  • 1. Data: 2009-03-25 10:22:42
    Temat: [TECH] Problem z hamulcami
    Od: gerfas <g...@w...pl>

    Witam,

    Walczę ostatnimi czasy z przednim hamulcem w moim Trampku (przód, dwie
    tarcze). Problem zaczął się gdy oparłem (dosłownie) motocykl klamką
    hamulca o glebę. Doszło do zblokowania koła, tak że sprzęt ledwie
    dopchałem do garażu. Trzy razy rozbierałem już ustrojstwo i cały czas
    nie udaje mi się tego naprawić. Koło cały czas jest wyczuwalnie
    blokowane przez klocki (nie w takim stopniu jak na początku). Kilka faktów:
    - pompka, przewody przepłukane danaturatem i przedmuchane sprężarka
    - nie zauważyłem mechanicznych uszkodzeń żadnego elementu, układ jest
    szczelny
    - ruchome części zacisków przesmarowane
    - cylinderki przeczyszczone i popsikane olejem silikonowym (smaru nie
    mialem)
    - układ odpowietrzany (rurka na odpowietrznik i pompowanie dopóki nie
    znikną pęcherzyki powietrza)
    - luz między klamką a tłoczkiem pompki jest
    - po przyblokowaniu koła przez klocki próbowałem odkręcić odpowietrznik,
    oraz przewód przy pompce - nic to nie zmienia
    Będę wdzięczny za jakąś podpowiedź.

    pozdrawiam
    --
    Vaesse deireadh aep eigean...
    Piotr

  • 2. Data: 2009-03-25 10:54:21
    Temat: Re: Problem z hamulcami
    Od: l...@l...cc

    Zakładam, że po przeczyszczeniu i zmontowaniu klocki były luźne ? I
    zablokowały się dopiero jak wcisnąłeś klamkę ?
    Może być tak, że klamka zniekształciła obudowę pompy (cylinder w
    którym porusza sie tłoczek) tak, że tłoczek nie może w pełni się
    wycofać.

    --
    Lama

  • 3. Data: 2009-03-25 11:24:10
    Od: gerfas <g...@w...pl>

    l...@l...cc pisze:
    > Zakładam, że po przeczyszczeniu i zmontowaniu klocki były luźne ? I
    > zablokowały się dopiero jak wcisnąłeś klamkę ?

    Dokładnie tak.

    > Może być tak, że klamka zniekształciła obudowę pompy (cylinder w
    > którym porusza sie tłoczek) tak, że tłoczek nie może w pełni się
    > wycofać.

    Wydaje się że tłoczek chodzi bezproblemowo. A nawet gdyby nie cofał sie
    do końca to czy po odkręceniu np. odpowietrznika, bądź przewodu przy
    pompce, klocki nie powinne puścić? Chyba że tłoczek cofając się "zasysa"
    płyn hamulcowy. To by mogło być to...
    Ma ktoś używaną pompkę do TA? :D

    --
    Vaesse deireadh aep eigean...
    Piotr

  • 4. Data: 2009-03-25 11:34:55
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    gerfas pisze:

> [...]
    > do końca to czy po odkręceniu np. odpowietrznika, bądź przewodu przy
    > pompce, klocki nie powinne puścić? Chyba że tłoczek cofając się "zasysa"

    Nie tyle "zasysa" co nie wypuszcza plynu z ukladu do zbiorniczka, skoro
    dziurki sa przedmuchane jak twierdzisz to pozostaje fizyczne
    ograniczenie powrotu tloczka w polozenie spoczynkowe.

