  • 41. Data: 2013-07-04 12:43:15
    Temat: Re: Ktora 7 calowa nawigacje wybrac ...
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-07-04 12:33, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Czytałem trochę o tym - były problemy z instalacją na karcie, problemy
    > ze stabilnością itd. Jeszcze trochę poczekam - szkoda, że nie ma triala.

    Też żałuję, ale czytając opinie na google play to w zasadzie jedyny
    powtarzający się problem jest z wyborem głosów - zobaczy się za jakieś 9
    miesięcy, bo tyle subskrypcji mi jeszcze zostało :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 42. Data: 2013-07-04 12:48:06
    Od: robot <c...@o...pl>

    W dniu 2013-07-04 09:20, Artur Maśląg pisze:

    > Jak pisałem - AM ma fatalny interfejs. Jest nieintuicyjny, do wielu
    > opcji to trzeba się doktoryzować w internecie, a później i tak człowiek
    > zapomina jak to się robiło.

    Mam identyczne spostrzeżenia.

    --
    pozdro

  • 43. Data: 2013-07-04 12:55:31
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-04 12:35, Chris pisze:
    > Artur Maśląg nabazgrał(a):
    (...)
    > Nie nieintuicyjny dla ciebie, inny może pasować więc nie podawaj tego
    > jako wadę.

    Nie, nie dla mnie - on jest zwyczajnie nieintuicyjny i naprawdę
    wymaga od wielu osób sporo pracy by się go nauczyć, później się
    zapomina jak się coś robiło i w końcu człowiek macha ręką, bo
    szkoda mu czasu na grzebanie w dokumentacji, internecie.
    Tak, to jest wada i to dość poważna.

    > Tak samo można pisać że wadą linuxa jest fatalny i nieintuicyjny
    > interfejs .. za to windows to rewelacja pod względem ergonomi ...

    Wadą Linuxa jest to, że nie ma jednego spójnego, sensownego GUI.
    Ma wiele do wyboru, ale każdy jest inny. No, ale można sobie wybrać
    taki, który użytkownikowi pasuje. Windows ma jeden, dość czytelny
    - to zaleta.

    > Windows Millenium też miał wady znaczy że W7/8 jest tak samo do dupy ??

    Sugerujesz, że W7 do SP7 do Windows Millenium? Bo wiesz, AM w wersji
    1.5 to ma tylko poprawione to co w 1.4 źle działo + jakieś drobiazgi.

    > Kiedyś sprawdzałem i co chwilę miałem komunikaty o FR ... bez sensu,
    > wolę pewne i sprawdzone co xx km.

    Sam widzisz ile knotów w tym jest. No, ale można gdzieś to pozmieniać
    - ktoś mi kiedyś tłumaczył :) W drodze do domu zapomniałem i już
    znaleźć mi się tego w AM nie udało.

    http://www.automapa.pl/?PEI=222138&lng=PL&ch=3_3_7

    > Do tej pory sprawdziły się w 95% więc nie wiem skąd masz te dane,

    A skąd np. ponad 1500 FR? Nawet tutaj (na grupie) opisywane były
    te, których nie ma itd.

    > z Y poruszam się dość często i wiem jak działa.

    Ja też wiem i działa średnio (może lepiej w DC) - zresztą nic dziwnego.

  • 44. Data: 2013-07-04 13:03:18
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

> [...]
    > zapomina jak się coś robiło i w końcu człowiek macha ręką, bo
    > szkoda mu czasu na grzebanie w dokumentacji, internecie.

    Wadą dla mnie jest to że nie ma żadnej dokumentacji do tego tylko wszystko
    trzeba robić na czuja.

> [...]
    > Ma wiele do wyboru, ale każdy jest inny. No, ale można sobie wybrać
    > taki, który użytkownikowi pasuje. Windows ma jeden, dość czytelny

    To fakt ale EOT dla bo wątków jak dla mnie bo odeszliśmy od tematu.

    > Sugerujesz, że W7 do SP7 do Windows Millenium? Bo wiesz, AM w wersji
    > 1.5 to ma tylko poprawione to co w 1.4 źle działo + jakieś drobiazgi.

    Zwał jak zwał ale jedno i drugie to nowe wersje .... a stare nie są często
    za dobre za to nowe często to poprawiają.

    > Sam widzisz ile knotów w tym jest. No, ale można gdzieś to pozmieniać
    > - ktoś mi kiedyś tłumaczył :) W drodze do domu zapomniałem i już
    > znaleźć mi się tego w AM nie udało.

    Dla tego lepiej działa opcja OFF :)

    > http://www.automapa.pl/?PEI=222138&lng=PL&ch=3_3_7

    Poczytam ...

    > A skąd np. ponad 1500 FR? Nawet tutaj (na grupie) opisywane były
    > te, których nie ma itd.

    Hmmm do tej pory sprawdził się bez błędu, AM, CB nie dały rady co
    zaskutkowało 2x200 :)

    > Ja też wiem i działa średnio (może lepiej w DC) - zresztą nic dziwnego.

    Zarówno poza DC jak i w DC bezbłędnie ... nie mówię że nie ma wad bo sam bym
    pozmieniał parę rzeczy ale ogólnie spisuje się rewelacyjnie i jest za free.

  • 45. Data: 2013-07-04 14:22:00
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-04 13:03, Chris pisze:
    > Artur Maśląg nabazgrał(a):
    (...)

    > Wadą dla mnie jest to że nie ma żadnej dokumentacji do tego tylko
    > wszystko trzeba robić na czuja.

    To kolejna wada, choć jakąś 'dokumentację' AM na WM posiada.
    Jednak trudno ją w trasie analizować...

    > To fakt ale EOT dla bo wątków jak dla mnie bo odeszliśmy od tematu.

    Niezupełnie odeszliśmy, ponieważ mowa była o czytelności interfejsu
    oraz łatwości posługiwania się urządzeniem za jako pomocą.

    > Zwał jak zwał ale jedno i drugie to nowe wersje .... a stare nie są
    > często za dobre za to nowe często to poprawiają.

    Nie, to nie jest to samo. Nowa wersja/update/patch to coś innego niż
    nowy produkt.

    > Dla tego lepiej działa opcja OFF :)

    Tak średnio - ludzie jednak to kupują by mieć w pozycji ON i by było
    to funkcjonalne i w miarę bezobsługowe.

    > Hmmm do tej pory sprawdził się bez błędu, AM, CB nie dały rady co
    > zaskutkowało 2x200 :)

    Może się i sprawdził, ale z tego nie wynika że w 95% jest poprawnie.

    > Zarówno poza DC jak i w DC bezbłędnie ...

    To Ty jesteś wybrany, jak już wcześniej pisałem :) Ostrzega przed FR
    których nie ma, pyta o te, które są na sztywno, informuje o patrolach
    których nie ma, nie informuje o patrolach które są, podobnie
    z wypadkami. Część informacji jest prawdziwa, ale to nie jest 95%,
    ba, nawet nie 60%. Nie wspomnę już o magicznych komunikatach
    'cichociemna Kia 2000 m'. Nie wspomnę już o tym, że często widać
    policję czy SM z daleka i do tego żaden Y nie jest potrzebny.

    > nie mówię że nie ma wad bo sam
    > bym pozmieniał parę rzeczy ale ogólnie spisuje się rewelacyjnie i jest
    > za free.

    Pozwolę sobie pozostać przy swoim zdaniu i przy okazji stwierdzić,
    że to aplikacja dla ludzi, którzy lubią atmosferę strachu...

  • 46. Data: 2013-07-04 14:43:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dman666" napisał w wiadomości
    >Odnosnie nawogacji pod Andka...od kilku lat jestem wierny IGo.
    >Najpierw byla wersja na WinCE a potem dystrybucje pod Androida. Navi
    >w offline. >Obecnie hula Igo Primo.

    A jak to jest z IGo ...
    http://www.igonavigation.com/

    I oferuja tylko na iphone.

    Chwilowa pomylka na stronie, inne produkty juz wypadaja z oferty, czy
    tylko maja inny model dystrybucji i programu luzem nie oferujemy,
    upgrade jeszcze dlugo tak ?

    J.

