  • 1. Data: 2009-03-25 10:11:17
    Temat: Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
    Od: Fikus26_ <r...@g...com>

    Jak w temacie, z wyłączeniem najlepiej skuterów, najbardziej w sumie
    interesują mnie pojemności od 400ccm.

    Jak dane katalogowe mają sie do rzeczywistości? Albo np bardzo lekkie
    i mocne wr450, czy drz400 - dla nich w ogóle nie podaje się zużycia
    paliwa, chociaż są przystosowane do jazdy szosowej(miejskiej).

    Na jakie spalanie moge liczyć przy miejskich dojazdach do pracy
    typowym turystykiem powiedzmy 600ccm?

  • 2. Data: 2009-03-25 10:44:21
    Od: fv <f...@c...com>

    Fikus26_ wrote:
    > Na jakie spalanie moge liczyć przy miejskich dojazdach do pracy
    > typowym turystykiem powiedzmy 600ccm?

    Mój GSX 650F z bardzo nowoczesnym silnikiem z wtryskiem pali 6-7 litrów po mieście,
    czyli więcej niż
    nowoczesny samochód o dwa razy większym silniku i 4x większej masie. I jeszcze
    spełnia Euro3.
    Wymienię filtr powietrza po dotarciu (6kkm) i może wtedy spalanie zejdzie w dół. Na
    razie jest tragedia.

    Podejrzewam, że lżejsze motocykle spalą mniej niż cięższe, ale jak zwykle pewnie
    reguły nie ma
    (zaraz ktoś Gixxerę wyciągnie - tak czuję). I jeszcze zaraz ktoś napisze "jak się
    zap*** to pali ile
    się wleje" (znów przeczucie).

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 3. Data: 2009-03-25 10:55:30
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "fv" <f...@c...com> wrote

    > Mój GSX 650F z bardzo nowoczesnym silnikiem z wtryskiem pali 6-7 litrów

    Royal Enfield Taurus
    z silnikiem diesla o nieco mniejszej pojemnosci pali ok 2 litrow na 100km
    :-)

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 4. Data: 2009-03-25 10:59:34
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > pewnie reguły nie ma
    > (zaraz ktoś Gixxerę wyciągnie - tak czuję). I jeszcze zaraz ktoś napisze
    :) te ktore nie jezdza. Wpadles na to?
    Czyli harleye.

    pozdr

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 5. Data: 2009-03-25 11:01:12
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 11:44:21 +0100, fv <f...@c...com> wrote:

    [...]
    > Podejrzewam, że lżejsze motocykle spalą mniej niż cięższe, ale jak
    > zwykle pewnie reguły nie ma (zaraz ktoś Gixxerę wyciągnie - tak czuję).

    Podejrzewam że to zależy też od zestrojenia, NTV ma silnik 650 cc, ale
    wyciąga z niego niecałe 60 KM, i pali zwykle od 4,5 do 5,5 litrów na 100.
    (Mój palił w okolicach 5 ale miałem zasyfiony filtr powietrza i stare
    świece, teraz wszystko wymieniłem i zobaczymy jak będzie po czyszczeniu
    i regulacji gaźników :-))

    Poza tym litrem łatwiej jeździć na niskich obrotach, więc paradoksalnie
    przy jeżdżeniu z takimi samymi prędkościami co 600-ką może spalić mniej,
    jak go nie trzeba kręcić do odcięcia. :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 6. Data: 2009-03-25 11:06:49
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    BartekGSXF pisze:

    > :) te ktore nie jezdza. Wpadles na to?
    > Czyli harleye.

    Nastepnby blyskotliwy co to Harleya ogladal tylko w TV albo przez szybe
    w salonie.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 7. Data: 2009-03-25 11:07:44
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Fikus26_" <r...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
[...]

    ***

    Jesli moge: nie licz ze dojazdy motocyklem beda tansze niz autem. To czesty
    blad.
    Nawej jesli bedziesz dlubal sam, jazda wyjdzie Cie drozej niz przecietnym
    uzywanym autem klasy B-C). Mnie ta zabawa, pomijajac koszt paliwa, a liczac
    takze wartosc odtworzenia, wynosi ponad 2 razy drozej. Mowimy wiec raczej o
    przyjemnosci czy oszczednosci czasu, nie ekonomii, zatem zuzyciue paliwa
    staje sie nieistotne. Motocykle 600+ to droga zabawa, chyba ze przymierzysz
    sie do 250-tki lub skutera.
    Pare przykladow:
    - kpl opon (w zaleznosci od temperamentu jezdzca i wyboru mieszanki
    wystarczy na 6-20 tys. km) ~1000-1500 PLN
    - wieksza czestotliowsc przegladow i wymian oleju, filtow, swiec, (6-12
    kkm). Takze klockow ham. Wspomniane materialy ekspoloatacyjne, zwlaszcza
    przyzwoitej jakosci, sa drozsze (np 2 tarcze ham. na przod to wydatek pod 2
    tys PLN a czasem wiecej - w puszce 150-400 PLN). Do tego dochodzi zestaw
    napedowy (dobrej jakosci ok. 800 PLN)
    - wysoka utrata wartosci na skutek przebiegu (nie lat). W Polsce moto z
    przebiegiem rzedu 60-70 tys km staje sie niesprzedawalne.
    - tylko dla nielicznych modeli motocykli sa osiagalne typowo samochodowe
    przebiegi pomiedzy naprawa glowna.

    Do nastaiwonych polemicznie: tak, celem stworzenia jedynie zarysu i by
    uniknac kulkustronnicowego elaboratu, dokonalem duzych skrotow myslowych i
    uproszczen.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.

  • 8. Data: 2009-03-25 11:10:23
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Jak w temacie, z wyłączeniem najlepiej skuterów, najbardziej w sumie
    interesują mnie pojemności od 400ccm.

    zzr 600 90 r. - na trasie Siedlce-Lublin-Siedlce spalił deczko ponad bak,
    wyliczyłem, że to na oko 4,5 litra/100 km.

    prędkości samochodowe raczej.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 9. Data: 2009-03-25 11:11:06
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Nastepnby blyskotliwy co to Harleya ogladal tylko w TV albo przez szybe w
    > salonie.
    Ej a emotke widziales?
    Nie ma co sie dasac, Twojego widzialem na zdjeciach i widac, ze opony
    przykurzone. Znaczy jezdzi choc troche _ ;) _.
    BTW
    Dano mi sie karnac na sportsterze - fajnie.

    pozdr

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 10. Data: 2009-03-25 11:14:20
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    BartekGSXF pisze:

    > Ej a emotke widziales?

    A to dzisiaj emotka usprawiedliwia kazda glupote i zlosliwosc ?

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!