  • Data: 2015-08-12 18:15:16
    Temat: Re: Kto winien?
    Od: mk4 <m...@d...null> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-08-12 11:52, Myjk wrote:
    > Wed, 12 Aug 2015 10:53:06 +0200, Shrek

    > Czemu nie chcesz zrozumieć, że gdyby uderzający pojazd miał większą
    > odległość, to miał szansę na reakcję? Choćby nawet tak karkołomną jak
    > tirolot, a jesli nie, to zjazd na prawy pas (osobówka pewnie by się gdzieś
    > wcisnęła), albo na zmniejszenie prędkości i mniejsze szkody.
    >
    > Przecież wiadome jest, że bez sensu jest jeździć z kosmicznymi odstępami,
    > bo raz na 20 lat może zdarzyć się taka sytuacja. Ale w tym wypadku było
    > skrajne przegięcie. Noc, kompletny brak widoczności zza tirolotu, zbyt mały
    > odstęp. Kumulacja.

    A dlaczego ty nie chcesz przyjac, ze podejmujac ryzyko (czyli jazda z
    niewystarczajacym odstepem plus luzacka reakcja na hamowanie poprzednika
    i ogolna apatia) to wlasnie od czasu do czasu skutkuje tym, ze kumulacja
    czynnikow doprowadzi do skrajnej sytuacji a ta do wypadku/kolizji.

    Jestes z tych co to by chceli absolutnego bezpieczenstwa? No to chyba
    tutaj sie nie rozumiemy. Ja wlasnie zakladam, ze wypadki sa i beda -
    albo, ze jest wrecz wskazane zeby iles ich bylo. Inaczej nasza
    rzeczywistosc bedzie wybrakowana. Jestem tez zdecydowanym przeciwnikiem
    wprowadzania przepisow, ktorych teoretycznym celem jest podniesienie
    "bezpieczenstwa" jak najblizej 100% kosztem wszystkiego innego (komfotu,
    przyjemnosci, wygody, wstaw co tam chcesz).

    Postawa przesuwania na sile suwaka w strone bezpieczenstwa strasznie mi
    smierdzi degrengolada, ludzka glupota a w koncu panstwem
    opiekunczo-policyjnym. W ten sposob rownamy w dol. Ale w imie czego?

    --
    mk4