    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto ma pierwszenstwo ??,.
    Date: Fri, 8 Apr 2016 16:26:57 +0200
    <b...@4...com>
    <ne8bvq$udl$1@node2.news.atman.pl>
    <l...@4...com>

    On 08.04.2016 16:03, r...@k...pl wrote:

    >>> Czy teraz już wszystko jasne?
    >>> http://nr.waw.pl/wp-content/uploads/2013/04/Rys.-6.-
    Wyjaz-z-lacznicy-z-pierwszenstwem-Kopiowanie.jpg

    > https://www.google.pl/maps/@52.2925183,21.0172678,3a
    ,75y,163.29h,81.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2g0kjVNGzj3z
    l2_v47wyrg!2e0!7i13312!8i6656

    Ale to jest zupełnie inne skrzyżowanie.

    > Bo gdy znaki pionowe są powtórzone na jezdni, to nabierają większej mocy?

    Nie. Po prostu gdyby ich nie było, to... by ich nie było i pierwszeństwo
    byłoby inne. Zresztą masz to opisane w artykule na który się powołujesz.
    Sugerujesz, że gdyby nie było tych trójkącików na jezdni i dodatkowej
    linni w poprzek pasów, to można by ze zjazdu wpieprzyć się na lewy pas
    mając pierwszeństwo? Bo jak dla mnie to wyraźnie tam pasy zmieniasz. A
    oznakowane tego skrzyżowania jest słabe - można było to zrobić znacznie
    lepiej.

    > Gdy pasy są wyznaczone to można wybierać pas, a gdy nie są wyznaczone -- to
    > nie?

    Gdyby oznakowanie poziome nie było potrzebne, to by go nie malowano. W
    tym wypadku namalowano powierzchnię wyłączoną z ruchu i powoduje to, że
    na skrzyżowaniu możesz sobie wybrać pas prawy albo prawy. Jak potem
    chcesz go zmienić, to wolno ci na zasadach ogólnych.

    Shrek