  • 47. Data: 2013-07-04 17:29:34
    Od: "Tomek" <c...@k...pl>

    > W nawigacjach samochodowych to chyba norma.
    > Zailanie pod reka, wiec nie oszczedzaja, bo i po co.
    > No dobra - mniejsze wytrzymuja 2h, czasem 3.
    >
    > Ale nawet oszczedne telefony z pracujacym programem, ekranem, gps i
    > lacznoscia do internetu pradu ciagna sporo.
    >
    > Nie przeszkadza ci te 7 cali na szybie ? Dosc duze juz ..

    mam dlugi uchwyt z nawigacji hugo, auto mpv
    wiec niewiele mi zasladnia po prawej stronie kierownicy

  • 48. Data: 2013-07-05 01:06:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 04 Jul 2013 12:39:42 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Podobno do wszystkiego można się przyzwyczaić :)

    > Ciekawe - nie korzystasz z interfejsu? Nie ustawiasz nowych tras,
    > nie dokładasz dodatkowych punktów trasy?

    A to w tym zlego ? Normalnie wybierasz, miasto, ulica numer.
    I calkiem dobrze dziala.

    Co do pelnotekstowego wyszukiwania u konkurecji mam mieszane uczucia.

    > A jakie są te potrzebne? :)

    3D won, budynki won, skala mapy - rozna i pamietana, autozoom tak.
    Log trasy, komputer podrozy, ustawienie roznych parametrow itp.

    > Tego nikt nie broni, ale 'przeciętny człowiek' powinien móc łatwo sobie
    > wybrać podstawowe rzeczy i być poprowadzony do celu spokojnie.

    No i jest.

    > Nie wiem czy NE można stawiać za wzór, ale jest zrobione czytelnie
    > (itd.), a online może i ma swoje wady, ale ma też zalety.

    Kto raz trafil na wady, tego zalety nie przekonaja :-)

    J.

  • 49. Data: 2013-07-05 08:00:08
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-05 01:06, J.F. pisze:
    > Dnia Thu, 04 Jul 2013 12:39:42 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > A to w tym zlego ? Normalnie wybierasz, miasto, ulica numer.
    > I calkiem dobrze dziala.

    A dodawanie punktów trasy? Gdzie można zmienić ustawienia powiadomień?
    I pamiętać jak to było za 2 tygodnie...

    > Co do pelnotekstowego wyszukiwania u konkurecji mam mieszane uczucia.

    Fajnie działa, zresztą jest to tylko opcja - nie trzeba z tego
    korzystać.

    > 3D won, budynki won, skala mapy - rozna i pamietana, autozoom tak.

    To zdaje się w znakomitej większości jest.

    > Log trasy,

    Mało kto tego używa.

    > komputer podrozy,

    To zdaje się w znakomitej większości jest.

    > ustawienie roznych parametrow itp.

    A co byś tam chciał ustawiać? Ja wiem że lubisz grzebać w takich
    rzeczach, ale dla większości normalnych ludzi jest to zbędne.

    > No i jest.

    No i nie jest.

    > Kto raz trafil na wady, tego zalety nie przekonaja :-)

    Jesteś uprzedzony i tyle.

  • 50. Data: 2013-07-05 09:16:34
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > (...)
    > A dodawanie punktów trasy? Gdzie można zmienić ustawienia powiadomień?
    > I pamiętać jak to było za 2 tygodnie...

    W AM punkty trasy dodaje się przytrzymując palucha na mapie i pyta się czy
    dodać jako VIA (+opcje)

    > Mało kto tego używa.

    A tu byś się zdziwił.

    > A co byś tam chciał ustawiać? Ja wiem że lubisz grzebać w takich
    > rzeczach, ale dla większości normalnych ludzi jest to zbędne.

    W sumie czym mniej opcji tym lepiej dla zwykłego śmiertelnika dla tego TT
    jest tak popularny.

    > No i nie jest.

    No i jest .. :)

    > Jesteś uprzedzony i tyle.

    Nie wszędzie działa zasięg 3G i tu jest problem ... do tego ja np. wolę
    sobie zostawić pakiet danych dla WWW/@/YT czy innych dla mnie potrzebnych
    rzeczy.