  • 21. Data: 2009-03-25 12:26:14
    Temat: Re: Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    --
    Czesc,
    Ktore samochody o poj. 1300cm3 pala mniej niz 6-7 litrow w miescie???

    Nie wiem ile powinien palic gsx ale 6 litrow to wydaje sie rozsadne i bez
    tragedii :)
    moj kaaateeem SMC pali 7 ale nie zaluje mu gazu trudno taki urok :) w sumie
    benza to i tak najmniejszy wydatek w eksploatacji moto :)

    pozdro,
    doomin13

  • 22. Data: 2009-03-25 12:47:19
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    doomin13 pisze:
    > Ktore samochody o poj. 1300cm3 pala mniej niz 6-7 litrow w miescie???

    Mój samochód o pojemności 1600 pali niecałe 7 w mieście. Natomiast mój
    motocykl potrafi bezproblemowo skotłować ponad litrów w mieście (poza
    nim też). Żeby było zabawniej to moto ma tylko 10 koni więcej od auta :)
    Nie zmienia to faktu, że jak tylko mogę wybieram motocykl.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 23. Data: 2009-03-25 12:50:24
    Od: Eskimos <e...@R...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 03:11:17 -0700 (PDT), Fikus26_
    <r...@g...com> wrote:

    >wr450, czy drz400 - dla nich w ogóle nie podaje się zużycia
    >paliwa, chociaż są przystosowane do jazdy szosowej(miejskiej).

    Pewnie dlatego, że czasy kiedy motocykl miał przewagę nad samochodem
    ze względów ekonomicznych już dawno minęły. Motocykl jest dla
    przyjemności i nie ma znaczenia czy pali 4 czy 7l (choć nadal
    zdecydowana większość motocykli pali mniej niz jakikolwiek samochód).

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

  • 24. Data: 2009-03-25 12:51:27
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 13:21:28 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    [...]

    > Sam sobie przeczysz. Ekonomia to nie tylko liczenie papierków zwanych
    > banknotami.

    No owszem, ale jeżeli chodzi o ekonomię użytkowania motocykla vs samochodu,
    to w momencie kiedy wychodzimy ponad obliczenie kosztu "ile groszy za
    przejechanie kilometra" to zaczynają się schody, no bo niby motocykl
    pozwala
    nam oszczędzić czas (a czas to pieniądz), ale za to wprowadza koszty
    związane
    z niemożliwością przewiezienia kilku osób czy większej ilości rzeczy (no bo
    jeżeli oszczędność czasu to zysk, to niemożliwość przewiezienia pasażerów
    koszt), nie mówiąc już o kosztach większego narażenia na wypadki (koszty
    poniesione w związku z rehabilitacją i niemożliwością pracowania po
    wypadku,
    razy prawdopodobieństwo odniesienia obrażeń w wypadku, które jest większe
    u motocykli).

    Koszty za kilometr można określić dość dokładnie, i żeby motocykl wyszedł
    taniej niż jakaś tania, mała i ekonomiczna puszka to musi być 125 albo 250.
    Tylko oczywiście tutaj nam wchodzi problem, że taki motocykl nie bardzo się
    nadaje do tego, żeby wziąć koty i żonę i pojechać do innego miasta, a
    kupionym
    tanio Fordem Escortem z LPG to można. :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 25. Data: 2009-03-25 12:54:29
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 13:50:24 +0100, Eskimos <e...@r...pl> wrote:

    [...]
    > Pewnie dlatego, że czasy kiedy motocykl miał przewagę nad samochodem
    > ze względów ekonomicznych już dawno minęły.

    Typowy eurocentryzm. Oczywiście, ze nie minęły, nawet mimo wprowadzenia
    Tata Nano. :-)

    Natomiast w krajach rozwiniętych motocykle to zabawki, owszem, jak
    chce się ekonomii to się kupuje skuter. (Motocykle 125 czy 250
    też są dość ekonomiczne, ale mało popularne w Polsce jakoś)

    > Eskimos
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 26. Data: 2009-03-25 12:59:06
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Leszek Karlik wrote:
    > No owszem, ale jeżeli chodzi o ekonomię użytkowania motocykla vs
    > samochodu, to w momencie kiedy wychodzimy ponad obliczenie kosztu
    > "ile groszy za przejechanie kilometra" to zaczynają się schody,

    Ja zawsze we wszelkich wyliczeniach zakładam koszt jazdy motocyklem
    ZERO. Po prostu za cenę benzyny i całej reszty kupuję sobie
    przyjemność, której nie mam w samochodzie.
    Więc jak mam gdzieś jechać i zastanawiam się czym to zawsze wygrywa
    motocykl. Jedynie argumenty jak konieczność przewiezienia dużego
    bagażu czy ilości ludzi potrafią definitywnie wygrać z motocyklem.
    Acha, no i upał 35 stopni oraz temperatury poniżej zera też wygrywają
    na korzyść samochodu.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville

  • 27. Data: 2009-03-25 13:07:36
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 13:59:06 +0100, Marcin Gardeła <d...@g...pl>
    wrote:

    [...]
    > Ja zawsze we wszelkich wyliczeniach zakładam koszt jazdy motocyklem
    > ZERO. Po prostu za cenę benzyny i całej reszty kupuję sobie przyjemność,
    > której nie mam w samochodzie.

    No dokładnie, ja np. jak mam jeździć po Warszawie samochodem to się
    wkurwiam
    i po godzinie jeżdżenia jestem zmęczony. A motocyklem to czysta
    przyjemność.
    W związku z tym dla mnie jazda motocyklem to czysty zysk. Ale dla innych
    osób
    tak może nie być, to kwestia osobnicza. :-)

    Tylko to wszystko trudno skwantyfikować. Natomiast koszt za przejechanie
    kilometra można, i nawet jak się samemu serwisuje motocykl to trudno mieć
    porównywalny z tanim samochodem (zwłaszcza że narzędzia też kosztują), a
    jak
    się korzysta z usług mechaników i serwisów to już w ogóle.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 28. Data: 2009-03-25 13:11:07
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 13:54:29 +0100, "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
    wrote:

    >Typowy eurocentryzm. Oczywiście, ze nie minęły, nawet mimo wprowadzenia
    >Tata Nano. :-)

    Mieszkamy i jeździmy w Europie, to jaki ten centryzm ma być?
    W Indiach może faktycznie motocykl jest "złem koniecznym", ale nie u
    nas.

    Nie powiesz, że jeździsz motocyklem, bo na auto Cię nie stać.
    Jeździsz, bo lubisz. I gdyby Twój motocykl palił litr czy dwa więcej,
    to też byś jeździł.

  • 29. Data: 2009-03-25 13:17:46
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    Ale nie Diesel?
    Gratuluje lekkiej nogi :)

    --
    pozdro,
    doomin13

  • 30. Data: 2009-03-25 13:26:19
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    doomin13 pisze:
    > Ale nie Diesel?
    > Gratuluje lekkiej nogi :)

    Diesel. Pytałeś o spalanie nie precyzując typu silnika.

    DP
    TL-S