    KJ

  • 5. Data: 2009-03-25 11:39:26
    Od: l...@l...cc

    Jedyne co się mogło spsuć to pompka, więc może zacznij od jej
    rozłożenia. Upewnisz się wtedy, że tłoczek chodzi bez przeszkód.
    Przy położeniu sprzęta na pewno nie uszkodziły się przewody, tarcze
    ani tłoczki ( no chyba, że położyłeś go w jakim extremalnym
    miejscu :) )

    --
    Lama

  • 6. Data: 2009-03-25 12:00:17
    Od: "wujek areks" <a...@p...onet.pl>

    gerfas napisało:

> [...]
    > przy pompce, klocki nie powinne puścić? Chyba że tłoczek cofając się
    > "zasysa" płyn hamulcowy. To by mogło być to...

    Zblokowane sa oba zaciski czy tylko jeden? Jak odkrecasz odpowietrznik, to
    wyplywa pod cisnieniem? Bo jak wyplywa pod cisnieniem, to moze byc pompka
    niehalo i nie pozwala plynowi sie cofnac, ale wtedy powinno blokowac obie
    strony.
    Jezeli po odkreceniu odpowietrznika klocki nie odpuszczaja, to moga być
    zablokowane w prowadnicach, albo tloczek wyszedl z zacisku. Klocki bardzo
    zuzyte? Zablokowany zacisk prawy? Moze przy glebie tez dostal mechanicznie i
    sie blokuje na prowadnicach?

    arek

  • 7. Data: 2009-03-25 12:00:36
    Temat: Re: [TECH] Problem z hamulcami
    Od: Eskimos <e...@R...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 11:22:42 +0100, gerfas <g...@w...pl> wrote:

    > Problem zaczął się gdy oparłem (dosłownie) motocykl klamką
    >hamulca o glebę.

    A weź dla świętego spokoju poluzuj lagi w półkach, koło miedzy kolana,
    skręć w jedną, w drugą, wyprostuj, dokręć półki i zobacz wtedy.

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

  • 8. Data: 2009-03-25 12:29:42
    Od: gerfas <g...@w...pl>

    wujek areks pisze:
> [...]
    > niehalo i nie pozwala plynowi sie cofnac, ale wtedy powinno blokowac obie

    Oba zaciski są zblokowane. Gdy odkręcam odpowietrznik płyn raczej
    wypływa niż tryska. Klocki cały czas sa zaciśnięte na tarczy.

> [...]
    > zuzyte? Zablokowany zacisk prawy? Moze przy glebie tez dostal mechanicznie i

    Prowadnica klocka oczyszczona ze rdzy i delikatnie posmarowana towotem.
    Cylinderki wychodzą z zacisku (z tego co pamiętam) nie więcej niż 1cm
    (przy zahamowaniu) więc nie ma siły że któryś mógł wypaść. Klocki w
    mojej opinii (świeżaka) nie są mocno zużyte (porownując je z nowymi
    które zakupilem). Zaciski nie wyglądają na uszkodzone. Jeden miał
    przyrdzewiałe to ruchome połączenie (bolec w gumowym czymś). Zostało też
    oczyszczone, a gumka przesmarowa, skutkiem czego dwie częsci zacisku
    chodzą luźno i sprawnie.

    --
    Vaesse deireadh aep eigean...
    Piotr

  • 9. Data: 2009-03-25 12:49:20
    Od: l...@l...cc

    Jest jeszcze taka możliwość, że jest załamany przewód. Chociaż nie
    potrafię sobie tego wyobrazić, ale może ...
    Czy przypadkiem opierając moto o coś wystającego mogłeś zgiąć jedną z
    blaszek trzymających przewód, któren wzioł i się załamał ?

  • 10. Data: 2009-03-25 13:00:34
    Od: gerfas <g...@w...pl>

    l...@l...cc pisze:
    [...]
    > Czy przypadkiem opierając moto o coś wystającego mogłeś zgiąć jedną z
    > blaszek trzymających przewód, któren wzioł i się załamał ?

    Mało prawdopodobne. Ale sprawdzę. Gdy płukałem denaturatem to ciecz bez
    problemu wypływała z drugiej strony, więc przewody uznałem za drożne.

    --
    Vaesse deireadh aep eigean...
    Piotr