że jeżeli ktoś chce jeździć na dwóch
    kółkach
    po mieście bo taniej to powinien się stuknąć w głowę i wsiąść do tramwaju.
    (Rozumiem że ktoś może jeździć przez miasto skuterem bo wkurwiają go korki)

    > Eskimos
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 38. Data: 2009-03-25 13:52:28
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Marcin Gardeła" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > O właśnie, przypomnialo mi się, narzędzia do motoru też kupuję za darmo :)
    W kwestii formalnej: nie mozna czegos kupic za darmo.

    chyba??

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 39. Data: 2009-03-25 13:59:59
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 14:48:33 +0100, Marcin Gardeła <d...@g...pl>
    wrote:

    [...]
    > O właśnie, przypomnialo mi się, narzędzia do motoru też kupuję za darmo
    > :)

    Znaczy, taka jest oficjalna wersja dla żony? ;-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 40. Data: 2009-03-25 14:01:15
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 14:28:24 +0100,
    <a...@n...gazeta.pl> wrote:

    [...]
    > Czy każda dyskusja, nawet na najprostszy i niekontrowersyjny temat, musi
    > ostatnimi laty degenerować to wymiany głupot lub inwektyw? Widać musi,
    > nie wiem, czego się czepiam...

    A czy ta dyskusja się zdegenerowała? Nie bardzo, wystąpiła jedna krótka
    odnoga :-) ale ogólnie to się trzyma tematu. To usenet, rozszczepianie
    wątków i dryf tematyczny to standard, i tak ta grupa się nieźle trzyma
    tematu.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik