  • 1. Data: 2009-03-24 22:11:07
    Temat: tarcze hamulcowe
    Od: paw <g...@g...pl>

    Witam,
    właśnie oglądam buelle, różne modele, fajne!

    ale co rzuciło mi sie woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe
    przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.

    Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??

    Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?

    dzięki za przemyślenia.

    paweł.

  • 2. Data: 2009-03-24 22:25:51
    Temat: Re: tarcze hamulcowe
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    paw pisze:

    > ale co rzuciło mi sie woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe
    > przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.
    >
    > Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??

    Bo im brak fantazji i ksiegowi nie pozwalaja :)

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 3. Data: 2009-03-24 22:59:25
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 24.03.2009 paw <g...@g...pl> napisał/a:

    > Witam,
    > właśnie oglądam buelle, różne modele, fajne!
    >
    > ale co rzuciło mi sie woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe
    > przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.

    No zrobili inaczej żeby móc się chwalić. To często stosowane zagranie
    ale bardziej wizerunkowo marketingowe. Jest się czym ekscytować i jak
    widać odnosi skutek.

    > Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??

    Takich nie ma, ale np. kawy mają też tarcze udziwnione. Robią po prostu
    inne pierdoły które mają ich wyróżnić, pozwolić sprzedawcy pokazać
    klientowi przewagę własnych dynksów których inni nie mają. A klient nie
    dość że kupi to jeszcze będzie sam uprawiał marketing chwaląc przewagi
    własnego wyboru.

    > Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?

    Każde rozwiązanie ma wady i zalety, projektując konkretny produkt
    wybiera się z konieczności jakiś kompromis. Tutaj inaczej rozkładają się
    siły, podczas pracy koła z taką tarczą. Tarcza mocowana prawie na
    obwodzie felgi ma na pierwszy "rzut oka" kilka przewag, może być większa
    bo zacisk idzie do środka. Z 2 strony mocowanie jest jeszcze bliżej
    zewnętrznej krawędzi koła i zwiększa masę na obwodzie i tym samym
    moment bezwładności całego koła. Itd, można by długo.

    > dzięki za przemyślenia.

    Ja tak se myślę, że im bardziej producentowi zależy na pozycjonowaniu
    produktu/marki w segmencie premium i wyżej, to tym więcej takich pierdół
    wymyśla. Ostatnio widziałem nawet reklamę butelki do napoju.

    Ale jak na razie daje się jeszcze zwykle samemu decydować za co chce się
    zapłacić.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 4. Data: 2009-03-24 23:57:25
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 24 Mar 2009 23:11:07 +0100, paw <g...@g...pl> wrote:

    [...]
    > ale co rzuciło mi sie woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe
    > przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.

    To amerykańska firma, etos narodowy zobowiązuje ich do chwalenia się
    że wszystko mają najlepsze i największe (albo najmniejsze i najlżejsze,
    w zależności od rodzaju przedłużania penisa).

    > Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??

    Bo to się nie sprawdza w sporcie. :-)

    > Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?

    Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na
    wyścigach. :-)

    Po pierwsze, współczesne małe tarcze hamulcowe są wystarczająco dobre aby
    ograniczeniem dla hamowania była przyczepność gumy. Po drugie, moment
    bezwładności dla tarczy obwodowej jest dużo większy (bo rośnie
    proporcjonalnie
    do wzrostu masy i do kwadratu odległości od osi obrotu), większy moment
    bezwładności pogarsza hamowanie oraz skręcanie.

    To taki bajer, innymi słowy.

    > paweł.
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 5. Data: 2009-03-25 09:15:01
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości

    > Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na
    > wyścigach. :-)

    [ciach]

    > To taki bajer, innymi słowy.

    A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 6. Data: 2009-03-25 10:08:59
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości

    > [ciach]

    > A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?
    Ale chyba nie motocyklem seryjnym? OIDP podczas bicia rekordu byl specjalnie
    dociazany z przodu w celu zachowania rownowagi. Chyba, ze widzialem cos
    innego.

    pozdr

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 7. Data: 2009-03-25 10:09:44
    Od: nightwatch77 <r...@g...com>

    > A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

    Pewnie dlatego że nikt inny nie wpadł na pomysł bicia rekordu świata w
    stoppie... W czymś trzeba być najlepszym ;)

  • 8. Data: 2009-03-25 10:17:38
    Od: fv <f...@c...com>

    Jasio wrote:
    > A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

    Czekaj, czy rekord stoppie nie polega czasem na tym, aby jak najdłużej jechać
    minimalnie hamując?
    Znaczy się czy tam rozkład masy nie jest czasem ważniejszy od hamulców?

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 9. Data: 2009-03-25 11:31:26
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 10:15:01 +0100, Jasio <b...@g...pl> wrote:

    [...]

    > [ciach]
    >
    > A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

    A to prawda, więc powiedzmy że w stuncie to (plus bardzo dobre rozłożenie
    masy) to nie bajer tylko może być przydatne. :-) Ale do bicia rekordu
    świata w stoppie nie trzeba zahamować jak najszybciej, więc wysoki moment
    bezwładności przedniego koła nie przeszkadza, ważna jest dozowalność
    hamulców
    i rozkład masy. Co więcej, do bicia rekordu stoppie nie jest też ważne
    specjalnie jak motocykl skręca, więc ponownie, wysoki moment bezwładności

    NTV 650

  • 10. Data: 2009-03-25 16:10:07
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "Jasio"
    A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

    Nie Buell a obslugujacy go ma rekord, zaplacili mu za promocje marki i
    pojechal na tym.
    Oferujac technologie z ubieglego wieku trzeba choc wygladem zaskakiwac...

    Tytus