  • Data: 2016-04-09 12:33:16
    Temat: Re: Kto ma pierwszenstwo ? Ten z lewej.
    Od: "Ignacy" <j...@s...ae> szukaj wiadomości tego autora

    news:bg1tfbhv1i1f24ill9lm3qcmhq9l3jsica@4ax.com...
    Fri, 1 Apr 2016 16:10:24 +0200, w
    <56fe8153$0$22823$65785112@news.neostrada.pl>, kasia <k...@o...eu>
    napisał(-a):

    > Witam
    > Kto ma tutaj pierwszenstwo ?
    >
    > https://www.google.pl/maps/@50.8757213,20.5987312,3a
    ,75y,291.69h,89.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSPT6azKAGv1z
    -XLAWN4TRg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    > Jade w prawo i pozniej w lewo

    > Ponieważ zarządcy drogi nie chciało się namalować linii (a tylko ten mały
    trójkącik za wysepką), do sądu będzie należała interpretacja czy wykonując
    pierwszy manewr miałaś prawo zająć lewy pas.
    > IMHO miałaś, więc będziesz miała pierwszeństwo.

    Nie, nie będzie miała pierwszeństwa.
    Zmienia pas, więc musi ustapić.
    Sąd tu nie jest potrzebny. Przepis o zmianie pasa
    jest prosty i jasny.

    Mały trójkącik za wysepką wystarcza, aby wyraźnie widać było dwa pasy.
    Linia nie jest potrzebna, bo pasy mogą być też nieoznaczone.

    > https://www.google.pl/maps/@50.875802,20.5982794,3a,
    75y,271.11h,69.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sozS20m7Ory6A8
    O3zpIEq1w!2e0!7i13312!8i6656

    > Podzielam Twoje zdanie, ale niestety nie na 100% :)

    > Wygląda na to, że zarządca zatrzymał się w połowie roboty i nie dorysował
    linii. Chociaż w sumie domalowanie linii mogłoby niewiele zmienić. Może gdyby
    domalował ciągłą, a potem przerywaną. Wtedy byłaby to już zmiana pasa po
    > wykonaniu manewru skrętu i pierwszeństwa nie miałabyś.

    Nawet bez linii wyraźnie widać, że tam są dwa pasy nieoznaczone.
    Pojazdy jadą swoim pasem : lewym, lub prawym.
    Zmiana pasa wymaga ustąpienia.