  • 51. Data: 2013-07-05 10:25:46
    Temat: Re: Ktora 7 calowa nawigacje wybrac ...
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-05 09:16, Chris pisze:
    > Artur Maśląg nabazgrał(a):
    (...)

    > W AM punkty trasy dodaje się przytrzymując palucha na mapie i pyta się
    > czy dodać jako VIA (+opcje)

    Bardzo intuicyjne - szczególnie jak masz miejscowość, adres, a nie
    znasz jej lokalizacji na mapie. To co, powiększamy i studiujemy mapę
    by trafić w miejsce? Super pomysł :) Jako opcję extra to ja rozumiem,
    ale nie jako podstawę do tej funkcjonalności.

    > A tu byś się zdziwił.

    Nie, wcale bym się nie zdziwił. Zdarzają się ludzie, którzy tego
    używają, ale jest ich niewielu.

    > W sumie czym mniej opcji tym lepiej dla zwykłego śmiertelnika dla tego
    > TT jest tak popularny.

    Ano właśnie. Klikasz, łatwo ustawiasz to co jest potrzebne od ręki
    bez pamiętania, studiowania i pomocy, jedziesz. Tak, to jest dobrze
    zrobiony i użyteczny produkt dla ludzi. Nawet ja lubię, jak rzeczy
    codziennego użytku nie wymagają ode mnie robienia doktoratu.
    Taką nawigację mogę dać żonie, polecić znajomemu itd. AM ma jedną
    zaletę póki co - liczbę aktualizacji w roku (chodzi o mapy)
    i tutaj TT niestety przegrywa (podobnie jak Garmin).

    > Nie wszędzie działa zasięg 3G i tu jest problem ...

    Nie, to nie jest problemem. To wydumany problem - w szczególności jak
    mowa o samochodzie. Owszem, warto mieć tego świadomość, ale nie
    jest to problem.

    > do tego ja np. wolę
    > sobie zostawić pakiet danych dla WWW/@/YT czy innych dla mnie
    > potrzebnych rzeczy.

    NE zeżre mniej w miesiąc niż jedno odwołanie do YT, więc nie
    wymyślaj problemów. A jak będziesz chciał AM z aktualnym ruchem
    itd. to też będziesz musiał skorzystać z pakietu. No, ale ludzie
    są dziwni - jak jednego nawigacja zapytała przy aktywacji LD,
    że musi się zgodzić na przekazywanie informacji o ruchu od siebie,
    to zrezygnował z tej funkcjonalności. Na nic były tłumaczenia, że
    wtedy nie ma też informacji na bieżąco - jego wybór.

  • 52. Data: 2013-07-05 10:59:36
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-07-05 10:25, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > Taką nawigację mogę dać żonie, polecić znajomemu itd. AM ma jedną
    > zaletę póki co - liczbę aktualizacji w roku (chodzi o mapy)
    > i tutaj TT niestety przegrywa (podobnie jak Garmin).

    Niby przewaga, ale co mi po nawigacji, która ma na mapie ostatnio
    zbudowane rondo, kiedy prowadzi dziwnymi trasami albo wręcz na manowce.
    TT wolałem jeszcze w czasach, kiedy miał pokrycie rzędu <50%, bo po
    prostu dobrze wyznaczał trasy, a jedyna subskrypcja AM jaką miałem z
    firmy (jeszcze w czasach 3.x) była ostatnią po takim właśnie wysłaniu na
    manowce na prostej wydawało by się trasie.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 53. Data: 2013-07-05 11:05:55
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Artur Maśląg" <n...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > by trafić w miejsce? Super pomysł :) Jako opcję extra to ja rozumiem,
    > ale nie jako podstawę do tej funkcjonalności.

    To tylko jeden ze sposobów. Jak wiesz, jak wprowadzic start i cel, to
    wiesz, jak wprowadzic punkty pośrednie: menu, prowadz do, adres, przez.

    Natomiast porypane są inne komendy np. w menu 'trasa' jest klawisz 'edytuj',
    który wcale nie oznacza edycji trasy, tylko zapis/wczytanie trasy...

    --
    Axel

  • 54. Data: 2013-07-05 11:17:41
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-05 11:05, Axel pisze:

    > To tylko jeden ze sposobów. Jak wiesz, jak wprowadzic start i cel, to
    > wiesz, jak wprowadzic punkty pośrednie: menu, prowadz do, adres, przez.

    Nie mam teraz pod ręką, ale z rok temu robiliśmy testy w firmie
    i jakoś były z tym poważne problemy, a ludzie nawet techniczni :)
    Spróbuj zmienić kolejność punków pośrednich :)

    > Natomiast porypane są inne komendy np. w menu 'trasa' jest klawisz 'edytuj',
    > który wcale nie oznacza edycji trasy, tylko zapis/wczytanie trasy...

    LOL - to jest to o czym miedzy innymi pisałem. Człowiek łazi po menu
    i zastanawia się gdzie może być to czego szuka.

  • 55. Data: 2013-07-05 11:46:09
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-05 10:59, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    >
    > Niby przewaga, ale co mi po nawigacji, która ma na mapie ostatnio
    > zbudowane rondo, kiedy prowadzi dziwnymi trasami albo wręcz na manowce.

    Fakt. To może jest czasami zabawne, ale na dłuższą metę niestety
    średnio użyteczne. Jak poprowadziła nas gdzieś w Czechach po jakichś
    ścieżkach na 1,5 samochodu i w końcu się wkurzyliśmy i pojechaliśmy
    na pamięć na znaną trasę to zmieniła w końcu zdanie. No, ale jak
    jeździliśmy w kółko po Bystrzycy Kłodzkiej (tak, uznaliśmy że
    pojedziemy za jej wskazaniami) to przez CD ze znajomymi dyskutowaliśmy
    kto gdzie jest. Byliśmy rozbawieni jak to można skutecznie
    zniechęcić człowieka do korzystania z tego wyrobu. O innych
    zabawach to mi się nawet nie chce pisać.

    > TT wolałem jeszcze w czasach, kiedy miał pokrycie rzędu <50%, bo po

    Ja zaczynałem od Garmina II ;), a TT zawsze chwaliłem za wygodę
    i dobre wyznaczanie tras.

    > prostu dobrze wyznaczał trasy, a jedyna subskrypcja AM jaką miałem z
    > firmy (jeszcze w czasach 3.x) była ostatnią po takim właśnie wysłaniu na
    > manowce na prostej wydawało by się trasie.

    Zmiany 'na drogach' w Polsce się uspokoiły (a od tego i tak mam NE,
    ale w domu mam więcej niż 1 kierowcę i więcej niż 1 samochód)
    i niedługo będzie TT będzie 'z dożywotnią gwarancją map'. Walki z
    AM sprowadzą się tylko do pomocy znajomym.

  • 56. Data: 2013-07-05 12:04:37
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 03.07.2013 15:29, Tomek pisze:
    > chcialbym wymienic NavRoad Hugo 7 na nowszy model
    > posiadajacy automape bez zblokowanych funkcji jak LIVEDRIVE

    Osobiście gdyby to musiało byś 7 cali kupiłbym Samsung Galaxy Tab2 7
    cali. Na co dzień używam nawigacji z Androida 4.1 z telefonu (jeśli już
    ją potrzebuje) z Yanosikiem działającym w tle. Moim zdaniem w dobie
    smartphone'ów kupno oddzielnego urządzenia do nawigacji mija się z celem.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 57. Data: 2013-07-05 12:09:56
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

> [...]
    > by trafić w miejsce? Super pomysł :) Jako opcję extra to ja rozumiem,
    > ale nie jako podstawę do tej funkcjonalności.

    Top jest jako extra opcja, możesz wpisywać cele pośrednie normalnie po
    kodzie, adresie.

    > Nie, wcale bym się nie zdziwił. Zdarzają się ludzie, którzy tego
    > używają, ale jest ich niewielu.

    Firmy do rozliczania pracowników, kopiowanie trasy do wersji PC i nanoszenie
    poprawek w celu optymalizacji.

> [...]
    > zrobiony i użyteczny produkt dla ludzi. Nawet ja lubię, jak rzeczy
    > codziennego użytku nie wymagają ode mnie robienia doktoratu.

    To jest zaleta i wada ale ogólnie jest to proste i przyjemne choć mi
    prywatnie nie pasuje wygląd TT.

    > Taką nawigację mogę dać żonie, polecić znajomemu itd. AM ma jedną
    > zaletę póki co - liczbę aktualizacji w roku (chodzi o mapy)
    > i tutaj TT niestety przegrywa (podobnie jak Garmin).

    Dokładnie ...
    TT zdecydowanie wygrywa jeśli chodzi o Europę, my ciągle to 3 świat.

    > Nie, to nie jest problemem. To wydumany problem - w szczególności jak
    > mowa o samochodzie. Owszem, warto mieć tego świadomość, ale nie
    > jest to problem.

    Zaleźy w jakiej dziurze jesteś :)

> [...]
    > to zrezygnował z tej funkcjonalności. Na nic były tłumaczenia, że
    > wtedy nie ma też informacji na bieżąco - jego wybór.

    LD to opcja a navi-online to mus, jak będę chciał to odpalę navi googla jest
    za free.

  • 58. Data: 2013-07-05 12:14:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 05 Jul 2013 12:15:52 +0200 osobnik zwany anacron
    napisał:

    > Ale i tutaj AM przegrywa z mapami od Google dostępnymi za free w
    > androidzie. Te są najdokładniejsze.

    jak sie postarają to za parę lat dociągną do openstreetmap czy UMP

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 59. Data: 2013-07-05 12:15:52
    Od: anacron <a...@a...pl>

  • 60. Data: 2013-07-05 12:20:03
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-07-05 12:09, *Chris* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Dokładnie ...
    > TT zdecydowanie wygrywa jeśli chodzi o Europę, my ciągle to 3 świat.

    Mit